Luleå-tråden

Luleå-tråden
ogami skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har lite lösa kanisplaner på onsdag den 18:e
> fast på kvällen, jag tror dom har öppet.

Med knäskydd den här gången eller? ;-)
Jag har semester så jag är preliminärt på, vi hörs när det närmar sig.

Luleå-tråden
*micke* skrev:
>
> Med knäskydd den här gången eller? ;-)
> Jag har semester så jag är preliminärt på, vi
> hörs när det närmar sig.

Benskydd, check, tack crc för det. =)

Luleå-tråden
Efter att ha hällregnat sen i går eftermiddag sprack det upp för en stund sedan och solen strålar :-) Om det inte förändras radikalt till det sämre så kör jag till Älvsbyn så jag är där kring 17.30.

Luleå-tråden
Jag har kört i dag på dagen, hade hela berget för mig själv :-)
Lördag är no go för min del, är i Umeå.
Nu är det fest, första tjecken är sprättad :-)

Luleå-tråden
*micke* skrev:
> Jag har kört i dag på dagen, hade hela berget
> för mig själv :-)
> Lördag är no go för min del, är i Umeå.
> Nu är det fest, första tjecken är sprättad :-)

AARGH!!! Jag vill också ha SEMESTER!

Luleå-tråden
Sådär, då var det uppflyttningsdags... Jag flyttar upp på söndag och sedan så blir det plugg i 5 år :)
Kommer bo 20m från universitetet så vad finns det för fina stigar i området? eller cyklar ni bara racer? :) (cyklar racer oxå så där kan ni också få tipsa om rundor)

Ska man satsa på att gå med i någon förening och börja cykla? isåfall vilken?

Senast redigerad av en moderator:
Luleå-tråden
Hej Pär!

Jag heter Jan-Erik Lindström och är nytillsatt ledare för StiLs cykelsektion. Jag kommer att försöka styra upp turer/träningspass och engagera folk framöver. Du är välkommen! StiL är också en bra förening att vara med i om man är intresserad av andra idrottsgrenar eller aktiviteter, som du kanske vet.

Jag kommer tillbaka till Luleå imorgon lördag. De första veckorna kommer ägnas åt en hel del plugg, men jag hoppas hinna ut i skogen också. Det är en del aktiviteter planerade ändå. Hurtigglutten i slutet av månaden är ett bra tillfälle för nya studenter att komma och prata med representanter för de olika sektionerna. Gissar att du sett www.stilsportcenter.se, cykelsektionens info kommer dock att uppdateras snart.

Vi använder oss av en mailinglista också, jag ska försöka PM:a dig om hur du går med på den om du vill, när jag kommit upp.

Jag själv har tyvärr bara en mountainbike, hade gärna kört lite landsväg också emellanåt. Jag vet att det varit några som kört asfaltspass tidigare, och jag hoppas att det finns intresse och någon som vill ta tag i de bitarna framöver.

Jag tror att jag sett någon tråd om att du flyttar in i kårhuset, vi blir alltså grannar. Kul att en till cykelintresserad kommer till stan!

/ Janne

Luleå-tråden
Bogey skrev:
> flyttar upp på söndag

Välkommen!

> Kommer bo 20m från universitetet så vad finns
> det för fina stigar i området?

Porsön -> Hägnan om man gillar spänger
Runt Porsöberget om man gillar sten.
Runt/Över Mjölkuddsberget om man gillar backar.
Ormberget-> hertsölandet lite blandat.
Storheden om man gillar tallhed.

> cyklar racer oxå så där kan ni
> också få tipsa om rundor)

Ingen runda men man kan cykla ut mot Persön och vända.
Björsbyn-> sinksundet-> Bensbyn -> Örarna -> Persön.

> Ska man satsa på att gå med i någon förening
> och börja cykla? isåfall vilken?

STIL se ovan.

/Magnus

Luleå-tråden
...ska ta å kolla upp StiL, tack för tipsen magnus!
Imorrn tror jag att det blir lite racer i stan bara för att lära känna området lite, jag brukar ha ganska lätt för att lära mig men det krävs ju att man är ute och kör också :)
Så en lugn cykeltur bara för att lära känna stan helt enkelt.

Luleå-tråden
Dagens inköp:

DSC00236.JPG ht=544

Tror ni jag kommer ha användning för den på nollningen :P

EDIT: förresten; vilka cykelbutiker finns i stan? hörde att det var någon som sålde 661 skydd tom.
Den enda jag sett än så länge hette typ cykelpiraten.

och vart ligger "the phone house"?

Luleå-tråden
Bogey skrev:
> Dagens inköp:
> Tror ni jag kommer ha användning för den på
> nollningen :P

Det är nog bättre med en återställare direkt på morgonen :-)

> EDIT: förresten; vilka cykelbutiker finns i stan?
> hörde att det var någon som sålde 661 skydd
> tom.

Adrenalin har 661-skydd, dom hade rea på dom för någon vecka sedan.
Cykelstället och Team sportia har också cykeldelar

http://www.cykelstallet.com/
www.adrenalinlulea.se/ verkar inte fungera för tillfället.

/Magnus

Luleå-tråden
Jag vill, jag vill - men kan nog inte :( övertidsjobb väntar. Blir nog bara snabbpendel hem ikväll.
Vad har de lovat för väder till helgen?
Avan-Seletrundan var torr och fin i lördags. De har "lagat" asfalten utåt Selet.

Luleå-tråden
lutar nog att det får bli en solo runda. TYyvär har man ju inte milen i benen så cykla själv suger musten ur en. Sedan är det ju bara 3 veckor kvar till artic rundan. Hur kan jag höja mitt snitt från 30 Lill 40 på 3 veckor ? några tips ?

Luleå-tråden
mmm, arctic ja - där gäller det att ha kört backträning innan så man hänger med så länge som möjligt i början.
Efter Klöver är det ju bara utför så där gäller det bara att hitta nån klunga att gömma sig i:)
Snittet för täten har legat på 36-38km/h de senaste åren så det går ju inte särskilt mycket fortare än på onsdagsträningarna:)
Jag kommer att satsa på backintervaller och nått lite längre pass - får se hur långt det räcker i år. Annars finns ju alltid pollenallergi att skylla på när man blir frånåkt;)

Sol och +5 på lördag...

Luleå-tråden
jopp känns lite trisst att det går så himla tidigt..som att köra vättenrundan i april..

Edit: vart en ensam tur till örarna. På hemvägen svängde jag mot porsön för att bjuda in mig själv på kaffe hos en kompis. Just innan infarten till p-ön/björsbyn träffade jag en cyklist som jag efter en viss tvekan vände om för att surra lite med, fick jaga i motvinden och kom ikapp just före sinken, och då vänder han sig om ser mig och börjar toktrampa. skit i han tänkte jag !! Men nästa gång jag ser han ska jag klistra mig på hans bakhjul och tok rycka ^_^..

En bild på hojjen:

Bilagor

• Bild015.jpg
    Bild015.jpg
    99.1 KB · Besök: 53
Luleå-tråden
Lumber skrev:
> Vilken stigsnutt tinar fram först? Det börjar klia lite mtb-nerven.

Tänkte precis samma sak - hemmavid på sandhedarna är det mycket snö kvar iaf.
Men fortsätter det vara såhär tokvarmt som det är nu så tinar det fort.
Hur ser det ut 'inåt landet', dvs i Rutvik, i skogarna?

Kan vidare meddela att det är osopat/blött efter asfalten upp mot ormbergsparkeringen - var dit igår för backträning men det var knappt 'körbart' med räcern.

Nu blir det iaf ett soligt lvgpass innan korvgrillningen.
Nästan kortbyxeväder ute:)

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Hur ser det ut 'inåt landet', dvs i Rutvik, i
> skogarna?

På hyggena börjar det bli barmark, men det är ont om roliga stigar där.
I skogen är det snö kvar.

/Magnus

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> någon som är sugen på asfalt idag ? är ledig så helst inte så sen avfärd

Gör en happy - sitter hemma med sjukt barn. Kaskadkräkningar á la excorsisten står på schemat idag.
Men till helgen tänkte jag köra lvg. En del från klubben skall upp till Kiruna/Gve för tävlingarna men jag hålls hemma. Tänkte fråga på lck-hemsan om det är andra som vill köra ett distanspass på förslagsvis lördag 1100.

Luleå-tråden
sebastian_nurmela skrev:
> finns en butik ute i råneå som är helt oki, har
> en del mtb men mest landsväg.
>
> http://gulasidorna.eniro.se/query?what=ip&advert_c
> ode=16851554&search_word=cykel%20och%20lack&geo_ar
> ea=&referring_what=web_local&from=web_comp_name

Och är det nått Jorma kan så är det racer hojar, trevlig som få att surra med dess utom :)

Luleå-tråden
Vart en sen morgon micke, provade ringa men du hade allaredan dragit. Tog en tur förbi jorma på kaffe istället och vidare mot prästholm och tillbaks via råneå. tyär vart det jobbig motvind på hemvägen så det vart en mamma mia i persön. urk vad jobbigt att koma igång efter den

Luleå-tråden
Då körde du nog längre än mig:) Trött och sliten pga för lite sömn i veckan pga sjuka barn och för hård träning (blev 2 tuffa timmar i skogen igårkväll) och för lite vilodagar senstae tiden, så slet jag mig runt Avan/Selet/Alvik/Måttsund. Sjukt jobbigt, ont i hela kroppen, ingen fart alls. Somnade som en stock framför Girot. Känner mig allt annat än ok just nu. Blir till att vila imorgon.

Luleå-tråden
Jag tänkte försöka komma loss från jordbruket på söndag och cykla lite i skogen.
Är det någon som har lust att haka på?
Jag kör gärna tidigt på morgonen (9:00) eller efter 15:00.

/Magnus

Luleå-tråden
Shuukt sugen på rötter och sten - kanske kan jag hålla mig till söndag.
Kör helst efter 1500. Vars? Ormberget -> Hertsön? eller har du några nya stigar på lut?

Luleå-tråden
MickeS skrev:
> Shuukt sugen på rötter och sten - kanske kan jag
> hålla mig till söndag.
> Kör helst efter 1500. Vars? Ormberget ->
> Hertsön? eller har du några nya stigar på lut?

Bälingeberget är ju stenigt, men jag har aldrig cyklat där det är risk att det
blir mer bära än cykla. Iochförsig bra träning inför "Best of Pite" :-)

/Magnus

Luleå-tråden
Var dit nu i helgen med flickorna och letade orm (såg bara en skogsödla) och det ÄR stenigt. Och brant. Och stoora rötter. Men det ser jäkligt roligt ut bitvis:)
Får dock hålla söndan öppen - funderar så smått på att fara till Ume och köra Volvotrampet...

Luleå-tråden
Jag kan inte komma loss på eftermiddagen imorrn, jag kör en sväng på morgonen istället.
Om någon vill hänga med så hör av er i tråden, förslag på startplats: universitet 9:30.

/Magnus

Tillbaka
Topp