lutande trainer?

Långochreslig

Aktiv medlem
lutande trainer?
Min cykel lutar svagt åt höger när den är uppställd på min trainer (elite muin direkt drive). Har justerat trainers "klossar" maximalt men har fortfarande en svag lutning i cykeln. någon som stött på samma problem och som har förslag på förbättring?

lutande trainer?
Om det finns utrymme att vända ekipaget behövs inte vattenpasset. Vrid trainer och cykel ett halvt varv, lutar den lika mycket åt höger fortfarande är golvet plant, lutar den åt vänster är det golvet som är boven.

lutande trainer?
Det är väl bara att lägga något hårt mellan golvet och klossarna så att du bygger upp lite extra? Tunn bräda, plastskiva eller liknande. Har gjort det på min eftersom frambenet på min Direto saknar ca 2cm till golvet.

lutande trainer?
Långochreslig sa:
Min cykel lutar svagt åt höger när den är uppställd på min trainer (elite muin direkt drive). Har justerat trainers "klossar" maximalt men har fortfarande en svag lutning i cykeln. någon som stött på samma problem och som har förslag på förbättring?

Har exakt samma problem.

Madamens hoj är spikrak men mim lutar åt höger.
Det är 5,6 mm men det känns verkligen.

Jag pallar upp ena sidan med tunna block.

lutande trainer?
Konkret sa:
Långochreslig sa:

Har exakt samma problem.

Madamens hoj är spikrak men mim lutar åt höger.
Det är 5,6 mm men det känns verkligen.

Jag pallar upp ena sidan med tunna block.
Då är ju ramen sned. Förutsatt samma trainer och korrekt montering.

lutande trainer?
Om det nu är QR dropouts på era cyklar, sitter trainern hela vägen in på båda sidor?
Jag har ibland slarvat när jag satt fast cykeln i trainern och resultatet blir precis såhär.

lutande trainer?
Min sitter in på bägge sidor. Det som är konstigt är att när jag monterar hjulet och cyklar så är det spikrakt.
Men när jag monterar den i trainern är den lutande och så knorrar några växlar så något med trainern är det.

lutande trainer?
Inte för att det varken är nån tröst eller lösning men jag har samma problem på min trainer (elite drivo) är inte mycket snett men tillräckligt för att det ska vara märkbart, så jag är också intresserad av nån lösning på detta fenomen.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp