[LVG]Giro d'Italia 2007 12maj-3jun

Måste gratulera Rock för en mycket fin 3:de plats hittils i velogames. Mkt bra gjort, tror på att du tar första platsen innan det är slut. Är lite less på att jag själv tappar ca 5 placeringar per dag..

Lite tråkigt för girot att di Luca i princip redan har vunnit men bra för mig som hejar på honom.

sigulda ck skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som uppfattade varför Tiralongos hoj gick sönder?

Hade han en kolfiberram? Dom brukar tydligen pajja!

sigulda ck skrev:
> Någon som
> uppfattade varför Tiralongos hoj gick sönder?

Nej, jag kollade jättenoga på alla repriserna. Men det var bara två killar som gick omkull. Och deras hojar höll. Mycket märkligt. Han kanske ville ha en anledning att köpa ny? :)/J

bigmollo skrev:
>
> Nej, jag kollade jättenoga på alla repriserna.
> Men det var bara två killar som gick omkull. Och
> deras hojar höll. Mycket märkligt. Han kanske
> ville ha en anledning att köpa ny? :)/J

Hehe, mycket möjligt, även om man inte skulle klaga på den Wiliern. Men jag hittade förklaringen nu "The crash also involved Luca Mazzanti (Ceramica Panaria-Navigare) and Paolo Tiralongo (Lampre-Fondital)." http://www.cyclingnews.com/road/2007/giro07/?id=results/giro0718

Kollar på dagens inspelade etapp av Girot. Fick en skön deja-vu när jag hörde signaturmelodin som dom spelar precis innan sändningen börjar. Va fasiken – det är ju en ripp-off rätt av av Devo's gamla låt Mongoloid! :-)

Nu är det slut.

Di Luca vann och Petacchi är tillbaks i matchen igen. Top3 blev nog inte som någon hade tippat, Andy Schleck var en riktig överaskning och Eddy Mazzoleni trodde nog många att han kunde ta en top10 plats men inte en pallplats. Det var några riktigt bra etapper, etapp 15 Tre Cime Di Lavaredo och etapp 17 Monte Zoncolan fick nog de flesta cykelälskare att få ståpäls.

Nästa PT arangemang på Eurosport är Critérium du Dauphiné Libéré 10-17juni som är en riktig uppladdnings tävling inför touren.

Tillbaka
Topp