[LVG] Pedalforce gruppköp

• Trådstartare Trådstartare xet
  • Start datum Start datum
mikko skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu borde det snart vara dags för bildbevis från
> när Mollo sprutade ner kassörskan på
> företagscenter...

Han kanske slaknade när han insåg att han fick betala 100 spänn i distributionsavgift :)

Hämtade själv min ram på posten idag, fick betala totalt 1177 kronor för att få ut paketet. Enligt den hemskickade specifikationen så har jag beställt MC-delar vilket har en tullsats på 3.7% jämfört med 4.6% för cykeldelar. Alltid något att glädja sig åt.

Undrar hur de jobbar på posten i Malmö, verkar ju som om det passerat några ramar den vägen med olika resultat.

/H

Nu är ramen hämtad. Det blev tyvärr inga cum-shots från företagscenter. Men det kommer kanske ett klipp på Efterlyst på torsdag. :) Faan vad fin ramen var! 1126 gram väger den med flaskskruvar och växelinställningsskruvar. Jag är helt tömd på kroppsvätskor just nu. Måste få i mig energi och vatten. Sadelstolpen (207 gram) satt som en smäck i ramen. Kommer bli svårt att somna i natt. Hur ska man kunna hålla sig till våren nu?
/J

bigmollo skrev:

> 1126 gram väger den med
> flaskskruvar och växelinställningsskruvar.

Grattis, det är ju endast drygt två hekto mer än min :o)

/G

GurraG skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > 1126 gram väger den med
> > flaskskruvar och växelinställningsskruvar.
>
> Grattis, det är ju endast drygt två hekto mer
> än min :o)
>
> /G

Min väger 200 gram mer än PF. Som en chokladkaka. Ho, ho... ;p

Skogling skrev:
> GurraG skrev:
> -----
> > bigmollo skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > 1126 gram väger den med
> > > flaskskruvar och växelinställningsskruvar.
> >
> > Grattis, det är ju endast drygt två hekto mer
> > än min :o)
> >
> > /G
>
> Min väger 200 gram mer än PF. Som en
> chokladkaka. Ho, ho... ;p

En sån tungviktare har jag oxå haft en gång tiden :o)

/G

vurparKungen skrev:
> Ja ni har tur ni. Själv får man vänta och
> vänta f** det är ju värre än på julafton.
> Paketet har varit strandsatt i Malmou sedan i
> fredags S***n...

Precis samma här, vad är problemet i Malmou eg.
Sätt fart nu!
/E

Fork : ID14-S Full Carbon
Fork: ID14-S
Headset: FSA Orbit IS

Jaha, ramen var ju finfin. Jag är impad av finishen.
Men jag har som sagt 2 gafflar :) Om någon vill köpa en så blir det självkostnadspris, bara jag slipper skicka tillbaka (vilket är ok med PF)

Och headsetet, hur gör man? Jag har numrerat upp en bild om ngn vet hur det ska sitta, och är det detta som inte passar eller ej.
Det är:
noname 1-1/8'' 36x45'
fa-10 30.2x41x6.5

vill ju bara montera!

edit: never mind. jag kom på hur det ska vara
uppifrån och ner..
6
2
4
3
5
ram
5
1

lager.jpg ht=544

Senast redigerad av en moderator:
gaffel - 1 - 5 - styrrör - 5 - 3 - 2

4:an hade jag ingen aning om, så jag satte den ovanpå allt.

6:an är topplocket som man använder för att justera lagerspänningen.

kitzblitz skrev:
> Är det för sent att ångra sig och vara med på
> gruppköpet? :-)

Vad bjuder du för en 55:a? :-)

/s-o

haha - det hade jag inte tänkt på: nu kommer det ju massor med fina carbon cyklar på köp och sälj - dessutom färdigbyggda! 55 är perfekt ;-)

Synd bara att budgeten inte riktig har utrymme för det just nu :-(

fredrikw skrev:
> 4:an hade jag ingen aning om, så jag satte den
> ovanpå allt.
>
> Undrade också det när jag såg bilden.
Är det nån som vet?

Ny tavla hemma.
Har följt styrlagerdebatten här och har tyvärr inte blivit mycket klokare. Skulle bli väldigt tacksam om nån kunde tala om för mig vad jag skall köpa för något.

//anders

Bilagor

• Tavla.JPG
    Tavla.JPG
    79.2 KB · Besök: 42
Samma här! Det verkar skilja en del i tull och moms. Jag betalade 801 kr. Flyttar över några hundringar till hjulkontot!

/E

asomianders, styrlagret:

Jag kollade faktiskt på Pedalforces sida (specifikationen)och sedan på Park Tools styrlagersida och sedan på Cykelcomponents styrlagersida. Dessutom tog jag del av kunskaperna här i tråden och bildade mig uppfattningen att det var nedanstående lager som var rätt. Sedan beställde jag det och fick veta att det är 14 dagars väntetid....:

http://www.cyclecomponents.se/cgi-b...Ref=&artgrp=861&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std

Senast redigerad av en moderator:
Jag tror jag är KÄR...
Fan vad snygg, Ritchey gaffeln och ramen är som gjorda för varandra. Jag som har tänkt att flytta över mina komponenter från fondriesten och sälja ramen på blocket. Men nu vete fan allt det gammla kanske åker ut på blocket.

/p

Bilagor

• IMG_3265.JPG
    IMG_3265.JPG
    43.8 KB · Besök: 43
Härligt vurparknugen. Min ser likadan ut. Visst passade gaffeln fint till ramen. Håller just på och mekar ihop hojen, trots att jag egentligen skulle packa för morgondagens jobbresa.. :)

Någon annan som köpte Carbolock-expandern? Jag får den inte att lira alls. Lyckas inte spänna den utan att det blir glapp, och vågar inte vrida hur hårt som helst...

Om den funkar som en FSA så är det 2 olika insex som används. En för att dra åt själva expandern, sen en storlek större för att spänna ner locket mot expandern. Om du tittar noga på den så är det en gänga mellan lockdelen och expanderdelen.
Titta i hålet där du stoppa ned insexnyckeln, eller prova att stoppa i en större och vrid om så kommer magiska ting att hända :)
Fan, en bild skulle förklara mycket bättre...

Jag fick ett inbetalningskort från tullen igår. De hade haft "tekniska problem" vilket gjorde att de inte kunde ta betalt vid utlämningen.

Johan S skrev:
> Jag fick ett inbetalningskort från tullen igår.
> De hade haft "tekniska problem" vilket gjorde att
> de inte kunde ta betalt vid utlämningen.

Jag fick ett med. Kan man skita i det, jag menar att har dom lämnat ut det så är det ju deras problem och inte mitt. Hur är det med det juridiska?

Tja, det juridiska är väl som alla skulder, betalas dom inte går det till inkasso och kronofogden. Trodde du att det var en valfri avgift?

Testa vetja. Jag menar, det borde ju funka lika bra som att skita i inbetalningskorten från värden, bensinmacken, avbetalningen på dyra cykeln osv....

asomianders skrev:
> Johan S skrev:
> -----
> > Jag fick ett inbetalningskort från tullen
> igår.
> > De hade haft "tekniska problem" vilket gjorde
> att
> > de inte kunde ta betalt vid utlämningen.
>
>
> Jag fick ett med. Kan man skita i det, jag menar
> att har dom lämnat ut det så är det ju deras
> problem och inte mitt. Hur är det med det
> juridiska?

Den var bra!

Nå'n mer som fått ramen skickad via Kanada?

Search Results

Label/Receipt Number: CV00 1117 527U S
Status: Arrived Abroad

Your item arrived in CANADA at 8:09 AM on November 1, 2007. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Det tog åtminstone tre da'r att få den till Kanada. Heja USPS... ;-/

Vad jag menade med att skita i tullen var det att om man som jämförelse hade tagit med sig ramen på flyget och fått in den i Sverige då hade man ju inte behövt betala i efterskott. Det är ju väldigt noga vad som är innanför och utanför dom tullfria zonerna.
//anders

Så... Vad kör ni med för flaskhållare, någon som kan rekommendera något snyggt och prisvärt. Vi snackar små carbonbitar så ska inte kosta en förmögenhet!

Sam skrev:
> USPS tracking är under all kritik. Heja posten i
> det avseendet.

USPS är under all kritik. Efter 11 dygn i Kanada har nu min ram skickats en andra gång från USA. Det ska bli "intressant" att se var den hamnar den här gången... :-/

Jag fick ett brev i går med två växelöron till ZX3-ramen. Eftersom jag redan tidigare fått två öron med i paketet börjar jag ha rätt gott om dem nu.
Pedalforce vill inte ha dem i retur, så om någon skulle råka behöva ett öra är det bara att skicka pm när behov uppstår.

/s-o

Jag har totalhavererat min räserram för en vecka sen, om nån här skall sälja sin gamla ram, ex JLarsson (TiArrow) ;-) el dyl så skicka gärna ett pm.

/Jerka

PS, era PF ramar / hojar ser grymma ut, så här med facit i hand så borde man varit med på köpet. Ds

Glöm inte bort att registrera era Pedal Force ramar, detta måste göras inom 30 dagar.

http://pedalforce.com/online/pages.php?page_id=20

All Pedal Force bicycle frames are warranted against any manufacturing defects in materials and/or workmanship. Warranty claims can only be made by owners who register their frames with us within 30 days after purchase. To register a frame, note the frame serial number, complete the warranty registration form, and return the form to us by post or email. The frame serial number is printed either on the inside of the rear dropout or under the bottom bracket.

/E

Tillbaka
Topp