Då var sub 3,5 fixat. Jag, Magnus och Jocke kom in med första gruppen på 3.24. Toni fick lite kramp och rullade in 4 minuter senare. Övriga happyiter från snabbklungan kom in lite senare.
Från start var det ca 50 man +1 tjej i snabbgruppen. De flesta hängde med till en halvmil efter Rimbo. Där bestämde vi att vi skulle mosa på lite i den härliga backen som är ungefär i höjd med E18. Där tappade en hel del. Det sprack upp och en utbrytning på ca 12 pers kom iväg. Med i gruppen var jag, Toni och Jocke. Vi körde belgisk kedja i högt tempo var högt. Efter några kilometer anslöt en grupp bakifrån och vi var knappt 20 som gick in på slingervägen. Där kom en ny utbrytning med några norrtälje ck cyklister och nån mer (totalt 4 st). Vi andra bestämde oss för att hålla ett litet lägre tempo och få med så många som möjligt. På så sätt kunde vi hjälpas åt att jag ikapp när vi kom ut på mer lättåkta vägar. Vi fick igång en bra belgisk kedja när slingerpartiet var slut. Strax efter järnvägsövergången var vi ikapp. Sedan höll gruppen ihop bra, förutom 2 stycken som var i en ofarlig utbrytning, hela vägen in i mål.
Det var riktigt kul att köra idag. Benen bar pigga och vädret var på topp.
/Mattias