Lvg, rookie-misstag

Olisen

Medlem
Lvg, rookie-misstag
hallå,

Nu har jag äntligen fått ihop min allra första racer, trodde jag.
Det visar sig att jag misslyckats med att få ihop kedja, Campa, tappade den yttre länken då jag tog en provtur i parkeringsgaraget igår. Lyckades dessutom knäcka det lilla stiftet som ska styra niten vid monteringen, bevisligen så fick jag inte igenom niten tillräckligt.

Kan jag "återanvända" nitarna från de länkarna jag kapat bort från kedjan?
Eller är det ett kedjelås som gäller? Några tips på vilket?

Svårt att förklara utan bilder, men jag hoppas att budskapet ko fram, hur som helst, HJÄLP!!

Lvg, rookie-misstag
Jag kör på kmc-kedjelås på lvg-hojen och wipperman connex-länken på mtbn. Båda fungerar bra men jag föredrar connex-länken men den är svår att hitta till 10-delat. Har hört att den ska finnas på XXL i Sthlm.

Det är förövrigt inte att rekommendera att återanvända nitarna man har tryckt ut. Det är dömt att misslyckas.

Kollade efter på cyclecomponents och de verkar ha båda typerna där för 10-delat. Dock verkar det vara lite längre leveranstid på KMC-länken.

Missade att du hade campa. Vet inte om connex finns till campa så det blir kanske att köra på kmc isf.

KMC missing link
http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=KMC0003&avd=2

Edit: lite länkar
Edit2: missade att det var campa

Senast ändrad:
Lvg, rookie-misstag
Muntis skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör på kmc-kedjelås på lvg-hojen och
> wipperman connex-länken på mtbn. Båda fungerar
> bra men jag föredrar connex-länken men den är
> svår att hitta till 10-delat. Har hört att den
> ska finnas på XXL i Sthlm.
>
> Det är förövrigt inte att rekommendera att
> återanvända nitarna man har tryckt ut. Det är
> dömt att misslyckas.

+1 förutom att jag föredrar KMC.

Lvg, rookie-misstag
Tack!!, då tror jag att jag satsar på att få tag på en KMC länk, har förhoppning att just XXL kan ha det, jag sitter för tillfället i Oslo.
För övrigt så är det riktigt gött att sprätta omkring med en kvick racer i parkeringsgarage :-)

Lvg, rookie-misstag
Kanske finns någon KMC-kedja som passar till Campa. Då får man låset på köpet. Personligen har jag bara bra erfarenheter av KMCs kedjor.

/r

Lvg, rookie-misstag
Olisen skrev:
> En anna tanke kring detta, Om jag inte får tag
> på några campa-kompatibla kedjelås. Skulle det
> funka med en Sram kedja med samma bredd, 5,9
> mm???
> Typ denna
> http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.
> fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SRA0228&avd=2&Ref=&ar
> tgrp=2085&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std

Hej.

Har använt SRAM PC-1030 ihop med Campa Centaur 10, inga problem.

PG.

Lvg, rookie-misstag
bollen skrev:
> jag har delat kedjor genom att trycka ur en nit
> (inte hela vägen) och sen sätta ihop igen
> funkar fin fint

Samma här, har gjort det många gånger med Campas kedjor till Centaur.
Man får hålla koll på att niten sticker ut lika mycket på båda sidor bara. När man fått dit niten och länken går lite trögt, brukar jag vicka kedjan lite i sidled för att få länken att gå lätt.
Men det är ju smidigt med ett snabblås.

Lvg, rookie-misstag
Nu kan jag gladeligen rapportera att jag fick dit ett Sram power lock igår kväll. Så nu imorse var det äntligen dax för premiärturen. Finns en del att finjustera men en grymt härlig känsla. Passerade en hel hög med norrmänn på väg till jobbet. Iofs lika trött som vanligt när jag kom fram, men det kan jag knappast skylla på den nya cykeln.... Nu fattas bara en bild på skapelsen... Coming soon.

Tillbaka
Topp