Lunch-NICK från Kista?

Lunch-NICK från Kista?
Tur att yr.no hade spått finväder idag. Annars hade man nästan kunnat tro att det skulle vara blött och geggigt i skogen :)

Helstelt och hårdpumpade Nobby Nick var inte optimalt men det är ju alltid kul att smutsa ner sig.
geggnick_ben.jpg ht=725

Lycklig cykel efter ett varv i blötan
geggnick_hoj.jpg ht=725

Lyckades navigera fel på ett par ställen så det finns gott om tid att kapa
geggnick_gps.jpg ht=526

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
JojjeM skrev:
-------------------------------------------------------
> Ingen mer som tittar ut och känner hur det
> spritter i benen?
>
> /Johan

Jo, det spritter bra men har tyvärr ingen cykel till jobbet i dag :(

Lunch-NICK från Kista?
Kalastur i perfekta förhållanden!

Nytt personbästa på 40:13 plus att alla klättringar klarades utan fotningar.

Fortfarande några smärre felnavigeringar så sub 40 är definitivt inom räckhåll.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
JojjeM skrev:
> Kalastur i perfekta förhållanden!
>
> Nytt personbästa på 40:13 plus att alla
> klättringar klarades utan fotningar.
>
> Fortfarande några smärre felnavigeringar så sub
> 40 är definitivt inom räckhåll.
>
> /Johan

Körde du NICK eller Extreme-sträckningen, imponerande om du klarade Extreme-backen utan att kliva av!!
Hänger gärna på en annan gång, fler såna här spontana MTB-inbjudningar.

// Larsa :D

Lunch-NICK från Kista?
Nix, inte extrem-backen på "genvägen" :)

Jag försöker köra någon gång per vecka. Annonsera gärna intresse här kanske vi kan synka ihop oss. Det vore kul med sällskap.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Missade den här tråden. Tog större delen av NICK på väg till jobbet lite tidigare. Otroligt var torrt och fint det var, jag var knappt lerig när jag kom fram. Tänkte köra hem med pannlampan vid sjutiden.

Lunch-NICK från Kista?
Någon som har en aktuell GPX att dela med sig av. Den på Stigoteket är inte så aktuell längre med väggbygget, den delen var svårcyklad. :)

Lunch-NICK från Kista?
Inte farligt alls. Jag tog det lite försiktigt på ett par tre ställen och var i princip geggfri efter varvet och struntade i att spola av hojen.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
PinHead skrev:
> Tackar, hittade även GPX för genvägen.
> Någon som har hela varvet med genvägen?

Tja! Tog en två varv på Genvägen igår efter jobbet, kom på att du hade frågat efter denna så jag loggade andra varvet efter en Snickers vid parkeringen... Tyvärr vet jag inte hur exakt den är eftersom jag fick 8,22km på cykeldatorn och 7,31km på GPS-loggen, nästan 1km fel!!!
Ska köra rundan snart igen men logga den som löpning då jag fått för mig att den loggar tätare då... Men tills dess får du hålla till go'do med denna:
http://www.endomondo.com/workouts/nGu6oUXCr5Q

// Larsa :D

Lunch-NICK från Kista?
Tänkte ta en tur runt NICK på torsdag lunch i veckan om inte jobbet sätter käppar i hjulen.

Med lite tur är det fruset slask som underlag. Start vid 12 från spårcentralen.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Jag var ute på järvafältet i dag runt lunchtid. Föreställer mig att det här NICK-spåret är ganska nära och att jag skulle kunna ta det lika gärna. Är det flera som åker? Åks det fort eller hänger man med om man inte är jättesnabb? Hur hittar man till startpunkten, jag kommer från Sollentuna centrumhållet? Finns det bilder på spåret osv. tidigare i tråden så missade jag det. Sitter på mobilt nät och orkar inte vänta på bilderna just nu.

Lunch-NICK från Kista?
Polarbear skrev:
> Jag var ute på järvafältet i dag runt lunchtid.
> Föreställer mig att det här NICK-spåret är
> ganska nära och att jag skulle kunna ta det lika
> gärna. Är det flera som åker? Åks det fort
> eller hänger man med om man inte är jättesnabb?

Jag brukar åka själv och då går det inte så fort. Normalt ligger jag just över 40 minuter men det lär ju gå lite långsammare nu.

> Hur hittar man till startpunkten, jag kommer från
> Sollentuna centrumhållet? Finns det bilder på
> spåret osv. tidigare i tråden så missade jag
> det. Sitter på mobilt nät och orkar inte vänta
> på bilderna just nu.

Hmm, jag startar ju från "andra" sidan. Här http://kartor.eniro.se/m/IcjPs

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Polarbear skrev:
> Jag var ute på järvafältet i dag runt lunchtid.
> Föreställer mig att det här NICK-spåret är
> ganska nära och att jag skulle kunna ta det lika
> gärna. Är det flera som åker? Åks det fort
> eller hänger man med om man inte är jättesnabb?
> Hur hittar man till startpunkten, jag kommer från
> Sollentuna centrumhållet? Finns det bilder på
> spåret osv. tidigare i tråden så missade jag
> det. Sitter på mobilt nät och orkar inte vänta
> på bilderna just nu.

jag ska inte köra men du kan hoppa på i nordöstra hörnet av spåret om du kommer från sollentuna.
åk ner till helenelund c, under bron där, första långa gatan till vänster efter kistamässan, rakt på tills du kommer under bron vid kymlingelänken. sen ser du stigen ca 100m till vänster efter bron

Lunch-NICK från Kista?
Tack båda för vägbeskrivningar.

Jag hakar gärna på och hojar i morgon. Och jag kommer nog helst till startpunkten på kartan. Det ska nog inte vara några problem att ta sig dit och det känns säkrare då jag inte hittar alls i området.

Jag föreslår att vi sammanstrålar där vid Ursviks motionsgård som var utmärkt på kartan kl 12. Jag ser till att vara punktlig. Jag loggar in vid 10:30-tiden och kollar efter bekräftelse på att det blir av. Ev. kan du ju PMa ett mobilnr eller vice versa? Vet inte hur man gör sånt här riktigt.

Lunch-NICK från Kista?
Kul att du kommer. Passande nick :)
det blir spännande att se hur det går i snön.
mobilnummer finns i min profil och jag ska se till att vara i tid.

/johan

Lunch-NICK från Kista?
Det blev en mystur i snön. Tack för trevligt sällskap polarbear. Det var kul som omväxling till mina soloturer.

Konan i väntan på avfärd. (Notera att två cyklister kört spåret före oss idag)
nicklunch_0.jpg ht=725

Isbjörnen på sin snygga Surly 1x1 (det var 100% helstelt, enväxlat och v-bromsat i sällskapet)
nicklunch_1.jpg ht=544

Paus vid vägskälet där genvägen tar av till höger
nicklunch_2.jpg ht=725

Hoppas på repris snart
/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Det var rejält tungt och halt i snön. Tyngre än jag hade väntat mig. Har inte cyklat riktig stig i snö tidigare. Jag tänker nog kolla efter lite grövre sulor och kanske tom. något lättare utväxling. Fast det ska man väl inte erkänna?

Iaf. var det kul med sällskap! Jag brukar ju också cykla själv så det var kul att få hänga med. Får se när det blir repris.

Lunch-NICK från Kista?
Bump! Lunchcyklas det något i Nick-spåret nuförtiden?

Jag är sedan ett par månader som av en händelse åter förvärvsarbetande i krokarna och funderar på att stationera en hoj för lunchbruk (dock inte Konan som figurerar flitigt tidigare i tråden eftersom den går som vardagshoj för en av sönerna).

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Kul att det finns intresse. Då ska jag knåpa ihop en lunchcykel så kanske vi kan få till en liten happyride nån gång.

Jag borde förstås kunna ta mig till Järva också.

/Johan

Lunch-NICK från Kista?
Jag är återfallen i studentlivet och bor rätt nära Nick (och järva), händer att jag åker ut vid lunchtid om jag inte har något schemalagt.

Frågan är om jag kan hålla tempo med folk som klarar att köra Nick på helstel :p

Tillbaka
Topp