LVG - Hur många plagg har ni på er?

Så lite som möjligt... vid ca 8-9 grader och varmare kort cykeltröja och korta bibs, under 8 grader långa tights och ev en supertunn vindjacka. Vid under 0 åker vinterfodrade tights på och ull underställ på överkroppen+vindjackan. Skoskydd åker också på under 0.

Dhb eller Craft tunna meshlinne.

Är ett lite kallare så Craft Extreme active undertröja.

Under hängslena.

Sen:

Bibs. Cykeltröja. Handskar. Strumpor. Skor.

Detta för varmväder. Annat väder -> andra kläder

Jag har en 15 år gamma Santini nättisha i coolmax som jag gärna har under oavsett väder. Använder även Crafts meshvariant. Den senare är inte alls liga bra för vare sig svettansport eller värme. Den ligger för smetad mot huden och levererar för lite distans till tröjan. Har även någon annat gamma italiensk linne som hänger i trasor. Bra skit de italienska, de vet vad de håller på med.

Underställ, alltid under hängslena, tycker att det tar bort skav från hängslen och ev lappar i byxorna, Dhb, Odlo, Rose, Rapha, devold eller Aclima woolnet om det är kallt. Har några "vanliga" långärmade underställ, ull och syntet, som jag ibland använder under t ex Castelli Gabba, men då ska det vara kallt. Är det riktigt riktigt varmt så kan jag tänka mig att köra utan underställ, men så varmt blir det nästan aldrig i Svärjet. Är typen som svettas massor och kan väl tycka att merinotröjor kan bli lite för mycket våtvarmt omslag, är det kallt kan de dock vara sköna.

Men... det får ju du själv bestämma vad du ska ha på dig. Vad någon här har eller inte är rätt så irrelevant. Jag kör ofta med underställströja men på två av de längre tävlingarna i år där graderna var fööör höga så körde jag utan. You do you, helt enkelt.

CW sa:
Men... det får ju du själv bestämma vad du ska ha på dig. Vad någon här har eller inte är rätt så irrelevant. Jag kör ofta med underställströja men på två av de längre tävlingarna i år där graderna var fööör höga så körde jag utan. You do you, helt enkelt.

Jag hade bara inte tänkt tanken innan, men efter inlägg i tråden så tror jag på en Craft "brynja" under hängslena känns som en bra lösning. Får helt enkelt köpa det å testa.

Void gör också ett trevligt linne, så det finns alternativ till Craft. Jag har även en tunn ulltröja från Devolo som används flitigt när temperaturen påbjuder, nu senast under VR när cykeldatorn rapporterade 5 grader som kallast. Inga problem med korta ben och lite Ormsalva med chili, dock lite kallt om tårna då jag bara hade sommarstrumpor. Det var dock lite kallt med bara underställströja, cykeltröja, armvärmare och vindväst. Det ordnade dock upp sig strax innan Jönköping.

Summa summarum, Mechlinne eller motsvarande under bibsen är the shit och det har jag anammat och är helnöjd.

Nästa plagg då, cykelkeps.. Ingen som nämner keps! Trodde alla hardcore lvg:are hade det under cykelhjälmen.

Schema för användning av cykelkeps :-)

Bilagor

• cykelkeps.png
    cykelkeps.png
    71.5 KB · Besök: 60
lindengbg sa:
Summa summarum, Mechlinne eller motsvarande under bibsen är the shit och det har jag anammat och är helnöjd.

Nästa plagg då, cykelkeps.. Ingen som nämner keps! Trodde alla hardcore lvg:are hade det under cykelhjälmen.

Schema för användning av cykelkeps :-)

Det är väl en absolut självklarhet att man cyklar med cykelkeps?!

Sun forward skyddar även emot regn på glasögonen. Något modellen saknar förutom hjälmen.

Keps, hjälm och glasögon är självklarheter.

Tillbaka
Topp