[LVG] Lätta kanttråds-hjul?

Niklasberglund

Aktiv medlem
Är sugen att investera i ett par finhjul med lite lagom profil (50-ish)
Finns det några kanttråd inom en budget på 15000kr som kan konkurrera med tub viktmässigt?

Skull gärna komma under 1300gr för paret :)

Edit*
Undviker gärna Kina och att bygga själv :)

Senast ändrad:
Om man ska köpa aero så hade jag köpt något som är uppmätt aero och skita i vikt, annars kan man lika gärna köpa bara lätt och strunta i profil.

Finns mig veterligen inga clinchers med den profilen under 1300g some inte kostar betydligt mer. För ett par år sedan hade reynolds sina UL varianter i både 32 och 46mm (dock mer än 1300g för 46mm) som faktiskt var riktigt lätta och rimligt prissatta men nu väger deras 46or 1500 och är inte inom budget heller :)

Vikten verkar inte prioriteras lika mkt längre och speciellt inte på kanttrådsvarianterna som fortf är konstigt mkt tyngre än tubvarianterna.

Senast ändrad:
båtbensbudet sa:
Vikten verkar inte prioriteras lika mkt längre och speciellt inte på kanttrådsvarianterna som fortf är konstigt mkt tyngre än tubvarianterna.

Tillverkarna kanske började prioritera andra saker, som exempelvis att hjulen skulle hålla för nedförsbackar i alperna.

American classic clinchers finns för under 1.3 och för under 8 k tror jag. Kolla på R2. Köpte ett par åt en kund nyligen.

Tillbaka
Topp