[LVG] Pedalforce gruppköp

• Trådstartare Trådstartare xet
  • Start datum Start datum
När jag skulle kolla om ramen var registrerad på mitt konto kom jag in på någon annans konto Carl i Hisings Kärra utan inloggning. Men logade jag ut hans och in på mitt konto fanns ingen ram registrerad.

Jag har signat mig för en ram.Har även tänkt lägga till deras gaffel,ID14-s,i beställningen.På hemsidan finns ett antal styrlager typ:integrerade som borde passa.Men det finns en röd notering :This produkt is incompatible with ZX3 2008.Vad menas med det? Det står ju att ramen är gjord för integrerat styrlager.

När jag skulle betala förskottet så står det att jag inte har beställt någon ram!!! Shit! Nu måste jag maila dem och fråga hur det har gått till?

Undrar vad som händer om man bokat på 480 dollars priset och inte alla betalar.
Får man igen förskottsbetalningen direkt eller kommer dom att erbjuda ramen för 10-20 dollars till.
Hoppas på det sista aternativet om problemet uppstår.

What happened is that your order was captured in our online system but
not under the payment system.

Låter som min vanliga tur... *suck*, men lösningen är på gång :D

Dear Lars,

We do see your payment. Could you email us your password so that we can
check this out further? Also what browser do you use? There seem to be
some technical issues with customers using Sweden connection.

Thanks,
Ming

Att behöva lämna ut lösenordet för att lösa tekniska problem känns fel.

vi kan ju ta grupptransport oxå.
vem är sugen på att ordna?
leverans till någon bar i stockholm där vi sitter och väntar allihop.
eller en container till göteborgs hamn...

gram skrev:
-------------------------------------------------------
> vi kan ju ta grupptransport oxå.
> vem är sugen på att ordna?
> leverans till någon bar i stockholm där vi
> sitter och väntar allihop.
> eller en container till göteborgs hamn...

En 20-fotare till Göteborg är väl mest logiskt. Själv hoppas jag att jag kan hämta upp den i Denver i samband med någon tjänsteresa... ;-)

Over age. skrev:
> Jag har signat mig för en ram.Har även tänkt
> lägga till deras gaffel,ID14-s,i
> beställningen.På hemsidan finns ett antal
> styrlager typ:integrerade som borde passa.Men det
> finns en röd notering :This produkt is
> incompatible with ZX3 2008.Vad menas med det? Det
> står ju att ramen är gjord för integrerat
> styrlager.

Enligt FAQ:n så kommer de att låta oss välja tillbehör så snart som gruppköpet är bekräftat:

"Yes, once the groupbuy is confirmed we'll be offering some great components to go with the frameset. You will be able to use our custom bike configurator to pick all the components you need to build up the bike."

Med andra ord blir det här dyrare än väntat. Å andra sidan är dollarn billig just nu.

/s-o -- 490-nivån är i alla fall säker nu.

Johan S skrev:
> När jag skulle betala förskottet så står det
> att jag inte har beställt någon ram!!! Shit! Nu
> måste jag maila dem och fråga hur det har gått
> till?

Nu har det ordnat upp sig, de är snabba på att maila tillbaka och väldigt måna om att det hela ska funka. Så nu har jag just betalat 200$. Det ska bli kul att se alla happyiter på Pedal Force på Ekerö nästa vår...:-)

s-o skrev:

> "Yes, once the groupbuy is confirmed we'll be
> offering some great components to go with the
> frameset. You will be able to use our custom bike
> configurator to pick all the components you need
> to build up the bike."

Nej, det kommer innebära att jag slutar med personlig konkurs och en komplett SRAM Force-grupp!!

> Med andra ord blir det här dyrare än väntat. Å
> andra sidan är dollarn billig just nu.

Det var ju i alla fall en liten lindring:-)

> /s-o -- 490-nivån är i alla fall säker nu.

Trevligt!!

Johan S skrev:
>
> Det var ju i alla fall en liten lindring:-)

Lindring? Är det inte bara en orsak att uppgradera ytterligare? :-)

/s-o

JLarsson skrev:
> På min står det så här:
> Products
> 1 x Cerveló R3SL size 51 Total price $50

Hur lång är du, Jonas? Jag beställde en 53 och är 176 cm över havet.

Johan S skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > På min står det så här:
> > Products
> > 1 x Cerveló R3SL size 51 Total price $50
>
> Hur lång är du, Jonas? Jag beställde en 53 och
> är 176 cm över havet.

Hur lång jag är? Felaktigt formulerad fråga. Hur kort jag är? 172. Kollade den effektiva överrörslängden och en stl 53 är rätt längd för mig.

Ok, då är jag nöjd. Själv är jag 176 och vad jag minns har jag 84 i grenmått så jag funderade om en 50 ändå inte skulle funka bättre än den 53 som jag beställt. 535mm överrör lät lite långt men jag får köpa en kortare styrstam om jag skulle uppleva problem. Moin nuvarande cykel har 530 mm överrör vilket känns perfekt.

Nu är 100 betalda och 480 dollars nivån nådd. Nu ska även få med sadelstolpsklämman om man är bland de 150 första att betala. På min order history finns fortfarande ingen ram registrerad trost att PF har bekräftat att jag har betalat förskottet.

PF tycker att jag skall välja ramstorlek=55cm.Längd=175cm. Benlängd=83cm.55cm stämmer bra med min nuvarande ram,den är nog 56cm.Men blir orolig för att ha valt för stor ram.Flera med liknande mått som mig väljer ju 53cm, någon funderar även på en 50.cm.Men mindre ram ger ju kortare styrrör.Det måste kompenseras med en massa spacers för att få upp styret på rätt höjd.Själv tycker jag att det blir fult med för många spacers, men det viktigaste är självklart att man sitter bra på cykeln.Efterlyser goda råd och synpunkter så att jag kan känna mig trygg i mitt val.Det kanske känns bättre med en något mindre ram trots allt?

55 blev det för mig. 178 cm och 83 cm benlängd. När jag testat olika racer känns 55 eller 56 i förekommande fall perfekt. Har du korta armar, kan 53 passa också.

/E

55 cm för mig också. 178 cm och 83 cm benlängd. Ramen är i princip identisk i mått med den Bianchiram jag har nu, så det lär bli en 120 eller 130 mm styrstam för mig. En 53 cm skulle också kunna passa med en setback sadelstolpe och möjligtvis ännu längre styrstam.

Ovan Basso skrev:
> 55 cm för mig också. 178 cm och 83 cm benlängd.
> Ramen är i princip identisk i mått med den
> Bianchiram jag har nu, så det lär bli en 120
> eller 130 mm styrstam för mig. En 53 cm skulle
> också kunna passa med en setback sadelstolpe och
> möjligtvis ännu längre styrstam.

Samma här. Både Wrench Science och Pedalforce själva rekommenderar en 55:a till mig (177/83) och eftersom jag är väldigt nöjd med min gamla Bianchi 841:a som stämmer nästan perfekt med de viktigaste måtten på ZX3:an, tänker jag inte säga emot proffsen.

Å andra sidan är det mesta anpassningsbart. Jag gjorde väldigt många mil på den DBS med 63 cm ram som cyklehandlare Sjöblom ("Den gamle och navet") i Ö-vik ansåg var rätt storlek för mig när jag var femton :-)

/s-o

Strul blev det. Enligt PF fick jag göra om beställningen och skriva ¨betalar med check¨ för att få köpet registrerat. Nu är beställningen äntligen bekräftad med ordernummer och med i ¨order history¨.

nu har jag betalat. fick ett mail att jag fick komma med i köpet trots att jag inte var med från början. jag tog en 55:a 180 cm lång är jag.
nu börjar komponentjakten. ska åka på flera gårdsauktioner i sommar, kanske hittar jag ett tre-växlat torpedo-nav utan för hård budgivning :)

gram skrev:
> nu börjar komponentjakten. ska åka på flera
> gårdsauktioner i sommar, kanske hittar jag ett
> tre-växlat torpedo-nav utan för hård budgivning
> :)

Annars har jag ett tvåväxlat Duomaticnav som aldrig ens ekrats upp om du är intresserad. Tänk så cleant det blir utan någon växelwire :-)

Skämt å sido så verkar det ha strulat för ganska många -- under de senaste tio dagarna har det droppat in anmälningar i Pedalforces lista varje dag ...

/s-o

JLarsson skrev:
> Oj, man kanske skulle hoppa på detta. Ska vi
> försöka terminssäkra valutan eller ska vi
> chansa?

Tror inte det är läge att säkra!

Ja, det var ett gäng mail i lådan.
Gäller att hålla koll på dollarn nu så man kan tjäna lite extra på köpet. Den är ju riktigt låg just nu.

Är man tvungen att köpa hela gruppen när man ska välja tillbehör? Jag klickade i styrlager och sadelstolpe. Men det gick inte igenom. Jag var tvungen att bygga hela cykeln. Knepigt.
/J

Kneipit.

I ett av de första mailen som kom så står det att man ska gå in på User Configuration, där finns inte ramen med, men man kan plocka på vilka komponenter man vill. Men går man in på ZX3 under "Custom.." så är det bara kompletta grupper som gäller.

Man kan välja en komplett grupp och sen plocka bort och byta precis som man vill. Priset är fel tills man klickar på continue. Det står att ramen kostar 800 dollars, det ordnar till sig sen.
De hade bra priser på tillbehören. Framför allt deras egna sadelstolpe.
/J

Har ni en ram i eran shopping chart innan ni har gjort något val av komponenter?

Är det någon som valt extra komponenter?

/p

Senast redigerad av en moderator:
dollarn kostar nu 6,63 :)
när ska man betala? vänta eller nu?

You are invited to complete the payment for the group buy product 'ZX3 2008 Group Buy' with $480.00 price by 30-Sep-2007.

fick ni seatclampen förresten?
When picking our your frames, please do not choose seatclamp as you will
be receiving the seatclamp free of charge for being the first members to
make your deposit payment.

Är det nån som har någon uppfattning om priserna på tillbehör är bra? Tänkte främst på SRAM rival gruppen, ca 4060kr. Det blir 5080 med moms. Tillkommer det nåt mer? Hittar man det billigare nån annanstans?

anyman skrev:
> Är det nån som har någon uppfattning om
> priserna på tillbehör är bra? Tänkte främst
> på SRAM rival gruppen, ca 4060kr. Det blir 5080
> med moms. Tillkommer det nåt mer? Hittar man det
> billigare nån annanstans?

Tullavgiften tillkommer...

/p

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka