[LVG] "Komfortracer" 2014?
Snart är ju våren här(!) och jag är sugen på en ny cykel. Började cykla racer i våras och det är väl lvg som gäller till största delen under sommarhalvåret. Har just nu en Canyon AL 8.0 2011 som är en väldigt bra cykel. Köpte en stl 60 och den känns som att den är i största laget för mig, efter bikefit skaffade jag kortare styrstam (120 -> 100mm) och sadeln flyttades fram "max".
Den är relativt raceig känns det som och eftersom jag inte har några snabbambitioner utan mer siktar på motionslopp som västkusten runt, VR osv samt fina fikarundor till största delen så har tanken på mer komfortbetonad cykel fötts och då kanske går ner en storlek på ramen (57-59 beroende på modell). Är 187cm lång.
Kostar gärna på mig en fin cykel, gärna med Di2-grupp, som jag kan ha i ett antal år framöver. Hoppar nog över skivbroms, känns inte moget än. Har hittat några olika i någon slags prioriteringsordning:
Bianchi Infinito CV (mest habegär just nu :-) kan dessutom konfigureras bra på bianchistore.de)
Colnago CX-Zero
Specialized Roubaix (ej Di2 annat än på discvarianten?)
BMC GF01
Trek Domane
Scott CR1
Focus Izalco Ergoride
Canyon verkar inte ha någon c2c-modell i sitt program.
Åsikter? Tips? Fler alternativ som jag missat?
Den är relativt raceig känns det som och eftersom jag inte har några snabbambitioner utan mer siktar på motionslopp som västkusten runt, VR osv samt fina fikarundor till största delen så har tanken på mer komfortbetonad cykel fötts och då kanske går ner en storlek på ramen (57-59 beroende på modell). Är 187cm lång.
Kostar gärna på mig en fin cykel, gärna med Di2-grupp, som jag kan ha i ett antal år framöver. Hoppar nog över skivbroms, känns inte moget än. Har hittat några olika i någon slags prioriteringsordning:
Bianchi Infinito CV (mest habegär just nu :-) kan dessutom konfigureras bra på bianchistore.de)
Colnago CX-Zero
Specialized Roubaix (ej Di2 annat än på discvarianten?)
BMC GF01
Trek Domane
Scott CR1
Focus Izalco Ergoride
Canyon verkar inte ha någon c2c-modell i sitt program.
Åsikter? Tips? Fler alternativ som jag missat?