[lvg] Gbg - Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Sam
  • Start datum Start datum

Sam

Aktiv medlem
[lvg] Gbg - Uppsala
Hej!

Jag är intresserad av att cykla Göteborg - Uppsala under vecka 29, med start runt den 16:e juli. Nån som vill haka på?

[edit] the route: Göteborg > Trollhättan > Lidköping > Laxå > Katrineholm > Strängnäs > Enköping > Uppsala = ung. 50mil.

Jag har kollat Ultrarandonnéloppets sträckning mellan Sthlm och Göteborg, men eftersom jag ska till Uppsala så passar det bättre att passera Vättern på öster sida.

Senast redigerad av en moderator:
[lvg] Gbg - Uppsala
Den 22:a åker jag till Kanada. Det är inte tänkt att jag ska köra den nonstop. Tänkte köra den på 4 dagar.

[edit] Tidigast jag kan starta är den 14:e.

Senast redigerad av en moderator:
[lvg] Gbg - Uppsala
ett tips är att cykla på den västra sidan av göta älv till Trollhättan istället för 45'an, mycket mindre trafik och dessutom roligare cykelväg :)

[lvg] Gbg - Uppsala
Yepp. Du har helt rätt jag zoomade inte in när jag drog stäckningen. Jag kommer att cykla på västra sidan av älven fram till Lilla Edet.

[lvg] Gbg - Uppsala
Alltså RV55 från Enköping till Katrineholm är inget jag skulle rekomendera, riktigt smal väg och mycket tung trafik.

[lvg] Gbg - Uppsala
Någon som kan rekommendera en annan rutt? Mitt enda kriterium är att den går via Lidköping, ska stanna där en kväll och hälsa på en vän.

[lvg] Gbg - Uppsala
Det måste gå att få ihop en väg efter E18/E20, då det är motorväg en längre bit så måste det finnas en gammal väg i närheten. Eller?
Det är fina kebabpizzor i Lidköping, det vet jag iallafall.

Tillbaka
Topp