[lvg] Ronde de Nosferatu 18/5 22:00

Jag tillsåg att de kom iväg ordentligt. Sen tog jag en Maredsous till.

Before bike beer
Bild004.jpg ht=725

Horny as hell
Bild008.jpg ht=480

Bild009.jpg ht=725

Senast redigerad av en moderator:
Hehehe, hur går det grabbar?

Bula i brallan?

Väntar ivrigt på RR.

Vi landade vid hamburgersyltan i barkarby strax innan sju. Rundan gick fint. Det inleddes med gatlopp genom stan. En massa packade stockholmare skulle kommentera vårt tilltag med "Tour de France" o dylika cykelrelaterade kommentarer.... Lajbans har aldrig fått så mycket uppmärkdsamhet på cykel förut :) Alkohol kan lossa folks tungband :)

Ja just det vi käkade ordentligt på lilla Barkarby innan avfärd som Jonas så förtjänstfullt dokumenterat.... Pizza och Bel Pils bättre än så blir inte en kolhydratladdning.

När vi kommit ut ur stan så rullade det riktigt fint ned till Södertälje och bort till Strängnäs. Det kom någr regndroppar men det blev inget av det. Bortåt Enköping var det några som blev lite slitna bland annat jag :) Det blev bättre med ordentlig vätskepåfyllning. Kände dock att jag inte kom tillbaks helt och hållet efter vätskemissen......

På det hela taget ett kul tilltag i trevligt sällskap :) Jag har inga bilder men det var några som fotade så det kommer nog :)

Nej nu skall jag fixa undan cykelprylarna och duscha :)

Riktig kul! Tack för jätte trevligt sällskap. Efter en liten jobbig (somnig) tid mellan Enköping och Bålsta kände jag mig pigg som en loppa till slut! Tack Janne att du tog kort den endaste gång jag drog, efter Bålsta.

Detta måste göras om. God natt.

/Toni

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Såg ni några vampyrer?

Jag har målfotot:
Nosferatu.jpg ht=510

Bra jobbat pojkar!

/M

Det här var svinskojsigt. Tack alla som hängde med. Helt otroligt att vi var 10 pers som körde runt. Rundan gick väldigt lätt och fint. Skönt att vi klarade oss från regnet. Det kändes lite trist att man inte kunde varva ner med vin efteråt bara. Det var nog inte sista vampyrrundan heller. En varm sommarnatt i kortbrallor och korttröja skulle vara rätt mulligt.
/J

Jag tänket först skriva så här_
"Tack grabbar för en härlig natt som gav mersmak, även om många av oss blev lite trötta i baken efter ett par timmar"

Men det kan ju misstolkas?
Tack alla för en härlig tur.
Det är lite spännande att dundra fram på mörka vägar, och oerhört läckert att sitta på sadeln när morgonen sakta vaknar till liv. Kul att det finns fler dårar som tyckte det här var en bra idé :-o
Man kan konstatera att det inte är så mycket öppen mitt i natten utanför Stockholm, så första fika stoppet blev egentligen först i Bålsta.
Nästa gång kanske vi ska starta senare, och bara köra hela vägen till Barkarby?
Snittet på väg var c:a 28 Km/h
Klart högre till enköping, sen tog vi det ganska lugnt.

Bigmollo klockan 03:30
DSC00205.JPG ht=725

Första fikat klockan 05:06 i Bålsta
Grabbarna i bakgrunden var Bålsta kids, som inte hade hittat hem ännu. På gammlt förortsmanér, rundade dom av natten med en "Drivers dog med räksallad"
Dom glodde på oss och var nog lika förundrade över att man cyklar så dags, som vi var över att dom fick vara ute så sent :-O
DSC00207.JPG ht=544

En som vanligt snackglad dansk, ser ut som en fiollåda
DSC00208.JPG ht=725

nypan skrev:
> Man kan konstatera att det inte är så mycket
> öppen mitt i natten utanför Stockholm, så
> första fika stoppet blev egentligen först i
> Bålsta.
>

Ni missade då Statoil i Enköping, vid Mc Donalds.
Öppet dyngnet runt, kanske inte direkt på vägen igenom Enköping men är man hungrig så.

MZ skrev:
> Ni missade då Statoil i Enköping, vid Mc
> Donalds.
> Öppet dyngnet runt, kanske inte direkt på vägen
> igenom Enköping men är man hungrig så.

Du får rita en karta till nästa gång. Vi snackade om att det borde finnas nånting i Enköping. Pizzerian i Skolsta var stängd också konstigt nog. :)
/J

Mollo, Statoil ligger på Malmagatan 1 i Enköping.
Annars så finns det Hummelsta baren, går att ta en genväg över Vela från RV55 vid Svinnegarns kyrka.
Titta på karta får du göra själv.

Nackdelar:
1. Statoil ligger på helt andra sidan stan, sett från där vi svänger in
2. Statoils kaffe är snäppet sämre än Shells :-o

Fördelar:
1. På helt andra sidan stan ärbara 4,5 km enligt Eniros kartor
2. Statoil kaffe är bättre än inget kaffe alls :-)

Fördelarna vägde över.
Nästa nattrunda fikar vi på statoil.

nypan skrev:
> Nackdelar:
>
> 2. Statoils kaffe är snäppet sämre än Shells
> :-o
>

Tror att Statoil i Enköping har en sån där avancerad automat som maler, o fräser o har sig. Känns exklusivt och smakar okej :)

Vad jag kommer ihåg så har dom två kaffe automater, den ena är godare än den andra.
Fast det var i vintras när jag ploga snö, kan ha ändrat på det nu.
Men han som äger macken är cyklist, alltid något.

Och så ser jag macken från köksfönstret, får väl bjuda in er i värsta fall:)

Det känns jätte skumt: bara lägga sig i sängen varje kväll när man skulle kunna vara ut och cykla genom Mariefred by Night. Om inget händer snart så kör jag det ensam igen någon kväll.

bigmollo skrev:
> Jag kör gärna om några veckor igen. Nu är jag
> fullbokad två helger framåt, men sen... :)
> /J

Låter tanigt... det är ju just sådana här rundor som ni kan göra i veckorna, jobbar gör ni ju dagtid? På helgerna ska ni ju köra brevets.

Jag kör så snrt som möjligt igen. Det var en speciell känsla att susa fram genom natten, och med fullt fokus på vägen. den känslan sitter fortfarande i. Vi blev nog bitna av självaste cykel Nosferatu :-o

Det blir lite nattkörning på 60-milaren den 2/6. Det kommer bli skrattfest !!

Hur många är festsugna ?

Går det att ta en sån här runda på enpetare?

Jag har som mest cyklat ungefär 8 mil i ett sträck på fixien, men funderar på att vända på navet (frihjul) för en sån här nattlig tur. 50-16 i utväxling blir det då.

Vad hade ni för medelhastighet?

Den här rundan är perfekt för enpetare. Det är några backar på slutet, men de är ganska korta. Snittet blev nog 28-30. Det blir garanterat fler såna här rundor. Svinmulligt när solen går upp och fåglarna vaknar.
/J

Jo det här kan man ju göra om skall dock dra lite lugnare på mitten så kanske det finns kräm kvar på slutet också ;)

Vi fikade ju egentligen bara riktigt en gång av de två stoppen. Det första var ju bara tanka vatten och tugga lite energikaka. En riktig fika till hade varit schysst :)

Angående 60-mil 2/6 så hankar jag på :) Kanske dags för egen tråd om inte det redan finns??? Sökfunktionen är ju lite lustig för närvarande......

Tillbaka
Topp