[LVG] Huddinge lör 26/9 09.00

SuperApe

Aktiv medlem
Dags igen! Samling vid Snäckan som är ett fantastiskt konstverk vid ingången till pendeltågsstationen. Vädret verkar återigen bli mer än fantastiskt! Och då vet ni hur kul det är att hoja med andra cykelputtar!

Det blir ungefär 8-10 mil på Södertörn och en fika efter ca 7 mil. Snittfarten brukar ligga på ca 34 km/h. Det spurtas, det rycks och eftersläntrare väntas in, inom rimlighetens gränser. Rimlighetens gränser bestäms av en nyckfull KH efter diverse skendemokratiska processer. ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Fel dag för mig. Lördag förmiddagar går inte. Får väl köra själv dagen efter.

Edit: Eller så kan vi ta en eftermiddagstur, start 14:30, slut vid ölhaket:)

Alltså jag vet inte riktigt och det har ingenting att göra med att jag blir avhängd i parti och minut på dem (!) här jäkla kränkarrundorna men det är faktiskt så att eventuellt får jag med mig en trulig tonåring ut i Hellas på Lördag (kors i taket, ta i trä, halleluja oh my god) och om så är fallet måste jag tyvärr bortprioritera den här kränkningen, tyvärr iså fall för er andra men om å andra sidan kommunikationerna med ynglet hänger sig på nåt sätt så är jag, gud förbjude, på varpå ni andra kan känna er som KH och herre på täppan och allt vad det heter ja fy fan vad man kan förödmjuka sig.

Det är ok att skriva om tänker dyka upp också.

(På lördag måste jag vara hemma senast kl. 14 för jag ska på kalas och därför kommer jag förmodligen inte för något i världen vilja kräla ur sängen på söndag.)

Jag siktar på att cykla.
Här kommer att kureras hej friskt tills på lördag.
Tar det dock lite piano gissningsvis, så ni får vara snälla mot mig!
Hör ni det!

/E

Jaha så arvssynden är inte nog utan det ska dessutom börjas så sent som kl 9?
Detta är fördärv! Men jag är preliminärt på :)

Efter RH i helgen så har jag ont i knäet. Sjukgymnasten rekommenderade styrketräningsövingar och inte 3-4h på sadeln :-( Ska även skruva lite på klossarna så tårna pekar mer utåt. Jag får hålla mig till kortare rundor ett tag framöver.

Jag ska ner mot Trosa, dvs via färjan över till Mörkö. Eftersom det är trevligt med sällskap tänkte jag nog hänga på till Kagghamra eller något. Antar att ni kör mer eller mindre den sedvanliga rundan.

Du har ju cyklat mälarn runt bakfull som ett as. Inget krångel! Kagghamra är ju mot slutet av rundan så du kommer nog vara med längre än undertecknad, iaf om du ska hålla på att dra och jävlas i täten. :-)

tillmann skrev:
-------------------------------------------------------
> Är jag en krångelputte?

Långt, men långsamt är ju min melodi. Vi får se hur mycket dragjobb det blir. Benen känns, som mollo stilfullt uttrycker det, som bajskorvar och jag skall ju cykla ett par mil solo sen.

tillmann skrev:
> Långt, men långsamt är ju min melodi. Vi får
> se hur mycket dragjobb det blir. Benen känns, som
> mollo stilfullt uttrycker det, som bajskorvar och
> jag skall ju cykla ett par mil solo sen.

Säger mannen som kör efter Aktivitus träningsprogram, bajskorvar pfffft!

Jo det är klart jag kan göra det, men då går det ju inte fortare än 30 och jag tror det är några som kommer att vilja åka fortare än så!

Jag är tvungen o avstå lördagens runda är ju i Barcelona då JIHAAAA då kan vi snacka om bakis på söndag när man ska plågas på flyget hem.

Men vart var ni i morse!! stog ju helt solo vid snäckan 0600 , så det blev en 68km runda för mig i ett lugnt tempo i dag för kenta o jag hade kört lite löparintervaller uppför flottsbrobacken i går kväll så det känns i skinkorna samt bak i låret i dag.

Men det skulle vara roligt om vi kunde få ihopp ett stort gäng till nästa lördag samt planera in en bira eller 2 efteråt,Typ en lång runda ner till trosa eller nått.

Kör på nu i helgen och ska tänka på er när jag sitter vid baren på lördagförmiddag HAHA.

Frille66

tillmann skrev:
> Jag ska ner mot Trosa, dvs via färjan över till
> Mörkö. Eftersom det är trevligt med sällskap
> tänkte jag nog hänga på till Kagghamra eller
> något. Antar att ni kör mer eller mindre den
> sedvanliga rundan.

En fikatur till Trosa låter som en strålande idé en solig höstlördag. Fast jag undviker nog att bli kränkt och skändad Södertörn runt innan jag cyklar dit. :)

Bumpilebump.

Ytterligare en helg med sommarvärme, uppåt 20 grader på lördag, ytterligare en tur i kortbyxor. Det här blir toppen.

Ska bara sega mig upp ur formsvackan som jag skjunker djupare och djupare ner i, har rasat tillbaka till januari i år, snacka om regression.

Fikasvettot skrev:
> En fikatur till Trosa låter som en strålande
> idé en solig höstlördag. Fast jag undviker nog
> att bli kränkt och skändad Södertörn runt
> innan jag cyklar dit. :)

Betyder det att du möter upp vid Kagghamra eller färjan? :-)

Jag kan stå på toppen av den branta backen när man svängt av från 225:an mot Kagghamra och ropa Allez! Allez! när du kommer. :D

I går fick jag kämpa mot gympadojor och trekkingcyklar på pendlarstråket. Jag är tillbaks på 1994 års nivå.

Det verkar komma några rätt snabba snubbar! "Kul." När jag flämtar "hulucKAAaaaa a a argh" så är det bara ett test på er lojalitet gentemot KH, ok?

SuperApe skrev:
> " När jag flämtar "hulucKAAaaaa a a
> argh" så är det bara ett test på er
> lojalitet gentemot KH, ok?

Då resar jag mig upp tittar på dig och säger: Aähh nu skiter jag i det här! och drar iväg. Hämdens timme är slagen :-)

Vad härligt med alla dessa "comebacker" och svackor som folk verkar kravla sig upp ur.
@Zapiens: yeah right!

Iofs tänker jag på alla huddingetrippar som en comeback efter de kränkningar man utsatts för helgen innan.
Jag brukar mantranynna när jag cyklar dit:
Du är modig som bara tar dig dit. Du är modig som bara tar dig dit. Du är moodig som bara tar dig dit.
Du är moodi som bara tar dig dit. Du är moody som bara tar skit.

Jag kan bara ha huvudet riktat framåt eller åt höger.
Hur ska detta gå, när jag bara kan ligga i vänsterled???
Låter jobbigt.
Eller vaffa. Vi får rotera åt andra hållet klyfto!

Om inte nacken skulle bli värre igen så hoppas jag fortfarande på deltagande.

/E

moody skrev:

> Jag kan bara ha huvudet riktat framåt eller åt
> höger.
> Hur ska detta gå, när jag bara kan ligga i
> vänsterled???
> Låter jobbigt.
> Eller vaffa. Vi får rotera åt andra hållet
> klyfto!
>

Eller ligg längst fram så slipper du problemet ;-)

Det hade jag gärna gjort, fast doktorn sa att jag under inga omständigheter fick ha vind på nosen.
Hon föreslog att vi skulle köra: diamantformat led med mig i mitten.
Jag kommer såsa runt som värsta touresset imornn när ni bäddar in mig....

/E

Eli - ska du låna min rosa giro-tröja kanske? :)

Själv ska jag cykla till Åland via Grisslehamn på lördag.
Vädret blir super.

Det vore pricken över I:et det Bjarne:)

Cykla på Åland. Det låter ju trevligt värre det.
När hänger du med på rundorna igen förresten?
Det var länge sedan man sig din rygg.

/E

Har fortfarande inte hämtat mig ifrån min första/enda(?) försöksrunda..... :) !
Lördag funkar inte bra, för då är de bad med famlijen istället. Förra veckan blev det 1km simmning.

Satsar på klassikern 2011 ...

ronin/emil

Önskar er en trevlig runda utan oss Snättringebor, vi lär komma igen om någon helg, jag inväntar läkningen av mitt opererade öga,är säker redo nästa helg, och du Eli, starkt att komma igen så snabbt

Kör försiktigt

//Anders

Passa på att hänga med denna finfina dag nurå! Farten kan verka en smula hög för vissa, men det är den faktiskt inte! Vi lökar runt och kommer sedan överens om en lämplig snittfart att ljuga och skryta om i tråden. Så kom igen ba!

Krya på dig Anders!

Dessutom kan man ju få chans att träffa självaste der Bergkönig på den här rundan:

k-man skrev:
> Jag är preliminärt på!

Här är ännu en snättringebo som inte kan följa med.
Förra veckan var ju riktigt trevlig och nu har jag dessutom fått min nya cykel.
Familjeplaneringen funkar dock inte denna gång. Får harva runt själv vid annan tidpunkt.
Ha det så trevligt i finvädret!

Jag lockade med två till och vi cyklar ut. Ni kan väl vänta på oss om vi cyklar vilse? Har inte cyklat hela vägen alldeles själv ännu.

Tillbaka
Topp