Om du cyklar kustvägen mot Bandol kan du välja att ta en avstickare mot Cadiere d ázur som är en fin liten by på en rätt låg höjd ( dvs, inte så jobbig klättring) Inne i byn kan du sikta mot
deras "centre sportif" så kommer du till en utkiksplats med vy över hela ciotat o bandol o medelhavet.
Skärmflygare använder denna kulle att "hanga " på o det kan vara kul att kolla in också.
Från Cadiere kan du sen köra under (har jag för mig) motorvägen upp till Castellet som är en annan liten bergsby, som dock kan vara packad med turister.
Orkar du kan du även där fortsätta klättring upp mot Signes och Signes platån.. Jag kommer inte ihåg hur mycket klättring det är från den södra sidan då jag enbart åkt bil upp den vägen , men misstänker att det känns i benen. Väl uppe på signes platån flackar det ut, och själva byn är rätt
sömnig mmed ett fint litet cafe o torg mitt i.
Brunn att fylla på vatten i finns (fanns på min tid i alla fall) också.
Även här huserar traktens skärmflygare.
Om du kör vidare genom Signes får du en fin flack nedförkörning mot Sollies Pont och sen Sollie ville vidare mot la Farlede.
Tyvärr måste du då köra igenom Toulon som är en riktig röv till stad om du inte vill klättra över Mont Coudon och Mont Faron och de är rätt höga.. Faron var med i en sträcka av Tour de France 97 eller 98 typ. Kanske bäst att vända i Signes, rundan blir nog rätt lång tillbaks till Cassis annars.
Eventuellt kan du köra över la valette och Moulins , men jag har aldrig åkt den vägen och har ingen aniing om det är platt eller berg , men misstänker det senare..