[lvg] Flex i framhjul?

Kerberos

Aktiv medlem
[lvg] Flex i framhjul?
Har just varit ute och provat mitt alldeles nya hjulset och upptäckt att framhjulet flexar lite i sidled. Märkte det eftersom magneten till datorns givare sitter riktigt nära, och när jag ställer mig upp flexar hjulet alltså så att magneten tar i givaren liiite grann. Det är ju inga centimetrar det handlar om, men ändå... Ska det vara på detta viset? Hur mycket rör sig ett hjul normalt i sidled under belastning?

Hjulsetet är Mavic Ksyrium Equipe, förresten. Det var allt plånboken medgav. ;)

/K

[lvg] Flex i framhjul?
Aha, ok. Inget att stressa upp sig över med andra ord. Gaffeln är av kolplast och flexar inte, så det är nog bara att acceptera hjulets egenskaper och flytta lite på magneten så man slipper höra klickandet då.

[lvg] Flex i framhjul?
Kerberos skrev:
-------------------------------------------------------
> Aha, ok. Inget att stressa upp sig över med andra
> ord. Gaffeln är av kolplast och flexar inte, så
> det är nog bara att acceptera hjulets egenskaper
> och flytta lite på magneten så man slipper höra
> klickandet då.

jorå, tror säkert din gaffel flexar :D men troligen inte så mycket att du märker det :P

men det du upplever är som redan nämnts nog helt normalt.

[lvg] Flex i framhjul?
jag reagerade i början på att mitt ksyrium SL tog i ena bromsklossen när jag stod upp och bröt men inget jag tänkt på senare, och definitivt inget som stört.

[lvg] Flex i framhjul?
Tackar för svaren. Jag väljer att betrakta samtliga som lugnande och återgår till att tycka att mina nya hjul är snygga och skitsnabba då! :)
Flyttar givaren o magneten = problem solved.

...förresten flexar nog jag mer än hjulen i vilket fall som helst. Iallafall i de värsta uppförsbackarna.

Tillbaka
Topp