[Lvg] Happyride Mallorca sön 6 mars

Mattias...

Aktiv medlem
Jag och Sodraskogen tänkte köra en bergsrunda på söndag. Någon mer som vill följa med? Vi samlas utanför Palma aquarium kl 10.00 (2 km sydost om flygplatsen). Rundan är knappt 12 mil. Tar en fika nånstans halvvägs. Anpassar tempot efter gruppen.

1.jpg ht=457

Tack för det :-(
Jag tänkte köra en Bålsta runda istället vilket nästan är samma sak.
När man passerar Bro befinner man sig på den smala gränsen mellan lycka och misär.

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Shit vad sugen man blir, riktigt fin runda det
> där. Är det "Militärvägen" ut ur Palma ? :-) T

En helt ok runda, speciellt kustvägen är fin. Nästan lika bra som Roslagen. Vi avslutar med Palma. Tycker det är roligare att köra Palma i nedförsbacke. Men du har helt rätt i att det är militärvägen.

Ledsen Tille vi måste dra 10.00. Du får haka på Nypan på hans misärrunda istället. :)

Mattias... skrev:

>
> En helt ok runda, speciellt kustvägen är fin.

Ordet fin räcker inte riktigt till. Jag tycker dem kustvägen är den finaste på ön.

> Ledsen Tille vi måste dra 10.00. Du får haka på
> Nypan på hans misärrunda istället. :)

Men hallå!
Is och motvind de luxe är också trivsamt. Vi hade en minst lika fin runda som ni, fast kallare, blåsigare, fulare mm. OK misär i jämförelse.
Ni körde väl dubbdäck och äckliga långa skärmar som nästan skakar loss för att sympatisera med oss här hemma?

Jag hade planerat att ta med dubbdäck ner på onsdag för att sympatisera med alla stackare som kör misärrundor, men jag är tvungen att köra med sponsordäck. ;-)

Tille skrev:
> Jag är gärna med och skramlar. Det är ju för
> ett gott syfte.

+1

Jag kan skänka ett par Nokian som hänger i källaren.
Så trögrullade att dom säkert kan med be Magnus att be om nåd till och med.

Visst är det Estellencs.

Idolbilden är från Gallilea. Vi var tvugna att kontrollera hur brant det var.
Jag läste av 26% mellan flåsningarna :))

Pilen skrev:
> Stark i år ?
> Jag ser kedjan ligger på stora klingan.
> Det är bra de när det är 26% ;-)

Du har ett fint öga för detaljer du ;)

Pilen, man måste ju vara fin inför fotograferingen.

Tack för sällskapet Peter. Blev en fin runda trots att det var lite kallt i skuggan ibland (+12 som kallast). Peter plockade alla bergspris utom det sista. När vi svängde in på militärvägen fick vi syn på 3 tyskar 100 m framför oss. Samtidigt klagar Peter över att energin i kroppen börjar tryta. Kanonläge för mig med andra ord. Vi trampar på och är i rygg på tyskarna ungefär halvvägs. Vi ligger bakom en bit. Med 500 m kvar bestämmer jag mig för att ge allt och går förbi tyskarna och Peter. Jag får väl kanske en 50 m eller nåt. Då kommer en av tyskarna farande förbi, han gillade tydligen inte att bli kränkt. Jag försöker haka på så gott jag kan men han är för stark och är först på toppen. Jag lyckas i alla fall pressa upp pulsen i max. Kul att man fick slå Peter uppför en stigning iaf. De två tyskarna ser jag som ren bonus.

Vilka skira färger grönskan har. Det märks att det är vår, den absolut vackraste årstiden att resa i Europa, innan värmen hunnit att bränna ut allt.

Jättefina bilder. Blev inte alls sugen på att resa. Nej, nej.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp