[lvg] Hjul, aero eller vikt?

Stervelo sa:
GoranS sa:
Vad är andelen av befolkningen som inte anser 17kkr för en cykel tokdyrt? Samma fråga vad gäller ett par cykelhjul? Allt handlar om referensramar. Finns säkert ngn galning som tycker 60 kkr är ett helt OK pris för ett par cykelhjul.
Fuck befolkningen, det här är en tråd om aero och eller lätta hjul på ett cykelforum, right? Då är inte 17k tokdyrt för ett par hjul. Dyrt, sure.
Du får slanta närmare 10k för få den ena av de två, aero eller lätt

Vad faktorn för att gå från smärtgräns till tokdyrt prismässigt ligger på tror jag olika människor har rätt olika uppfattningar om. För vissa är säkert 2 tillräckligt medan andra säkert har ett betydligt högre värde.

GoranS sa:
Stervelo sa:
GoranS sa:
Vad är andelen av befolkningen som inte anser 17kkr för en cykel tokdyrt? Samma fråga vad gäller ett par cykelhjul? Allt handlar om referensramar. Finns säkert ngn galning som tycker 60 kkr är ett helt OK pris för ett par cykelhjul.
Fuck befolkningen, det här är en tråd om aero och eller lätta hjul på ett cykelforum, right? Då är inte 17k tokdyrt för ett par hjul. Dyrt, sure.
Du får slanta närmare 10k för få den ena av de två, aero eller lätt

Vad faktorn för att gå från smärtgräns till tokdyrt prismässigt ligger på tror jag olika människor har rätt olika uppfattningar om. För vissa är säkert 2 tillräckligt medan andra säkert har ett betydligt högre värde.
Jo, men befolkningen i allmänhet tycker ju cykeln de fick på köpte när de köpte TV var dyr, så vi kan ju skippa den delen i alla fall. Det är ett cykelforum och en tråd om lätt och eller aero. Billigt trillar liksom bort direkt.

Jepp, men jag kan tänka mig att det finns personer här vars smärtgräns ligger på 8-9 kkr och som tycker att dubbla det är tokdyrt. Jag skulle själv kanske kunna tänka mig att ge 8-9 kkr för ett par hjul men 17 kkr känns i dagsläget totalt omotiverbart för mig, även om jag rent ekonomiskt inte skulle ha några problem med det. Så i någon mening är kanske 17 kkr tokdyrt för mig!?

Ja jag menade mer tokdyrt i ett absolut perspektiv, självklart kan 17k vara tokdyrt relativt, det är det nog för mig med, men absolut sett är det bara dyrt.

Det som gör det rimligt för mig, är att det blir två par hjul, både för TT och LVG hoj, så det gör det mer försvarbart.

Tillbaka
Topp