[LVG] När börjar ni utesäsongen

DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag förstår verkligen inte de som slutar cykla
> utomhus under vintern, om man nu är gravt
> cyklingsintresserad vilket de flesta av oss väl
> är här.

Måste faktiskt erkänna att på något sätt så gillar jag de fasta rutinerna med att riva av spinningpass med andra efter jobbet när det är mörkt och kallt ute. Det är effektiv träning och bygger upp en förväntan och längtan inför våren. För att svara på TS fråga så brukar jag börja utesäsongen när det är mer än +5 och ingen is kvar på vägarna. Vissa år kan det bli i slutet av februari och vissa år i mars/april. Nu på söndag t.ex. ser det ut att bli +6 vilket får mig att börja fundera på långrundor runt Mälaren och sånt skoj.

freddiesan skrev:
> Nu på söndag t.ex. ser det ut att
> bli +6 vilket får mig att börja fundera på
> långrundor runt Mälaren och sånt skoj.

Hade det inte varit OS-stafett på söndag så hade jag hängt med runt Mälaren... :-)

Räcer och slicks när isen är borta, gruset är inget jätteproblem om man inte kör känsliga däck. Man får ta det försiktigt i kurvorna.

Är förkyld så jag kan vara stand-in för dig vad det gäller soffsittandet och navelpetandet, Harri. Se så, nu har du inga ursäkter att banga Mälaren. ;-)

Sa ni söndag ;-)

Bilagor

• Capture.PNG
    Capture.PNG
    8.5 KB · Besök: 34
42Hz skrev:
> Doh!

Haha! Tokar!

Men allvarligt så funderar jag på en tur via Kvicksund med matstopp på Max i Västerås för de som är intresserade. Borde kanske starta egen tråd för detta kom jag på nu.

Jag cyklar bara MTB o säsongen är inte slut än. Den slutar vid -10 har jag bestämt.
har cyklat i -8,5 o då höll fötterna på att domna bort. Men har köpt vinterskor sedan dess.(NW artic)

Tjena!

3 mars förra året.. Gick skitbra tills jag kom runt en kurva och in i skugga, där var det blankis.. 25mm 4-season och blankis är en riktigt dålig kombo..

Men såhär gött var det innan den kurvan..

DSC_0003.jpg

freddiesan skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Doh!
>
>
> Haha! Tokar!
>
> Men allvarligt så funderar jag på en tur via
> Kvicksund med matstopp på Max i Västerås för
> de som är intresserade. Borde kanske starta egen
> tråd för detta kom jag på nu.

Fy fasen vad skönt det låter. Starta en tråd så kanske du får med dig ett gäng icke-skidintresserade Mälarcyklister. Startar ni vid 7-snåret så hinner ni nästan till pendeln i Bålsta lagom till mörkret faller. :-)

Kör landsväg året runt, vinterracer på vintern och sommarracer på sommaren, GP4000s på båda cyklarna, tror jag haft en punka senaste året trots att jag kör grusade cykelbanor + annat. Bor i Skåne vilket väl hjälper till, brukar vara max 10-15 dagar per år det är ocyklingsbart pga snö och/eller is.

freddiesan skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Doh!
>
>
> Haha! Tokar!
>
> Men allvarligt så funderar jag på en tur via
> Kvicksund med matstopp på Max i Västerås för
> de som är intresserade. Borde kanske starta egen
> tråd för detta kom jag på nu.

Tjena Freddie!

Jag tycker det var trevligt att cykla med dig senast på Ötzin och kör gärna på söndag. Har dock inte tid att cykla mer än 10-15 mil, skulle du kunna tänka dig att kompromissa med avståndet?

Mvh
Anton

Jag invigde min nya racer i söndags, en kort vända innan hockeyn. Med facit i hand borde jag ha stannat ute längre och njutit..

I söndags. Torra vägar, lite sol och +7C. Det enkla svaret är således när man känner för det. Grus är inget större problem om man bara tar det lugnt i kurvorna.

Stenhamravägen, Ekerö 2014-02-23
20140223_132021.jpg

Satan, vad man blir efter... här uppe är det 1 meter snö! Får nöja mig med trainerpass ett tag till... medan ni samlar på er mil på mil...

Pastis skrev:
> Satan, vad man blir efter... här uppe är det 1
> meter snö! Får nöja mig med trainerpass ett tag
> till... medan ni samlar på er mil på mil...

Sen kan du ju trösta dig med lite längdåkning i värsta miljön också. Under en låång säsong. Stackare där.

Jag köpte just en cx delvis för att jag blev lite less på att vinterträning på MTB. Grusiga asfaltsvägar i mörker är enklare än lera, blött.is och snö i en mörk skog en vardagskväll. :)

Så bockastyresesongen startar i oktober och fortsätter till september. (Med ny cykel i år gissar jag att MTB vilar till april i år)

/Andreas

Körde några km med frun igår, som har fått sin första racer. Det var mer för att testa sadelhöjd och lite sånt där än en riktig runda. Men det var kallt. Nackdelen med den här tiden på året är väl att solen går ner så tidigt. Har inget emot mörkercykling, men när man cyklar hemifrån kan det vara +8 och så går solen ned och så blir det typ -2 och man är svettig och fryser till is.

Men tänkte köra premiärturen på söndag kanske, om vädret håller i sig. Har dock inte "slutat" cykla, bara cyklat mer sällan - eftersom jag inte gillar att bli blöt.

Önskar mig dock säsongscyklar, så man plockar fram en fulhoj till vintern, vill inte salta ner varken racer eller cx. Men det blir väl så småningom...

Ett litet varningens ord på vägen bara, se upp för vägkvalitén så här efter att snön försvunnit och tjälen släpper. Nya potthål & gropar kan plötsligt dyka upp och lätt förstöra flera månaders fin vinterträning...

Tänkte ge mig ut idag på mina Pro4or. Undrar hur många pukish man drar på sig. Sen ska man äntligen få tummen ur och köpa Revolver Racing eller GoVesthjul idag. Kör ni försäsongdäck eller direkt med ex gp4000s?

DT skrev:
> Men han har ju ingen hjälm!!

Jag trodde att hjälm enbart var för töntar och mesar
inte för taniga killar med med blöjbyxor och rakade ben?

kokodrill skrev:
> Tänkte ge mig ut idag på mina Pro4or. Undrar hur
> många pukish man drar på sig. Sen ska man
> äntligen få tummen ur och köpa Revolver Racing
> eller GoVesthjul idag. Kör ni försäsongdäck
> eller direkt med ex gp4000s?

La på GP 23mm i söndags, hunnit med ca 1 punktering per mil. Nästan varit billigare att köra bil ;)
Ska byta tillbaka till 32mm och invänta sopbilen.

DSC_0026_20140223184237011.jpg

+
DSC_0027.JPG

=
IMG_20140223_130230_20140223170814924.jpg

Men slangen höll!

EDIT: Går det inte att förminska visningen på bilderna efter att man laddat upp dem?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp