[lvg-ride] Breakfast at Rosenhill's, Söndag

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Tackar alla för rundan. Undrar om inte denna var den bästa svinotterundan hitills, kanonväder och som vanligt ett Rosenhill som levererade:)

tillmann, synd att du inte hade nån av våra mobiler (eller nån av oss din). Vi kanske ska bättra oss på den punkten till nästa gång.

Instämmer i att det var en fin runda med trevligt sällskap och fint väder.
(min egen form har varit bättre, men men)

Tack Jocke som drar som ett lokomotiv i imponerande jämn fart.
Jag tror han har nåt vred nånstans som man ställer på 32 km/h eller vad man
nu vill ha - och så blir det så.

Vi har också bildbevis på att vi var på Rosenhill, tror vi kom dit ungefär 8:40.

pr-stelios-jocke.JPG ht=544

PS Jag har en bra karta över alla vettiga vägar på Södertörn för den som inte hittar:
<http://fullface.happymtb.org/filmer/S%c3%b6dert%c3%b6rn-5km-rutor.jpg>

Senast redigerad av en moderator:
Vad körde ni på för cyklar och däck ?

Själv var jag ute en sväng med barnvagnen och tyckte att det såg både isigt och halt ut.

Härlig morgontur blev det!
Låt det bli en vana! :-)

Drog en del som sagt men hade fördelen att jag hade mer lättrullade däck + att jag troligen var mer aero. Bara för att det är en vintercykel så behöver man väl inte ha en sittställning à la Harley-Davidsson? Sätt på en längre styrstam (vänd åt "rätt" håll naturligtvis) och ta bort alla spacers!

Jag önskar innerligt att det fanns en temporam med plats för dubbdäck...
Vilken brutal vintercykel man skulle kunna bygga!
Single-speed naturligtvis.
Och så en matchande tempostrut på skallen!
Har faktiskt länge funderat faktiskt på att köpa en tempohjälm att pendla med på vintern! Inga lufthål och varm och gott om öronen. En Bell Comet. Fast jag har fegat ur varje gång jag stått där i affären och velat. Man kommer garanterat att bli uttittad. Och utskrattad. Fast lite skoj vore det!

Jahapp, ny helg snart, ny vända. Norrmännen lovar moln och plusgrader, så kita räsern och häng på!

Tänkte vi kunde starta lite tidigare den här gången, det blir ju ljust så fort:) Vad sägs om 05:30?

Ehum, jag får nog också hoppa vid närmare eftertanke (patetiskt). Ska på kalas dagen innan. Eftersom det var längesedan med kalas så blir det nog lite sent.

Ni verkar ha trevligt på södra sidan stan.
Jag måste komma med någon gång.
Men inte förrän Ötzi rundan.

Ha de'

/Pilen

Jaha, då var man tillbaka efter en liten runda som gav mersmak inför helgen.

05:30 vid snäckan blir väl kalas? Norrmännen påstår att det ska bli plusgrader med växlande molnighet. De påstår också att det kommer att bli kallare nästa helg (minusgrader). Kanske sista chansen innan dubbisarna åker på för resten av säsongen?

Så ta med pendlarhärket (eller räsern) med punkasäkra däck. Vägarna, och speciellt cykelbanorna är inte roliga så här års.

Om 5:30 är för tidigt kan vi ta 6:00 (känner mig generös:)

Har slagits med en förkylning/influensa/lunginflammation eller vad det kan vara, sedan snart två veckor men hoppas att jag känner mig pigg nog att ligga längst bak på rulle.

Om jag tar pendeln 5:15 eller 5:45 från Södra känns som om det kvittar...

Planerad utrustning: CX, 4season, kompislapp och Jägermeister.

Eftersom intresset inte var överväldigande den här Söndagen tar jag nog ett par bärs till och tar en senare runda, eller så kanske jag kör i alla fall:-)

imorgon 7/12? någon som ska skaka liv i denna tråd? nån som har koll på vädret? evos/kitz/superapan?
så man åtminstone har ett alternativ till distanspass att inte komma på i vanlig ordning?

Tyvärr boys, denna helg är det kört för min del. Måste förbereda en kurs och har inte tid ens med denna runda. Nästa helg är jag däremot på.

bng skrev:
-------------------------------------------------------
> Kanske det....
> Vädret ser okej ut:

OK, kollar tråden nån gång ikväll om det är några fler och någon som orkar ta kommandot och sätta ut en tid, det är mörkt länge nu. Sätter en liten lampa på laddning utifall att.

/T

oetzin knäckte pendlarhärket ordentligt. bakväxeln lyder inte, drivlinan är slut och höljena innehåller grus från halva mälardalen. har böjat fulmeka nu. det går bra, har redan slagit näsan i överröret och brutit av en insexnyckel.

edit: så kanske en dubbride nästa helg menade jag

Ser faktiskt inte ut att bli alltför dåligt väder på Söndag. Min form har degraderats avsevärt sedan Oetzin, en 6-milare är allt jag hunnit med, så det är hög tid för en något längre runda. Nån mer som vill fika på Söndag?

vilken tid snackar vi? Jag har fö cyklat en mil kortare än du på dessa två veckor. Dags att börja träna inför genrepet inför nästa oetzi.

Jepp, det var min tanke. Tid har inte bestämts men 06:00 brukade vi ju träffas. Runt 07:30-08:00 är ma ni Rosenhill och jäser.

kitzblitz skrev:
> ... innan
> man sticker till Australien!

Va? Redan? Är det därför du inte ska med på Oetzin? Fan man skulle kanske ner till Kanarieöarna...

evosmos skrev:
> Fan man skulle kanske ner till
> Kanarieöarna...

Landskapet är trist men cyklingen kan vara utmanande
Soria-cykling.jpg

/Håkan

Dags att skaka liv i den här tråden igen tycker jag. En tidig södertörnrunda med knastrande dubbisar och smörbulle på Rosenhill tycker jag är en fin fortsättning på det nya året. Seså, leta upp balaclavan och häng med nu på Söndag.

Enligt norrmännen ska det bli runt nollan men si svinottan när vi drar är det säkert några minus.

Låter fint, men jag tror att jag skall försöka pussla ihop mitt immunförsvar som pajjade efter Oetzi. Återkommer med definitivt besked imorgon eftermiddag.

Oj, krya på dig. Själv klarade jag mig, mitt immunförsvar är än så länge intakt. Norrmännen kommer med exaktare besked. -4 ska det bli, vilket är uthärdligt för en rask runda. Man skulle kunna korta turen också om det känns för kallt.

Jag får nog skylla mig själv. Om man är småkrasslig och toppar formen med ordentligt med rödvin på fredagkvällen innan Oetzi ska man inte bli förvånad att kroppen säger ifrån. Men jag är mycket piggare nu och hoppas att det kan bli en kortare runda på söndag morgon.

Språkligt missförtydligandeförlåtsåmycketallaironiker
ELLER NÅGOT. Och inte "nått" som lätt kan missförstås som engelskans "not"
/E

Ok, jag är på, det är ju hemmavid...

Skämt åsido - var ute min första tur på cyklen i veckan, det är snart 3 månader sen sist.
5 mil på vägarna via Riksten, Grindsjön och Tungelsta blev det.
Axeln känns som en enda stor stel broskbit och har en massa oljud för sig, men annars inga problem.
I brist på dubbisar så avvaktar jag till lunch och förhoppningsvis något tinade vägar.

I övrigt så gjorde jag min spinningdebut i måndags - intressant - lite som torrsim, man flaxar och viftar men kommer ingevart.

Tillbaka
Topp