[LVG] Happykorrekta skivbromsaerokolfiberhjul 2020?

kroem

Aktiv medlem
Det är ju snart vår så börjat snegla på nya djupare hjul till racern (ram Ultimate SLX Disc, AXS grupp).

Det som gäller 2020 är vad mitt googlande har hittat - u-shape, vida (23-25 invändigt???), tubeless.

Vilka ska man kolla närmare på? Pris är såklart en faktor, som alltid.
Hunt Limitless?
Light Bicycles Falcon Pro?

Jag köpte Prime Blackedition 50mm till min OltreXr4. Sitter som en smäck, hög finish, tubeless. Schysst pris och känns absolut inte "sämre" än mina fd FFwd F6r.

Jag väntar på ett par Hunt LAD 48, förväntad leverans mitten mars, så i april kan jag kanske säga något om dom.

Alright! Vad säger man allmänt om deras nav emot t.ex. ett dt350? Det är väl egentligen det som känns ”bättre” på ett kinahjul.

Dessa hjul med nya nav har inte hunnit levereras till så många än, pga omkonstruktion av fälgen, så det sägs inte mycket alls om hur dom känns. Beställda helt på hur fantastiska dom beskrivs i reklamen.

Senast ändrad:
Novatec 411SB Rullat 200km sedan oktober. Inget att anmärka på än. Fälg Light bikecycles RM29C06
SAM_2348 (2).JPG

Jag köpte Prime Blackedition 50mm till min OltreXr4. Sitter som en smäck, hög finish, tubeless. Schysst pris och känns absolut inte "sämre" än mina fd FFwd F6r.
+1 på det, har kört en säsong på Black Edition 50 (mina hjul har dock fälgbroms) och är helnöjd!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp