Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
När jag nu har väntat på att matchen ska ta slut, det har dragit över 10 minuter.. Så ska dom köra en till match på sin redan överdragna sändningstid, genialt!
för oss som inte är arbetsskygga... Finns det nån annan vebbsidan än Eurosport som kan leverera live-uppdateringar på tider och sånt? Eurosports är ju in ärlighetens namn lite sådär... Iaf när det gäller tempo.
imorgon är det en av det där extremt svårtippade etapperna. En cyklist som Bettini eller Sella skulle mycket väl kunna vinna men allt beror på vilket tempo det hålls upp för Passo di San Marco. Favoriterna till slutsegern kommer att vara i närheten av vinnaren.
Sportspegeln sågad allt vad cykling heter idag däremot. Kul med kunniga och pålästa reportrar.
För någon vecka sedan så kallade Peter Jihde Unibet för det svenska landslaget. Det är ju svårt det där med cykling när det enda som man annars raporterar från är fotboll och innebandy. Ja ja.
Dagens etapp var bra iaf. Di Luca visar fortsatt fin form.
Vad tror ni, klara Di Luca det här? Har Simoni eller Cunego vad som behövs för att utmana?
Själv tycker jag att Di Luca har sett ruskigt stark ut och får nog hålla honom som min favorit.
Ricco och Mazzoleni imponerade i söndags, det kanske kommer nya attacker därifrån.
Andy Schleck?
Di Luca har fått slita hårt senaste två dagarna för att bevara sin ledning. Han var nog rätt glad för gårdagens vilodag. Det är enormt jämnt i täten nu, första sex cyklisterna inom 3:39.
Ska bli intressant att se om det här blir en lugn transport-etapp inför morgondagens Monte Zoncolan eller om det blir nya attacker. Jag tror varken Cunego eller Simoni kommer att hämta in Di Lucas försprång, däremot kan Ricco närma sig en del imorgon. Det blir en bra fajt mellan Ricco och Schleck om ungdomströjan.
Hur stor lucka tror ni en utbrytargrupp behöver för att kunna hålla ut sista biten? Är ju väldigt platt 1 17 km så det krävs väl en del, trots att utbrytarna nog är rätt pigga efter utförslöpan..
hoppas på Petacchi i dag återigen. bara för att jag har honom i mitt usla velogames-lag. I morgon blir det fräsckt värre med monsterstigningen Monte Zoncolan i en mil upp till målet. Jag ska smita tidigare så jag hinner hem och hoppas innerligt att det ösregnar över tennisbanorna Paris.
Cyclingnews sammanfattar (och spånar lite om doping och utfallet i) girot så här långt.
<http://www.cyclingnews.com/road/2007//giro07/?id=results/giro07RestDay2>
Dagens etapp kommer bli en ond och tuff kamp uppför Monte Zoncolan, där tiden kan ticka iväg.
Danilo di Luca som "rekat" backen, kommer tydligen köra med 34-29 utväxling, vilet säger en del om den lutningen :-o
Jag läste ett reportage om cunego i cycle sport igår, även han hade "rekat" backen han hade kört upp för signingen med 36-29 och snitthastigheten hade varit cirkus 10km/h.
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad trist att jag är hemma till 15 idag. :) Ska
> nog blåsa förbi bolaget och köpa upp mig på
> några Rochefort 8:or.
Ja just det. Jag var ju på Man in the moon igår. Och drack en St Bernardus cuvee 2004.
Måste gratta trådskaparen som fått ihop ett grymt gäng på velogames och är med i toppstriden! själv valde jag fel när jag valde mellan Di Luca och Cunego, och inte bara där... snart åker jag till teven!
Vilken monsterstigning. Får L'Alpe d'Huez att framstå som en happyride...
Schleck såg så iskall ut - hade varit läckert om han hade tagit etappen,
fan vet om han inte hade kapaciteten.
--
Nu måste vi få in lite klipp-o-klistrad italiano för känslans skull:
Il monte Zoncolan è recentemente divenuto famoso tra gli appassionati di ciclismo in quanto la strada che vi sale è estremamente impegnativa da affrontare in bicicletta.
"appassionati di ciclismo" ... smakar gott eller hur?
bng skrev:
-------------------------------------------------------
> Schleck såg så iskall ut - hade varit läckert
> om han hade tagit etappen,
> fan vet om han inte hade kapaciteten.
Men när Simoni höjde tempot så hade han inte så mycket att svara med. Ska bli kul att se Schleck de kommande åren.
Gårdagen var det unik världspremiär för mig, när jag kunde sitta o zappa mellan Girot o Belgien runt!
Vinnare var nog Belgien med en grym kantvindsgambit av Qvickstep som ställde av minst 100 man.
Angående branta backar så hade det varit roligt om Vueltan kunde lägga ett par etapper på Gran Canaria och t.ex köra St Nicholas - Ayacata. 24 - 26% ibland! Det kan man kalla backe...
Samlad klunga sista kilometrarna och ordentlig vurpa i kurvan knappa kilometern från mål. Petacchi vann efter en långspurt. Någon som uppfattade varför Tiralongos hoj gick sönder?