[lvg-ride] Breakfast at Rosenhill's, Söndag

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum

evo

Aktiv medlem
Eftersom den snuskigt tidiga svinotteturen gav mersmak förra gången tänkte jag försöka göra om den.

Start 05:30 Huddinge med möjlighet till anslutning i Haninge golfhall (Toni?). Ca 9 mil med fika i Rosenhill, norrmännen har lovat bra väder.

Vanliga sträckan Huddinge-Västerhaninge-Tungelsta-Sorunda-Rosenhill-Pålamalm-Tullinge-Huddinge.

Senast redigerad av en moderator:
zapiens skrev:
-------------------------------------------------------
> Ähh va faan :-) Toni-sjukan är smittsam!

Jepp, han är farlig den där Toni:)

kitzblitz skrev:
> Det låter utan tvekan trevligt, men jag är i
> Kina då ;-)
>
> /Toni

Varför det? Du har ju köpt en karbonhoj redan...

Är det inte vid den tiden du kommer hem från krogen Kaj? Finns väl inget mer uppfriskande än en liten cykeltur innan läggdags:)

kitzblitz skrev:
> Det låter utan tvekan trevligt, men jag är i
> Kina då ;-)
>
> /Toni

Va bra då kan du ta en gruppbeställning på Cervelo-ramar :-)

SuperApe skrev:
> När jag blir toffelhjälte ska jag också cykla
> på av führern hänvisad tid. ;-)

Haha, det är bara en tidsfråga. När du dessutom har att göra med tre, inte en führer, då kommer 05:30-rundorna se ut som riktigt trevliga, vettiga alternativ.

evosmos skrev:
> SuperApe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > När jag blir toffelhjälte ska jag också
> cykla
> > på av führern hänvisad tid. ;-)
>
> Haha, det är bara en tidsfråga. När du dessutom
> har att göra med tre, inte en führer, då kommer
> 05:30-rundorna se ut som riktigt trevliga, vettiga
> alternativ.

Precis. Snart får jag sällskap av dig på dessa rundor också ;-) http://happymtb.org/forum/read.php/1/981013/985212#msg-985212

/Toni

Klippt och klistrat från annan tråd

"Mina hemtrakter, så jag är på - om inte SMHI påstår något annat..."

Lampkrav?

Pesch skrev:
> Låter lockande.

Ari.m skrev:
> Klippt och klistrat från annan tråd
>
> "Mina hemtrakter, så jag är på - om inte SMHI
> påstår något annat..."
>
> Lampkrav?

Detta ser ju lovande ut! Jag kanske inte blir ensam trots allt utan får sällskap av finnmaffian:)

Bananskalle: Om du menar förra Söndagen så var jag, bng och kitzblitz ute och cyklade mot Sorunda från Tungelsta.

Apropå lampor, ja, det är lampkrav. Lännavägen är becksvart vid den tiden. Framme i Tungelsta ljusnar det nog, tror jag.

Blir det någon runda? Det vore kul om det blev några. Det låter ju helt galet det här, men jag är fortfarande intresserad.

Det kommer nog att regna lite vid den tiden, men jag kör i alla fall. Häng med Pär, lite mörkercykling är bra för dig, en prelude till höstrundorna och vad som komma skall:)

Det här låter ju intressant. Har aldrig kört lvg med happy förr bara. Lite orolig för tempot... Men det kanske är okej att man åker snålskjuts om man inte orkar dra så mycket?

Känner mig manad att göra en fet happy ... Är bortrest hela helgen. Tur det, finhojen har dessutom k-puts och ska absolut inte ut i skitväder!

Johan T skrev:
> Det här låter ju intressant. Har aldrig kört
> lvg med happy förr bara. Lite orolig för
> tempot... Men det kanske är okej att man åker
> snålskjuts om man inte orkar dra så mycket?

Du behöver inte vara orolig, jag/vi väntar om det skulle visa sig att det går för snabbt, senast var det bng och kitzblitz som fick vänta på mig:-)

bng skrev:
> Känner mig manad att göra en fet happy ... Är
> bortrest hela helgen. Tur det, finhojen har
> dessutom k-puts och ska absolut inte ut i
> skitväder!

Det gör inget, den här rundan återkommer säkert. Då får du ta fulhojen (fast jag kanske inte får säga så om din cross? :)

Tog en titt på smhi.se imorse och såg att de lovar regn natten till söndag, då vädret idag är som gjort för cykling, så jag tog en kort solotur ner mot och runt Bornsjön .

Jag ställer väckarklockan på 04:30 imorgon regnar det så vänder jag på kudden och somnar om.

En liten varning för morgondagens eventuella cykeltur- i läkurvor och på fuktiga vägavsnitt samlas löven på hög...

Så här mulligt såg det ut idag, lördag(glömde ställa om mobilkameran att ta större bilder?);

Bilagor

• gamla stockholmsvägen.JPG
    gamla stockholmsvägen.JPG
    10.8 KB · Besök: 46
Senast redigerad av en moderator:
Såg härligt ut, håller med om att dagens väder var klart lämplig att cykla i (ja, mer än bara lämplig faktiskt). Snygg bild, fast man behöver lupp:)

Nåja, 05:30 står jag vid snäckan i Huddinge om inte jag har druckit alldeles för mycket vin idag.

Att gå upp en söndag klockan fyra är väl magstarkt vid närmare eftertanke. Blir en eftermiddagstur istället. Hoppas du får en fin tur!

Skönt att allt är ok Ari. Är själv nyss hemkommen efter en fortsatt blöt tur (vi tog korta rundan...). Hur gick det? Vad sade röntgenbilderna?

Riktigt skitväder idag, det såg inte ut som att det skulle regna men det gjorde det. Plaskblöt blev man. Jag rullade ner till Huddinge C vid 05:30 utan någon större förhoppning att finna någon där men blev positivt överraskad över att bossjo och ari dök upp. Det började riktigt fint, vi tog gamla Lännavägen och vädret var inte så farligt. Sedan vek vi av mot Jordbro industiområde med alla järnvägspår som orsakade aris vurpa. Trist. Som sagt, vi väntar på domen.

Kul att ni blev några. Ni är ju hårda på riktigt. Själv sticker jag på en runda på Färingsö nu. Lite tunt att inte komma iväg i svinottan.

evosmos skrev:
> ... Sedan vek vi av mot Jordbro
> industiområde med alla järnvägspår som
> orsakade aris vurpa. Trist. Som sagt, vi väntar
> på domen.

Är inte 100% säker på vilken väg det var ni körde, men om ni kom Haningeleden och svängde av in i Jordbro industriområde på Lillsjövägen så tycker jag att den smidigaste vägen genom industriområdet är att svänga höger direkt och sedan vänster in på Dåntorpsvägen, följt av höger in på Rörvägen som man följer tills man kommer till cykelbanan som leder ner till V-Haninge. Då behöver man bara korsa ett järnvägsspår och det gör man precis innan man ska svänga in på cykelbanan så då är av nödvändighet rätt låg.

I övrigt är jag imponerad av att ni pallar att sticka ut på sådana mörka och blöta turer.

Hoppas att inget är av. Jag råkade köra in i ett vägarbete på fyllan i onsdags men klarade mig med lite mun- och skrapsår. Hoppas allt gick bra Ari!

Brytet nyckelben.

Jag fick en massa roliga tabletter så nu gör det inte ont i alla fall, men jag hoppar gryningsräderna ett tag framöver.

Annars tycker jag morgoncykling är en bra idé, men jag drömmer snarare om fågelkvitter och noll trafik än regn och mörker.

>GoranS

Vi cyklade lillsjövägen, jag brukar bara dra tvärsöver där.

-Jag ser järnvägsspåret, lättar på baken för att rulla över och så försvinner framhjulet åt helt fel håll-

Ari.m skrev:
> Brytet nyckelben.
>
> Jag fick en massa roliga tabletter så nu gör det
> inte ont i alla fall, men jag hoppar
> gryningsräderna ett tag framöver.
>

Ajdå, trist ari, jag kände faktiskt att det definitivt inte stod rätt med den men jag trodde mer på att den var ur led på nåt sätt. Hoppas läkningstiden blir hanterbar. Krya på dig, vi ses framöver när benet är helt igen. Skönt att du slipper ha ont i alla fall.

> Annars tycker jag morgoncykling är en bra idé,
> men jag drömmer snarare om fågelkvitter och noll
> trafik än regn och mörker.
>

Hmm, efter dagens tur är jag nästan beredd att instämma, men nattcykling har sin charm, speciellt när det blir gryning. Vilket tycktes dröja ovanligt länge idag, tror inte det blev nåt ljusare förrän vi var framme vid pålamalmkorsningen.

Kanske skulle man senarelägga rundorna nån halvtimme, timme?

evosmos skrev:
> Kanske skulle man senarelägga rundorna nån
> halvtimme, timme?

Aj vad tråkigt Ari. För mig blev det Färingsö idag. Fin runda. Om ni kör 06.30 skulle det passa mig, första pendeln går då.

Trist Ari du måste ha en hög smärttröskel brutet nyckelben och sen sätta sig på cykeln till
jordbro är strångt. Håller med om att morgon turer är trevliga att man dessutom hinner hem innan
resten av familjen har vaknat är ju ett plus. Det behöver ju dock inte vara lika blött som idag.

Senare läggning men 30 min vore inte fel då hinner det ljusna lite tidigare alt som Pesch skriver passa in fösta pendeln.

Tack för en blöt men trevlig runda förutom Aris vurpa.

Pesch skrev:
> Om ni kör 06.30 skulle det passa
> mig, första pendeln går då.

Nästa runda kommer att senareläggas lite, helt klart. 6:30 är ingen dum tid alls. Det blir ju dessutom mörkare vad det lider...

bossjo skrev:
> Trist Ari du måste ha en hög smärttröskel
> brutet nyckelben och sen sätta sig på cykeln
> till
> jordbro är strångt.

Som namnet antyder så har Ari finländsk härkomst, och när det kommer till smärttrösklar så är finländare en annan sort. Min polare Esa gick med brutet ben i fjorton dagar och tre läkarbesök innan det upptäcktes, "äh satana, det ömmade lite, inget att gnälla över", sa han. En annan bekanting, självaste happyikonen Superapan, cyklade med en finne i röven! Han gjorde inte ens en min;-)

kanaske knakse knskae.

evosmos skrev:
Pesch skrev:
6:30

Jäkla orut Ari! krya på dig fort!
Rövfinnen: När smärtan var besegrad var skinkan stum. och tårarna slut.

Ari.m skrev:
> Brytet nyckelben.

Shit! Hoppas på snabb läkning.

Snart är det ju vintertid och då blir det ju automatiskt ljusare på morgonen.

Det blev en tur ut på Färingsö på Lördagen i solljus itället, det är fint ute nu med alla
färger.

En dag kanske jag oxå blir hård och hoppar upp i svinottan ;-)

SuperApe skrev:
> Rövfinnen: ...

That's a little bit more information than we need...

Ja, då var det dags att uppdatera helgens svinottetur. Jag tycker vi tar 06:00 eller 06:30 så att Pesch kan följa med. Det märkliga är att det går pendeltåg till Huddinge från T-Centralen hela natten men inte just från sumpan...

Norrmännen har lovat kalasväder till på Söndag så det blir fågelkvitter istället för slask (fast jag kör oavsett väder).

evosmos skrev:
> Det märkliga är
> att det går pendeltåg till Huddinge från
> T-Centralen hela natten men inte just från
> sumpan...

Åfan, jag såg inte det. Då kan jag ju inte skylla på det heller;-) Kan i så fall hoppa på vid sthlm södra. Men 06.30 är ändå mänskligare än 06.00.

evosmos skrev:
> det går pendeltåg till Huddinge från
> T-Centralen hela natten men inte just från
> sumpan...

Märkte det förra helgen, eftersom jag funderade på att följa med då. Det verkar som om tågen vänder vid Centralen. Jag ville åka från Karlberg och eftersom man inte får ta med cykel från Centralen var jag tvungen att cykla till Södra station. Så jag valde att somna om.

Tyvärr kan jag inte söndag.

Om jag skulle vara vaken och cykelsugen vid 5 så kommer jag med största sannolikhet att dyka upp. Det ligger dock i farans riktning att jag inte är det.

Tillbaka
Topp