Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Eeeh, förresten Kaj vad menar du? Har vi sett på samma bild? Vid 6 imorgon är det molnigt och 9,6 m/s vind som kommer från sydväst (alltså motvind). Den värsta motvinden får vi ner till Sorunda från Tungelsta. Sedan hissar vi seglen mot Rosenhill:)
Aha, men regn har jag inget emot serru, nu har jag kittat mig med överdragsbraller och Biltemahandskar så bring on the MF rain. Motvind däremot... (var ute idag på en runda och 5 sekundmeter i fejan var inte kul, undrar hur det dubbla känns:)
Jepp, instämmer. Finfin tur där jag bestämde takten :-) (hade nog inte återhämtat mig tillräckligt efter gårdagens runda)
15 kg vägde pendlarkräket, operation lättning måste snarast inledas. Och ett bockstyre med sti-bromsar införskaffas. Rakt styre suger när man kör landsväg.
Jaha, då var det dags igen. Det ser ut och bli klart väder på Söndag, med risk för att det blir isigt. I så fall åker dubbdäcken fram. Tyckte nästan det var lite sent senast, det blev ju ljust så fort:)
Så 05:30 eller 06:00 vid snäckan. Är det för kallt kortar vi turen.
Tyvärr Kaj, Lördagen är jag busy busy. Även okristligt tidigt.
Kom igen nu, fram med fulcrossarna. Här ska cyklas tidigt! Kanske skulle man döpa rundan till "pappaturen". Ingen singel har vågat dyka upp ännu (i ärlighetens namn skulle jag knappast dyka upp själv om jag vore singel, eller kanske skulle jag det...hmm)
Shit man kommer ju inte till den sidan av stan med pendeln vid den där tiden.
Ska man cykla eller slänga in handduken och ta bilen, finns bra parkeringsplatser någonstans?
zapiens skrev:
-------------------------------------------------------
> Shit man kommer ju inte till den sidan av stan med
> pendeln vid den där tiden.
> Ska man cykla eller slänga in handduken och ta
> bilen, finns bra parkeringsplatser någonstans?
Jag cyklade från Sumpan till Södra station och tog pendeln därifrån kl 05.45.
Vägverkets krav på vinterdäck träder in första december och man kan misstänka att en hel del cyklister ännu inte hunnit byta till vinterdäck. De kan få problem en dag som denna.
Gudrun Öberg, forskningsledare på Väg och transportforskningsinstitutet VTI, säger att det kan bli riktigt halt om de våta vägbanorna nu fryser till.
–Det kan bli den värsta halkan vi kan få. Har man inte bytt till vinterdäck så ska man antingen avstå från att cykla eller så kan man åka kollektivt, säger hon.
Hon tror dock att de flesta som planerat att åka till Rosenhill förberett sig och satt på vinterdäcken.
kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag får inte enligt läkaren. Ni får ha det så
> trevligt! Vädret borde bli kanon!
>
> /Toni
Ser fram emot morgonens runda. Vi kör som vanligt, och blir det för svinkallt får vi väl korta av lite kring Sorunda. Bara jag får smörbulle så är jag nöjd. Vi måste ju göra skäl för namnet på tråden/turen.
Va fan, framslangen hade exploderat under natten. Jag som extra fixade till cykeln igår. Hinner inte
med tåget, men försöker hitta er senare under rundan. Man kanske ska ha mer marginal.
Fasen, fasen, fasen.
Börjar misstänka att det vilar en förbannelse över mitt deltagande i Södertörnrundor.
Kanske borde ha kört Onkel Otto-rundan istället.
Tog tåget till Västerhaninge för att försöka hitta de andra där, i förhoppningen att de kanske var lite sena iväg. Men icke. Så det blev en väldigt vacker men ensam runda.
Eftersom jag inte kan rundan och hade varken vägvisare eller karta med mig, lyckades jag ta den korta vägen vid Sorunda och bestämde mig för att vänta in resten vid Rosenhill. Men när bullen och kaffet var slut gav jag upp och cyklade hemåt.