[LVG] Malmö - Trelleborg - Malmö 9/4

Flux

Aktiv medlem
Inbjudan till tränings(tävling)

Söndagen den 10 april går 2011 års upplaga av Paris - Roubaix. Dagen innan kör vi Malmö - Trelleborg - Malmö, självklart med ett varv i velodromen i Trelleborg innan vi styr kosan mot Malmö.

Cirka 80 km i härligt vårväder och med näst intill pavéliknande underlag i Ugglarpstrakterna. Preliminär starttid är 10:00.

Det är först och främst, förutom en välkomsthälsning till våren, en träningsrunda. I andra hand en träningstävling. I tredje hand en hyllningsrunda till Paris - Roubaix. Typ så. Väldigt inofficiellt och opretentiöst men ett ypperligt tillfälle att få cykla en sväng med andra.

Välkomna att hänga på och bjud gärna in fler. Det är ju vår!

Preliminär bansträckning:
http://maps.google.se/maps?f=d&sour...55.48041,13.147888&spn=0.410905,1.234589&z=10

Besök http://fluxologi.blogspot.com/2011/01/malmo-trelleborg-malmo-94.html för uppdaterad information.

Varmt välkomna.

Lätt att jag ska med! Varför vet jag inte om att det finns en velodrom i trelleborg? Jag har ju bott där ett bra tag men nu flyttat till svedala :/ Vilket tempo hade ni typ tänkt hålla?

pompadompe skrev:
-------------------------------------------------------
> Lätt att jag ska med! Varför vet jag inte om att
> det finns en velodrom i trelleborg? Jag har ju
> bott där ett bra tag men nu flyttat till svedala
> :/ Vilket tempo hade ni typ tänkt hålla?

Klart du ska med! Tempot är inte bestämt än, eller snarare, tempot bestäms när vi kör. Tanken är att vi rullar ut från Malmö gemensamt och sen kör vi tillsammans hela varvet men klungas lär dras ut vid olika spurter. Men återsamlas efter spurten.

Velodromen är ju ganska hemlig... :) Ligger vid Köpingeskolan (om jag inte är helt ute och cyklar).

kontrapunkt skrev:
> Några liggcyklister i Skåne vet jag och är på
> gång med velodromen i Trelleborg - planerar
> utflykt dit, har kollat läget och ska försöka
> skyffla bort snö / sand / jord från den.
>
> Kolla trådar på liggcykelforum, senast
> http://rosnix.net/hpvs-forum/index.php?t=msg&th=58
> 92&start=0
>
> De borde veta status på velodromen. Kanske man
> kan samordna något om städa också ...

Att det skulle vara en massa snö hade jag inte tänkt på. Den hinner kanske smälta bort så att det gå att städa undan den värsta skiten. Annars får det bli något slags varv på gräset :)

Detta verkar riktigt kul. Hoppas jag kan hänga på. Isåfall med 3 vänner i sällskap.

Men det verkar vara lite dålig uppslutning?

pompadompe skrev:
> Ja det är lamt med inlägg på facebook sidan
> också :( Vi får kladda lite där så man kan
> börja tagga redan nu!

Men där var det iaf 26 anmälda! Det är ju bra!!

Jag hoppas att det inte är antalet inlägg på FB som bestämmer hur många som dyker upp den 9/4 :)

Ni är varmt välkomna att hänga på. Förutom här finns det information utlagd på andra cykelrelaterade webbplatser så jag tror ändå att vi kan bli ett gäng på rundan. Det finns ju dessutom någon konstig värld utanför internet (har jag hört talas om iaf, har inte kollat om det stämmer).

För min egen del sätter just nu formen käppar i hjulen, jag hinner knappt med 80 km på ett dygn...

Jag har aldrig cyklat så långt som 8 mil innan så... Men det ska inte var några problem, dock kommer jag inte hålla 30km/h hela vägen.

Igår kördes en rekognoseringsrunda. Vi diskuterade en alternativ sträckning för att slippa kraftigt tjälskottsförstörda vägpartier, även om det kändes väldigt mycket Paris - Roubaix på den delen kan det om vi blir en större grupp bli lite vanskligt och osäkert. Jag återkommer under veckan med uppdaterad info om det...

Velodromen är i riktigt uselt skick och kommer bli väldigt svåråkt. Vi stannar dock till för att beskåda vidundret, den som är modig och mindre rädd om cykeln kan ju passa på att ta ett varv då. Jag hoppas fortfarande på mirakel under veckan som kommer.

Såhär såg det ut igår:
Foto0172.jpg ht=544

Foto0173.jpg ht=544

Snö? Skumt, har inte sett snö i skåne på typ två månader (Lund). Lite svårt att se kvaliteten på velodromen på bilderna, men är det själva asfalten som är kass eller är det bara en massa dynga på den?

Blir det hyfsat väder så komme jag hänga på, riktigt skoj initiativ.

Vilket tempo har ni tänkt hålla?
Mest om man ska börja kolhydratladda innan ;)

Mycketvillhamer skrev:
> Snö? Skumt, har inte sett snö i skåne på typ
> två månader (Lund). Lite svårt att se
> kvaliteten på velodromen på bilderna, men är
> det själva asfalten som är kass eller är det
> bara en massa dynga på den?

Ja, det verkar som att någon tyckte att velodromen var det bästa stället att dumpa all snö i södra Skåne... Jag skulle nog säga att det både är asfalten som är kass och att det är en massa dynga på den. Det skitiga snöberget kommer nog inte försvinna och jag är inte en av dem som känner sig manad att trampa över det... Men jag hoppas att någon annan vill!

JMolin skrev:
>Blir det hyfsat väder så komme jag hänga på, riktigt skoj initiativ.

>Vilket tempo har ni tänkt hålla?
>Mest om man ska börja kolhydratladda innan ;)

Det tycker jag verkligen att du ska. Själv är jag en obotlig solskenscyklist men jag inser att jag som initiativtagare nog får bita i det sura på lördag och cykla även om det snöar...

Igår gick vi runt på cirka 30 km/t på fyra pers. Blir vi tillräckligt många borde vi kunna hålla oss där oavsett om några i vanliga fall cyklar långsammare. Det är ju såklart roligast om vi kan hålla ihop hela vägen runt och inte splittras i grupper, men eventuellt skulle det kunna göras på hemvägen från Trelleborg.

Eller vad tycker ni?

Tycker att det låter som en bra idé att alla cyklar samlat ner till Trelleborg.
Sen hem så kan dom cyklister som känner sig starka sticka iväg.

- - - - - Det här är det som gäller på lördag 9/4 - - - - -

Nu drar det ihop sig.

Enligt prognoser från SMHI, DMI och YR ser det ut att bli härligt vårväder på lördag med medvind till Trelleborg och således motvind tillbaka till Malmö. Perfekt tillfälle att köra slut på sig, med andra ord.

Vi samlas vid Jesusparken i Malmö (korsningen Nobelvägen/Ystadsgatan) och rullar iväg kl 10:00. Vi avslutar vid Luftkastellet vid brofästet så fort vi kommit fram… I Trelleborg stannar vi till en stund vid velodromen.

Vi försöker hålla ihop gruppen så länge det bara går. Tänk 30 km/timmen som ungefärligt snitt. Skyltspurter och annat skoj är välkommet och känner du att tempot är långsamt är det en skyldighet att spurta lite. Se det som ett intervallpass. Det betyder också att om du inte klarar av att ligga på rulle i cirka 30 km/timmen på platten kommer du få det lite tungt och bör således känna efter om du verkligen ska följa med. Givetvis är du varmt välkommen ändå, men du kan inte räkna med att alla väntar in dig.

Såhär ser bansträckningen ut:
http://www.bikely.com/maps/bike-path/Malm-Trelleborg-Malm-9-4503924

Kör du med GPS får du gärna lägga in rutten så att vi kan hjälpas åt att hojta riktningen (du hittar GPX och KML under Share). Fungerar inte formaten med din GPS, konvertera filen med hjälp av exempelvis TCX Converter: http://www.teambikeolympo.it/TCXConverter/TeamBikeOlympo_-_TCX_Converter/TCX_Converter_ENG.html

Mycket välkomna!

Ja, just det... Det är alltså en ny samlingsplats. Jag vill heller inte ha någon som står i korsningen Nobelvägen/Ystadvägen och väntar... :)

Nu äntligen är jag hemma! Tack för att ni hämtade upp mig när jag hamnade efter men vid Tygelsjö så tog det helt stopp i låren så då gav jag upp. Cyklade därefter lugnt till Vintrie för en öl som blev nio. Nu är jag trött! Men roligt var det..

Gonatt..

Tillbaka
Topp