Lunch-NICK från Kista?

Stumpy

Aktiv medlem
Lunch-NICK från Kista?
Eftersom det är sommarlunk på jobbet, så kanske man kan smita iväg på en lunchtur på NICK-spåret någon dag denna och/eller nästa vecka. Idag och imorgon är det kört, men sedan funkar det nog vilken dag som helst. Tempot anpassas efter deltagare och kommer inte vara jättesnabbt om jag är med. Jag behöver veta vilken dag det blir i förväg så att jag har cykeln på plats.

Någon?

Lunch-NICK från Kista?
Bump.

Har precis insett att jag jobbar inte så långt från NICK-spåret och funderar på att ta mårtenbajken till jobbet och ta en friskvårdstimme i samband med lunch nån dag. Vet inte exakt när det kan bli eftersom det kräver lite planering att få med hoj från Uppsala.

Hittar man runt själv annars?

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Man följer skyltarna som visar en cykel. Om du börjar i Kista, så cyklar du genom cykeltunneln under Kymlingelänken, passerar hundfältet och gården. Strax därefter korsar spåret och man kan köra in på det till vänster. Själv jobbar jag inte längre i Kista. Lycka till!

Lunch-NICK från Kista?
OK.

Jag kommer från Sundbybergshållet och tänkte starta från spårcentralen (tror jag det heter).

Intresse noterat MarcusS. Jag flaggar i den här tråden om/när jag kör.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Idag tog jag en lunchtur och orienterade mig fram till spårstarten. Rullade ett par hundra meter (moturs, är det "rätt" håll?) men skrotpendlaren var inte helt rätt verktyg :)

nick-fail.jpg ht=543

Tänkte ta med en MTB och ställa på jobbet och försöka mig på en lunchtur någon dag i veckan. Sällskap och guidehjälp välkomnas. (men jag antar att det går att leta sig runt om det fortsätter att vara lika bra markerat som i början).

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Jag joppar ju i Sumpan så en lunchtur från Spårcentralen någon dag är ju inte fel. Kräver bara att jag tagit "rätt" hoj med mig för dagen.

Lunch-NICK från Kista?
Kul ostkaka.
Någon dag som passar mer eller mindre bra den här veckan? Jag tror jag kan alla dagar med start kring 12.

Sahlin och Marcus, är det ett alternativ för er att utgå från spårcentralen? Annars kanske man kan samordna på något fiffigt sätt (jag har inte geografin helt klar för mig.)

Jag är varken särskilt snabb eller uthållig men hoppas bli ordentligt svettig (långsam svettocykling alltså). :)

/Johan

EDIT efter Marcus inlägg

Senast redigerad av en moderator:
Lunch-NICK från Kista?
ostkaka skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag joppar ju i Sumpan så en lunchtur från
> Spårcentralen någon dag är ju inte fel. Kräver
> bara att jag tagit "rätt" hoj med mig för dagen.

Låter intressant men nästa vecka isf. Vättern först, sedan rolig cykling igen..

Lunch-NICK från Kista?
MarcusS skrev:
> Kör gärna på onsdag från Kista på lunchen.
> Nån som hänger på vid 11:30, start vid
> Kymmlingelänken?

När skulle ni passera spårcentralen då ungefär? Det kanske skulle gå att samordna sällskap med ett Sumpangäng i alla fall en bit.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
jag hänger också på någon gång, tyvärr inte på onsdag då jobbet kommer ivägen.

de gånger jag har kört så har jag startat vid hundklubben på kistasidan och inte svängt ner via spårcentralen utan svängt upp höger vid nybyggena.

Lunch-NICK från Kista?
Onsdag kanske vore najs. Ser ju ut att kunna komma en skvätt regn i morgon lunch, men övermorgon ser bättre ut. Skall kolla att jag inte har några möten på onsdag.

Lunch-NICK från Kista?
ostkaka skrev:
> Skall kolla att jag inte har
> några möten på onsdag.

Hur ser det ut?
Vädret ser lovande ut:

meteogram.png

Jag tar hoj och ombyte med mig till jobbet imorrn och siktar på att stå vid spårcentralen kring 12.

När ska man tro att Kistagänget passerar?

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
JojjeM skrev:
> Hur ser det ut?

Näsan började rinna som en dåre igår och jag känner mig lite tjöck i halsen :/

> Jag tar hoj och ombyte med mig till jobbet imorrn och siktar på att stå vid spårcentralen kring 12.

Gör i ordning prylar jag med, och om jag inte känner mig sämre i morgon dyker jag upp vid tolv jag med. PM:a eller ring mig (se nummer i profilen) om du vill köra en annan tid!

> När ska man tro att Kistagänget passerar?

Frågan är väl när vi kör ikapp och om dem? :)

Lunch-NICK från Kista?
ostkaka skrev:
> Frågan är väl när vi kör ikapp och om dem? :)

Haha, bra med lite hets.

Hör av mig om det blir avvikelser tid.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
JojjeM skrev:
> Hör av mig om det blir avvikelser tid.

Jag avviker totalt. Näsan rinner fortfarande som ett niagarafall, så jag tar det nog lugnt och siktar på att cykla till helgen i stället :/

Lunch-NICK från Kista?
Du får säga åt de där kundjävlarna att du har viktigare saker för dig.

Verkar som jag får lalla runt själv. Får se om jag kör vilse :)

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Haha, nä där gav jag upp och rullade väg tillbaka.

Vilken flopp det blev :)

Körde vilse (flera gånger), punkade bak, fick en pinne i ögat, och värst av allt; tappade telefonen. Som tur var hittade jag den efter typ 20 minuter.

Trots dessa motgångar gav konceptet mersmak och jag kör gärna igen. Själva spåret (den del jag körde) var en kul bekantskap och funkade bra med helstelt och enväxlat.

Starten hittade jag i alla fall tack vare tydlig skyltning
lunchNICK_01.jpg ht=725

Nånstans därinne hålls cykelkompisar gisslan
lunchNICK_03.jpg ht=543

Började få ont om tid så jag valde "genväg" men cyklade mest vilse
lunchNICK_04.jpg ht=725

Vimsandet kan studeras i detalj här: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=2651827

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Haha, genvägen är ju typ lika lång men har en mastodontbacke deluxe! Ska se till att bli frisk så ska jag visa dig runt utan alltför mycket irr :)

Lunch-NICK från Kista?
ostkaka skrev:
> Ska se till att bli frisk
> så ska jag visa dig runt utan alltför mycket irr :)

Det vore toppen (fast dagens tempo hade nog klarats även med spetälska)!

Onsdag?
Det är enda dagen jag kan nästa vecka.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
JojjeM skrev:

> Började få ont om tid så jag valde "genväg"
> men cyklade mest vilse
>
> Vimsandet kan studeras i detalj här:
> http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/i
> ndex.do?id=2651827
>
>
> /Johan

Det ser ut som att du missade genvägen helt men kom in på vanliga spåret igen för att köra vilse igen när man ska transportera sig några hundra meter på en grusväg (vänste, höger, rakt fram tills du ser en skylt åt höger ska det vara där :-)

Vi hade årsmöte i NICK förra veckan och en utkomst av det är nya skyltar, det är alltså på g.

Jag kanske kan nästa onsdag, kör från Kista i så fall.

Lunch-NICK från Kista?
Bra input Dudster. Då kanske jag kan hitta lite längre nästa gång :)

(och så ska jag se till att ha ordentligt med luft i däcken så jag inte får genomslagspunka och inte tappa mobilen).

En lustig grej som hände var att strax efter "genväg"-skylten stötte jag på ett gäng japaner med kameror i högsta hugg. De kanske hade smitit från nåt trist möte i Kista för att titta på en riktig svensk skog :)

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
edit: äsch, jobbet satte käppar i hjulen så det blir ingen lunchcykling för mig

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Funderar på att klämma NICK på lunchen imorrn 1/9. Ett nytt försök att hitta runt :)

Kör från "starten" vid 12 i så fall och det vore kul med sällskap/draghjälp/guidning.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Skall köra lite slingor efter jobbet idag som förberedelse inför morgondagens tränng med Sundbybergs IK. Åker nog strax efter 17 om någon vill hänga på.

Lunch-NICK från Kista?
JojjeM skrev:
> Funderar på att klämma NICK på lunchen imorrn
> 1/9. Ett nytt försök att hitta runt :)
>
> Kör från "starten" vid 12 i så fall och det
> vore kul med sällskap/draghjälp/guidning.
>
> /Johan

Åh, det låter fett najs!
Jag är på.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Det blev en helmysig lunchtur. Denna gång hittade jag runt :)
Morsade på en fräsch Scotthardtail i spåret och spottade en röd Cannondale vid starten när jag gick i mål.

9.99 km stannade telefon-gps:en på:
Lunch-nick1sep.jpg ht=521

Skogscykel
Lunch-nick1sep_2.jpg ht=627

/johan

Lunch-NICK från Kista?
Hmmm, jag skulle nog oxå kunna tänka mig haka. Men jag kan nog inte dra på mig en allt för lång lunch, + att jag utgår från kista.

11:40-12:40 lunchar jag typ.

Lunch-NICK från Kista?
Haha, ni får nog köra en snabbgrupp så tar jag det lite lugnare. Tror knappast jag klarar varvet snabbare än dryga 40 minuter Blir inte så mycket tid över till transport och dusch då.

Annars är start typ 11.30 inget problem för min del.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Hur ser det ut för morgondagen?
Om någon är intresserad så kan jag starta tidigast 11.15 och helst inte senare än 12.05 (från starten).

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Själv har jag svårt att komma ifrån vid lunch men i morgon 18.00 kör vi ett cx/mtb-pass med start från spårcentralen. Mer inriktat på att hålla hög puls än någotannat men kul ändå tycker jag

Lunch-NICK från Kista?
det skiter sig för mig.. jag har en leverantör som pratar dålig engelska på besök och det lirar inte med 1½ lunch. tyvärr..

Lunch-NICK från Kista?
mattel skrev:
> det skiter sig för mig.. jag har en leverantör
> som pratar dålig engelska på besök och det
> lirar inte med 1½ lunch. tyvärr..

Kan du inte skicka Schture och dra några fräckisar istället?

En annan gång.
/johan

Tillbaka
Topp