[LVG]Giro d'Italia 2006

[LVG]Giro d'Italia 2006
haha. ;)

Hoppas vi får se falken attackera utför idag så dom andra får sig en lektion i utförskörning.

Och att anta genom någon annans hudfärg vad man gjort och inte gjort?
Jag gissar att Sella och Mori inte är dom mest tekniska i klungan, grundat på vad jag såg igår.

Senast redigerad av en moderator:
[LVG]Giro d'Italia 2006
han krachade i utförsåkningen och fick visst ta helikoptern ner. Man slapp dock se eländet på teve. Tur det, för det hade garanterat varit med på sportnytt i svt då.

[LVG]Giro d'Italia 2006
"Det var ingen vurpa som satte stopp för José Rujano på den trettonde etappen av Giro d'Italia. Han valde helt enkelt att bryta 3 km före mål av den enkla anledning att han var genomkyld.

Rujano som låg bra till på etappen stannade till i utförslöpan 3 km före mål. Han väntade där in en följebil som körde honom vidare till målområdet. Efter etappen sade Rujano att det var den fruktansvärda kylan som fick honom att kliva av cykeln.

Den troliga anledningen är dock att det var en ren krigshandling mot Gianni Savio, managern i Selle Italia-Serramenti Diquigiovanni. De båda har legat i fejd med varandra sedan förra sommaren.

"En svart fläck i karriären för sydamerikanen som ifjol vann så många tifosis hjärtan" menar La Gazzetta dello Sport.

Dagens etapp var f.ö. den sista tävlingen för Rujano i Selle Italia-Serramenti Diquigiovanni. Vid månadsskiftet byter han nämligen stall till det betydligt större Quick Step-Innergetic, där också en högre lön väntar. Han har tidigare uttalat sig om att han siktar på en plats bland de fem bästa i årets Tour de France" Proffsklungan.nu

Mycket dålig stil tycker jag!!

[LVG]Giro d'Italia 2006
vadå? Får man inte gissa? :-)

Första rapporten var iaf att han kraschade.

Hittade detta på cyclingnews nyss:

"At that point, Rujano suddenly climbed off and abandoned, but later crashed on the descent as he was descending to La Thuile and was then medevaced to Aosta. It's still unclear exactly what happened to Rujano, as his team director Gianni Savio said, "Yes, Rujano abandoned about 3km from the top of Colle Sancarlo. He said he was frozen and couldn't move, that he felt bad and his stomach hurt. Rujano was with Belli for a while and then disappeared. So I'm very suprised what happened.""

[LVG]Giro d'Italia 2006
Jag var och spanade lite på tempoloppet i Pontedera veckan - sablar coolt att se live:

P5180014.JPG

[LVG]Giro d'Italia 2006
Posta gärna fler...

Larsson har varit loss en stund nu på dagens etapp, får se när gruppen blir uppäten, kul att han gör ett försök i alla fall.

[LVG]Giro d'Italia 2006
Larsson
P5180017.JPG

Mitt team
P5180009.JPG

P5180010.JPG

Halvbra cykel
P5180008.JPG

Det var lite kul när vi stod på upploppet och trodde att det var Larsson som kom och hela gänget skrek och hejade på svenska... Det visade sig vara fel snubbe, men vi skrek så pass så man såg hans tempohjälm vrida sig mot oss, klart störd 50m från mål...

[LVG]Giro d'Italia 2006
Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> 70 blås på upploppet.... Frågan är om Retarden
> slår det i år???

I såna fall får jag och mollo klura lite på lämpligare utväxlingar :D

[LVG]Giro d'Italia 2006
Perry skrev:
>
> snart dyker väl den där jvla "hur räknas
> lutningen ut på backarna.....
> suck!

[LVG]Giro d'Italia 2006
"jag har ont i hälarna" var "kul" också.
ca 2 mil kvar till avslutningsstigningen (kom igen Simoni föfaaaan!) Dags att brassa vatten till kaffet.

[LVG]Giro d'Italia 2006
tänkte bara tipsa om cyclingnews.coms wap service för mobilen om ni saknar tv eller dator
Live coverage - mobile devices

Even if you're not at your computer, you can still follow all the action - for free - by entering this bookmark into your WAP-compatible handheld device: [http://live.cyclingnews.com/wap/]

The WAP service provides the complete live report automatically delivered in regular updates. When you first visit the link, you have the option of starting at the very first update, or jumping directly to the very latest action. It's also possible to navigate forward and back between all the updates.

vilket kommer vara guld under TdF när jag är i sommarvillan och nästan jämt missar sista veckan i touren!

[LVG]Giro d'Italia 2006
Fan också ännu en dopingskandal liberty seguros stallchef Manulo Saiz och deras läkare är frihetberövade pga dopinganklagelser enligt texttv på svt! när fan ska det sluta. När en av de mest kända sportcheferna är inblandade i sån skit börjar man ju tappa hoppet!

[LVG]Giro d'Italia 2006
Var och tittade på målgången idag. Tusan vad Basso ser stark ut! Riktig folkfest, italienarna är som galna!

edit: bilder kommer snart

[LVG]Giro d'Italia 2006
Hur och var hittar jag de tydligaste och bästa kartorna över alla etapper? Genom åren har jag kört över mängder av bergspass i Europa, speciellt i Alperna. Under tevesändningarna sitter jag därför med mina detaljerade michelinkartor i knät och försöker följa cyklisterna. Men det är svårt eftersom jag inte har kunnat förbereda mig i förväg. På lördag går väl Giro d'Italia över Gaviapasset? Det har jag naturligtvis kört över med bil för över 10 år sedan och därför vill jag gärna återse det på teve då! Mitt problem med dålig förberedelse gäller naturligtvis i ännu högre grad Tour de France.

Kalenderbitare och pedant som jag är har jag mängder av förteckningar och statistik i min dator. Bland annat kan jag konstatera att jag har kört över 39 pass i Europa, som är över 2.000 m.ö.h. Det började med bland annat Furkapasset 1967. Fem gånger har jag kört över Col de la Bonette (Europas högsta överfart, 2.802 m.ö.h.) Har Tour de France eller Giro d'Italia cyklat över där någon gång?

Det här blev visst lite skrytsam information från min sida men det innebär inte att jag skulle bli ödmjukt tacksam för svar på min första fråga i detta meddelande.

Hälsningar Leif

[LVG]Giro d'Italia 2006
Leif: På http://www.cyclingnews.com/road/2006//giro06/?id=stages finns kartor och höjd-profiler för årets Giro. De är väl inte super-bra men i kombination med dina Michelin-kartor borde du kunna följa med rätt bra hur de kör. För Tour de France brukar http://www.letour.fr/ ha officiella kartor inkl. hålltider när de passerar alla byar. Samma sak där, det i kombination med Michelin-kartor borde ge rätt detaljerad info.

Grym etapp igår, lär bli minst lika spännande idag :) Hoppas på liknande utdelning i Bitbox idag (238 poäng igår, klättrade 20 platser på det). Basso ser enormt stark ut, undrar om han gick för fullt igår på sista klättringen?

Det var ett tag sen Rujano klev av men i vilket fall: Han har tydligen sagt att han siktar på en topp 5-placering på Tour de France. Antar att han inte menar i år då med tanke på årets bana (två långa tempo-etapper och förhållandevis få rena bergsetapper). Han lär på sin höjd vinna nån etapp, slutsegern tror jag inte han kommer att ha nåt att göra med.

[LVG]Giro d'Italia 2006
Knappt en och en halv timme kvar.
Basso tar etappen idag igen. Simoni kommer attackera hårt men slutar trea. Tvåa blir Gutierrez. Salvodelli fyra.
/Joel

[LVG]Giro d'Italia 2006
När jag knäppte på tv:n och såg att det regnade blev jag jätteglad. Elak som man är längtade jag efter de sista 5 kilometerna på grus. Tji fick man där. Nu återstår bara att supa ner sig med rödvin och spöa kärringen. :)
/J

[LVG]Giro d'Italia 2006
Wilier skrev:
> nu får fan cunego släppa bromsen och börja
> dominera.

Hans Wilier är för tung =P

[LVG]Giro d'Italia 2006
vilken tur för mig att det blev som det blev, jag lyckades sumpa bandningen. På något underligt vis så stälde jag videon på 15:00-15:15 och inte till 18:15 som den brukar stå på. Jag fick se en mycket händelse lös kvart av dagens ettapp.

[LVG]Giro d'Italia 2006
ja, i går var lite snopet där man satt uppbullad i soffan. vi får hoppas på ett gäng galna utbrytarkungar på morgondagens tufftuffa etapp.

[LVG]Giro d'Italia 2006
Nån mer än jag som ser live-cykling på Viasat just nu i brist på Girot?
Läskig vurpa alldeles nyss...en cyklist frontade med en stillastående bil.
8 km kvar och Boonen lär ta hem etappen...

Tillbaka
Topp