[lvg] Madeira

bonbon

Aktiv medlem
[lvg] Madeira
Funderar på Madeira nästa solskensresa. Har varit på Teneriffa tidigare.
Ni som är världsvana resenärer, hur står sig den mot Kanarieöarna, Mallorca och liknande?
Rent topografiskt verkar det ju vara helt i klass med de andra?

Farbror Google säger ju att det varit en del happisar där, men det verkar inte lika populärt att åka till Portugisiska öar, är det nåt jag missat?

Skogling

Aktiv medlem
[lvg] Madeira
Madeira är väldigt koperat. Halva ön är en stor platå mendan andra halvan består av taggiga berg. Mycket höjdmeter hur som. Riktigt fin ö. Jag har iofs bara bilat/vandrat men cyklingen är nog prima. :)

Kanske finns det cykelbara levador också ?

Little Stereo

Aktiv medlem
[lvg] Madeira
Relativt dåliga asfalt för den som kör lvg, sen ligger Madeira utanför mellersta Portugal och inte Afrika som Gran Canaria och Teneriffa så det är en väldigt skillnad på väder så här års... :-) T

bonbon

Aktiv medlem
[lvg] Madeira
Cujo: jo han har skräpat ner ordet madeira i många trådar vill jag lova :)

LS: Kan förstås vara lite skillnad i klimat. Men både Madeira och Kanarieöarna ligger utanför Afrika :)

[lvg] Madeira
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> google maps hittade bara ett Madeira
> http://maps.google.com/maps?client=safari&q=madeir
> a&oe=UTF-8&ie=UTF8&hq=&hnear=Madeira,+Portugal&ei=
> m1tUS5aTFISE-Qa88NDTCA&ved=0CBgQ8gEwAA&ll=39.16414
> 1,-10.332642&spn=17.248174,33.442383&z=5
>
> mellersta Portugal är väl en bra bit ovanför?
> =)

Fast om du drar en linje från Stockholm hamnar man nästan mitt i Portugal men det kanske inte är så man gör?

simpish

Medlem
[lvg] Madeira
Jag har aldrig cyklat på Madeira, men kan intyga att ön i sig är jävligt vacker och go.

Det finns ingen motsvarighet till huvudstaden Funchal när det gäller julfirande.

Topp