[lvg] Onsdagstur 18.00 Fransson

paprikan

Medlem
Eftersom Agent Orange inte tillfrisknat än så tar jag stafett och kallar in er alla happyiter till en tur med fart i.

Turen går av stapeln onsdag kl 18.00 och vi samlas vid Franssons som vanligt.

Turen ärtänkt attgå söderut via Särö, fortsatt ner runt Onsala halvön och hemåt via någon käck väg.

Ni bokar in tiden och jag återkommer med mer info om turen (lyckas jag intefå ut en karta kanske CJmax hjälper mig....)

Ses imorgon!

Patric

Jag kan kanske hjälpa till med lite karta men då jag har en trevlig virusinfektion i kroppen och e trött, seg och har ont i leder och försöker vila mig i form till BST på lördag så kommer jag inte cykla...

/CJ

Hmm.. jag ser att onsdagsturerna behöver styras upp lite granna.
ingen karta. :(
inte ett ord om toksnabbt, snacktempo eller upphostade lungor. ;)
och ännu värre..... inte ett ord om afterbike på Franke's. :P

Cyklandet får ni stå för själva ett tag till men jag tänkte dyka upp på afterbiken och se så att ni sköter er ;)

Jag är på = toktempo! :-) Vi ska ju köra Mjörn Runt på söndag, så jag räknar med ett snabbdistanspass?

0range: Ses på Frankes!

/Leo

Frankes - givet, vi undrade vart du tog vägen förra onsdagen Ulrik!

Håller med, runt hela Onsala kanske blir för långt. Vi kör en tur ner mot Onsala (via Kullavik) men rundar av mot Kungsbacka istället och kör den normala "raka" vägen hem via Lindome. Den passar utmärkt att mjölka fram syra i benen i högfartskörningar.

Rutten hamnar runt 65 km.

Sträckor med snabbkörningar finns. Tänker lägga in en time trial - var kul!

Patric

Medhåll till 0range!

Här er ett förslag, dock är inte Särö min starka sida (skyr Säröbanan som pesten och tycker inga "seriösa" cyklister skall lägga några turer på den)

happy_saro.gif ht=550

Ca 67km lång och ganska platt. Släng in fartsträckor på Spårhagavägen och Göteborgsvägen mellan Kba och Kållered. Det finns även en liten, kort brant backe längst nere på Gröningevägen har jag för mig.

Länk till turen på MapMyRide: http://www.mapmyride.com/route/se/gothenburg/685125180263553721

/Stefan

Från KBA rondellen till Lindome rondellen är det ca 7,7 km, där kan det vara på sin plats med par-lagtempo med ca 30 sek mellanrum och Leo sist som jagar ikapp...

Vi brukar säga att det totala snittet skall hamna mellan 32 - 34 km/h. Oftast blir det så. På snabbtempo körningarna brukar vi ligga mellan 40 - 50 km/h beroende på vindarna. Vi väntar dock alltid in personer som av den ena eller andra orsaken tvingats släppa.

Patric

Botis skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad räknar ni med för snitt? När Leo säger
> toktempo blir jag rädd :)

Det brukar sägas 30-32 men blir alltid 34-36 ;)

SteffoN skrev:
>
> Här er ett förslag, dock är inte Särö min
> starka sida (skyr Säröbanan som pesten och
> tycker inga "seriösa" cyklister skall lägga
> några turer på den)
>
>

Men så e de nästan bara du som är "seriös" cyklist också... ;-)

/CJ

cjmax skrev:

> Men så e de nästan bara du som är "seriös"
> cyklist också... ;-)
>

Jepp, det är jag och du Calle!

> Det brukar sägas 30-32 men blir alltid 34-36 ;)

Jo jag märkte det sist jag hängde med (borde väl varit sista turen innan du skadade dig), men det högre tempot var oväntat åkbart. :)

När tror du att du är tillbaka då? Och vad hände egentligen?

SteffoN skrev:
> cjmax skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Men så e de nästan bara du som är "seriös"
> > cyklist också... ;-)
> >
>
> Jepp, det är jag och du Calle!

Ha ha, ja så e de kanske, vi får väl se hur det blir till nästa år i alla fall...
Jag e inte speciellt förtjust i Säröbanan heller, men 7-8-tiden en onsdagkväll i september så e de nog ganska lugnt iofs.

/CJ

Jag hade aldrig en tanke på att vi skulle cykla cykelbanan, den är i bedrövligt skick. Jag hade tänkt gamla säröleden. Men tycker nog att Steffos variant passar bättre vad gäller högfartsträckor, för många farthinder på gamla säröleden.

Patric

Botis skrev:
> Jo jag märkte det sist jag hängde med (borde
> väl varit sista turen innan du skadade dig), men
> det högre tempot var oväntat åkbart. :)

Vänta bara.. var det SoloTimeTrial ni skulle köra eller :D

> När tror du att du är tillbaka då?
Får inte cykla på 5v :( men jag hoppas kunna köra lite trainer under tiden.

> Och vad hände egentligen?
slog i pedalen på väg snett nerför en trottoaren.

Inte så stor vits att jag hänger med tyvärr. Lindome loopen är "bara" 3 mil.
Jag ser om jag pallar dagens tur med Hisingen CK RACE eller om det är för tufft för mig.
Ev. ansluter jag vid Lindome imorgon. Vi får se.
/Peter

Jag måste göra en Stisse ;) jag har en klavikelfraktur som kombination med en bok utlånad av CJ hållt mig vaken hela natten. Dessutom visar det sig att jag har lovat bort mig på dejt ikväll. Så tyvärr så måste jag ställa in min närvaro pga fruntimmer, planering och hälsa dvs en Stisse :D

paprikan skrev:
> Eftersom Agent Orange inte tillfrisknat....
Visste inte att en led kunde vara sjuk....? Den var mottaglig för klättrare i helgen iallafall. =D

Tänkte haka på idag. Blir nog premiär för mig på något sådant här pass med happy så de skall bli intressant att få känna på!

Vi ses.
//Martin

Bra happy-träning idag. Inte alltid så enkelt att behärska tekniken att bita sig fast efter hårda förningar. Kul med såna övningar.

Bilagor

• DSC00166.JPG
    DSC00166.JPG
    59.4 KB · Besök: 72
  • DSC00167.JPG
    DSC00167.JPG
    74.7 KB · Besök: 16
  • DSC00168.JPG
    DSC00168.JPG
    57.8 KB · Besök: 26
Ja fostrande var det idag, som Hajtand skrev, att lära sig att bita sig fast efter förningar ja...just det gick väl sådar för mig idag...
Väldigt kul ändå!

Nästa gång blir jag kvar på Frankes mer än 1 minut och 30 sekunder, men idag var jag så sjuuuukt hungrig att jag var tvungen å dyka ner i en mûsliskål så snabbt som möjligt för att inte gå i däck.

Tack alla för idag! Svinkul!
Och extra tack Parikan för hjälpen vid punkan!

/Enar

Kan inte annat än att tacka för en fin tur med en blöt avslutning! :)

Trodde jag skulle få packa ihop rätt tidigt efter att jag hamnade efter mannen med zipp-hjulen, men energin kom tillbaka hyffsat i alla fall. Vem har zipp-hjulen föresten, tyckte mig höra namnet Robin men vilket nick? Själv är jag den trötte i blå tröja :)

Det var mig du hamnade bakom, starkt att du körde hela rundan med oss då den var av den intesivare sorten. Skal bli kul att kolla Leos data för några av sträckorna. Ja avslutningen kan man kalla blöt, men det var ju iförsig efter passet:)

PNrider skrev:
> Robin och Zipp låter som Hajtand, har han kvar
> den lila styrlindan?
> //Patrik

hehe, klart den är kvar!
(Letar efte lila sko överdrag nån som sett några?)

Bilagor

• 005.JPG
    005.JPG
    98.9 KB · Besök: 25
Hepp, det gick ju riktigt hyfsat idag efter en veckas vila.

Lite dålig uppslutning på Frankes, bara jag, Paprikan och Leo som tog en öl/kaffe, däremot fick vi oväntad trevligt sällskap av MinC's pappa som också var cykelklädd efter en kvällstur!

Min data:
Distans: 67,59 km
Tid: 1:56:20
Snitt: 34,9 km/h
Medelpuls: 149

På andra "snabbsträckan", (där jag nästan skrämde ihjäl mitt stackars hjärta...) KBA - Lindome snittade jag ca 46,5 km/h i ca 7km, (gissar att Leo/Hajtand/Drub har lite mer)

Tack för idag, vi syns kanske på söndag i Alingsås om det inte regnar.

/Stefan

Det var ett härdande pass idag. Tack alla.

Roligast av allt var när MinC´s pappa skådade vad vi drack och konstaterade att minsann bara satt en cyklist vid bordet (det var underteckand som drack öl..... dom andra drack kaffe - fegt!).

Patric

Hejhopp!

Ja, det blev ett kul träningspass ikväll med fartsträckor! :-) Tur med vädret hade vi också, +17C och lite moln/sol, det började regna lite först när vi passerat Franssons på vägen till Frankes, dvs sista km. Tack för ikväll, bra kört alla! Vi ses på söndag i Alingsås, då blir det Mjörn Runt!

/Leo

Här kommer lite GPS data från turen:

karta090902.jpg ht=623

67.5km

banprofil090902.jpg ht=442

352m klättring var det, rätt så platt alltså.

puls090902.jpg ht=440

140 i snitt, 181 i max

fartstr_1_090902.jpg ht=471

Dagens första fartsträcka, där vi fick sakta in halvvägs då bussen skulle köra ut på vägen. 5.4km med 45,7km/h i snitt.

fartstr_2_090902.jpg ht=472

Dagens andra fartsträcka, 7km med 46,5km/h i snitt.

Tack för denna tur! Riktigt gött att få ge benen en rejäl omgång stryk som dom förtjänar efter ett litet för långt uppehåll från lvgn. Ser redan fram emot nästa pass av liknande karaktär!

//Martin

drub skrev:
> Ser redan fram emot nästa pass av liknande
> karaktär!

Nu på söndag kanske, då blir det liknande tempo i tio mil? :-)

/Leo

Tillbaka
Topp