Lungplus!

Ludenben

Medlem
Lungplus!
En lite underskattad pryl är en värmeväxare som heter lungplus, <http://www.lungplus.se/> , jag har haft den under cykling och skidåkning i ca 10 år och måste säga att den fungerar kanon bra! Ok att man ser ut som Kalle Anka men lungorna brinner inte av all kyla som man andas in. Det är en vane sak att det känns ett litet motstånd när man andas. Varmluften gör även att man inte fryser lika mycket som utan!
Dagens tur runt Åby-Kolmården-Krokek-Åby i sol/blåst och -10 gick av bara farten, dom hemma gjorda värmesulorna fungerade bara bäst oxå............

ps. Prova oxå dessa underkläder så håller ni er varma hela vintern <http://www.ullfrotte.com> speciellt denna rånar huva <http://www.ullfrotte.com/produkter/prodbilder/huva.gif>

Lungplus!
Jag kör med en airtrim. Den fungerar fantastiskt bra. Man ser lite rolig ut, mötte en gammal dam en gång i spåret som trodde jag körde med syrgas! Fördelen med airtrim, om man jämför med lungpuls, är att den skyddar en del av ansiktet också.
/Erik

Lungplus!
Jag kör också med lungplus,men den fungerar faktiskt nästan för bra, jag får ta ur den när jag kör hårt uppför backar då det känns som om jag vill ha mer luft när jag går för fullt.Men den är guld att använda,
att jag sedan hittade den på Fliesbergs utförsäljning för 70 kr gör den inte mindre prisvärd.

Lungplus!
kör oxå med Airtrim, funkar utmärkt, men blir lite mycket kondens på insidan. är lite tveksam till lungpluss, dels så, får man inte så mycket luft när man verkligen tar i? ska ju inte hindra andningen.

sen vågar ja inte tänka på va som händer vid en vurpa, o man inte får ut den innan man slår i :D

Lungplus!
1235.jpg
=)

Lungplus!
Vart kan man köpa olika luftomvandlare billigt och vilka är dom största tillverkarna? Vilken är mest diskret/effektiv? Jag tittade lite på "Lungpuls" hemsida, men blev inte särskilt attraherad av utseendet och "Airtrim" fick mig att tänka på en civil variant av militärens skyddsmask utan skydd för ögonen...

Lungplus!
Jag använder lungplus (köpes på apoteket) när det blir kallt ute. Jäkligt skönt att andas in varm luft...
Det blir lite bökigt ibland och man dregglar lite mer än vanligt ;-) men fördelarna väger så mycket tyngre...

Lungplus!
Är det mer risk att man får en kraftig förkylning eller lunginflammatoin utan en sån här manick?
Med tanke på att man drar in luft konstant..(flåsar)

Mvh Max

Lungplus!
Ser att vissa upplevt det som svårt att få tillräckligt med luft vid hård ansträngning, men det finns ju en speciell Sport modell som ska lösa det problemet, eller är det den som inte räcker iaf?

Har inte provat något sådant själv men tanken är klart intressant för det svider ju som eld i lungorna när det är kallt, att man ser ut som Kalle Anka får man bjuda på tycker jag, ett gott skratt förlänger livet heter det ju ;-)

Bosse

Lungplus!
Ett problem är att den kalla luften kan bidra till s.k. "köldastma". Alla som har astma vet att det är inget man vill få.

Den fysiska träning som däremot kan utlösa astma är intensiv ansträngning som börjar plötsligt och som varar mer än 6-8 minuter. Det gäller särskilt när det är kallt och när luften är torr. Till exempel skidåkare på elitnivå har stor risk för att få astmatiska besvär. Man kan använda en så kallad värmeväxlare, som sätts i munnen, om man tränar hårt i stark kyla.

Andra uthållighetsidrotter utomhus som långdistanslöpning och cykling ökar också risken för besvär.

Lungplus!
Jag har sportvarianten och har aldrig haft problem med luftflödet. Pga astma så måste jag använda värmeväxlare för att kunna träna ute såhär års. Kyla stoppar mig inte längre...

Köp en och prova, kostar ju inte så fasligt mycket...

Lungplus!
frsida1s.jpg

AAHhhhhh.. ha ha ha ha ha... Jag fick för f-n astma attack av de hysteriskt okontrollerade skrattspasmerna som överföll mig när jag fick se en bild på skapelsen.

Skulle jag möta en dylik mutant på en skogsstig skulle jag köra i diket direkt!!! Det var nog det SJUKASTE tillbehöret jag någonsin sett.

closeups.jpg

Butch: You okay?
Marsellus: Naw man. I'm pretty fuckin' far from okay.
Butch: What now?
Marsellus: What now? Let me tell you what now. I'ma call a coupla hard, pipe-hittin' niggers, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch. You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass.

Lungplus!
LOL, klockren!

TommyE Skrev:
-------------------------------------------------------
<->
> "Finally... the alien re-breather..."
>
> ;)
<->

Tillbaka
Topp