Pastis
Aktiv medlem
[LVG] 50 mm aerohjul (kanttråd)
Står i valet och kvalet mellan två olika hjuluppsättningar till sommarens solskensturer. Har bestämt mig för att 50 mm är lagom för mig som komplement till mina lågprofilare (23 mm breda H Plus Son Archetype fälgar). Jag är 194 cm lång och väger numera 87 kg (på väg ner till kanske 85) och är bara motionär. Men vill kunna njuta av ljudet och känslan av ett par aerohjul på mina snabbrundor eller motionslopp. De ska vara stabila hjul med bromsyta i alu då jag inte vill hålla på och byta bromsgummi hela tiden då jag kommer att växla hjul ganska ofta.
Nedanstående tror jag bli ganska okej på min vita Canyon Ultimate CF-ram. Några rekommendationer eller har ni bättre förslag?
Shimano WH-9000-C50-CL Dura Ace för dryga 11 000 kronor. "Modern" 23 mm bred fälg.
Fulcrum Red Wind XLR Dark Label Carbon 50mm CULT för knappa 11 000 kronor. "Bara" 20.8 bredd.
Nedanstående tror jag bli ganska okej på min vita Canyon Ultimate CF-ram. Några rekommendationer eller har ni bättre förslag?
Shimano WH-9000-C50-CL Dura Ace för dryga 11 000 kronor. "Modern" 23 mm bred fälg.
Fulcrum Red Wind XLR Dark Label Carbon 50mm CULT för knappa 11 000 kronor. "Bara" 20.8 bredd.
Senast ändrad: