Lustbikes?

Lustbikes?
Verkar ju vara ett litet enmansföretag i ett garage (nästan). Men googlar man lite så verkar det ju legit. Är nog rätt långsökt att någon här har handlat från dom även om underligare saker har hänt. Skulle han skicka till Sverige så lär det ju bli tull, moms, avgifter mm pga utanför EU

Senast ändrad:
Lustbikes?
Har haft en del kontakt med Mark (som driver Lustbikes). Bra kommunikation! Dock menar han, vilket jag förstår; att det blir för mycket krångel med blanketter jag vill ha ifyllda för att eventuellt slippa tull mm. "To much fuss just for one bike!" Förståeligt!

Lustbikes?
Men man slipper dock aldrig tull. Man kan bara betala tullen när man köper cykeln eller när cykeln anländer i Sverige, tullen blir samma. Det är enkelt att betala i både fall. Man vet bara inte, eller måste beräkna själva, vad tullen blir när man inte betalar den i butiken.

EDIT: det blir deklarationsavgift också i tullen, 100 kr för mig. Jag vet inte om man betalar det också när man skulle betala tullen i butiken, men 100 kr är väl ingenting på priset av cykeln.

Tillbaka
Topp