[LVG] Roslagshösten 23/9 2007

Jag tycker att vi kan kosta på oss ett depåstopp!
Ett kort stopp, men så att man hinner svepa en kopp kaffe, och stoppa på sig en bulle och ett par bananer. et vore rätt så bra att bestämma innan, annars måste jag ta med mig någon färdkost hemifrån.

körde roslagsvåren, som ju är samma bana och stannade då pga av att jag jag ville ha valuta för pengarna, det hade inte behövts egentligen. Ska vi blåsa på i sub9 tempo kommer jag nog stanna av mig självt efter tag, om man säger så.

Det var typ valuta för pengarna jag tänkte på också när jag föreslog ett stopp.
Tveksamt i och för sig om 243 kr för en bulle och en banan känns prisvärt.
Fast kanske ändock jämfört med 2 liter sportdryck och en saltgurka för 1100kr.

Jo!
"Du får saft, vatten, kaffe, bullar, bananer och kör man minst mellanbanan så finns även den uppskattade korvdepån. Efter målgång får alla deltagare grillad korv samt kaffe och smörgås.
"

Körde med andra gruppen på roslagsvåren (tror den hette +35). Mkt jämnare tempo än första gruppen, vi som var kvar (9 utan ca 20 man vid start) gick in på 3:37 (inga stopp) vilket var helt ok med tanke på vinden. Har kört med den gruppen 3-4 gånger och snittet har varierat mellan +36-35 km/h beroende på väder och vind. Tror att alla sub9 VR-cyklister klarar det utan problem. Cyklade själv VR i år på 9:46 med en fem manna klunga nattetid.
/Staffan

ser nu i min cykelloggbok att jag cyklade vårvarianten på 4.23. Ett stopp och sista 7 milen i motvinden ensam. Så sub 4 kan ju absolut finka.

Tror jag cyklade på strax över 4 typ 4:05 eller så förra året och då var jag inte så där superslut så sub 4 borde vara okej. Man kan ju hoppas att man är starkare i år, allt cyklande borde ju ge resultat :)

Det är många olika, men nästan likadana varianter av önskad snitt hastighet här, typ mellan 34-36+. Mitt förslag är att vi träffas innan start och alla kör klunga tillsammans (det blir en väldig stark, ganska stor klunga!). I början 36+ och ser hur länga man orkar...

Någon som har kört tidigare som har förslag på mötestid/plats?

Senast redigerad av en moderator:
kitzblitz skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som har kört tidigare som har förslag på
> mötestid/plats?

Jonas fikabord på skolgården.
/J

Nog för att jag skulle behöva dopa mig för att hänga med
den här klungan men mazariner? Som att injicera bromsvätska...

Det får bli recovery-mazarin istället.

mosa en mazarin och blanda ut med öl, voila: happy-gel.

Min plan är att undvika långa förningar för att inte dra ner klungans önskade fart och att släppa klungan så sent som möjligt. Prognoserna säger blåsigt, men det är ju långt kvar än. Är jag alltför citodonpåverkad kör jag nog inte. Ska dra ut en visdomstand på fredag. Brr.

Jag hakar gärna på och kör så länge jag orkar om det finns plats i klungan.
Måste fixa en cykeldator på lvg-hojen först bara så jag har lite koll
på hastigheten.
/M

Tidsförslag för alla som åker pendeltåg: Det går en från Centralen 7.50, framme i Upplands Väsby 8.17. Om vi sen rulla till Vikskolan kan vi hämta nummerlappar och sen terrorisera "JLarsson and his Mazarines" ca 9.00 och sikta på start 9.30 eller så.

Någon som vet om man kan lämna väskor osv förresten?

kitzblitz skrev:
> Tidsförslag för alla som åker pendeltåg: Det
> går en från Centralen 7.50, framme i Upplands
> Väsby 8.17. Om vi sen rulla till Vikskolan kan vi
> hämta nummerlappar och sen terrorisera "JLarsson
> and his Mazarines" ca 9.00 och sikta på start
> 9.30 eller så.
>
> Någon som vet om man kan lämna väskor osv
> förresten?

Väskor kan ni lämna i skolan vid starten.

Hmm, så blir det en happyklunga då? Som ska försöka snitta 36? Då får jag banga, har bara 50 mil på racern i år, så fixar inte 36. Kan kanske klara lite över 30, säg 33 men 36 fixar jag definitivt inte.

Så, är alla speedfreaks?

Stervelo: Det var inte så jag menade: för min del är det roligare/viktigare att vara med i en stor HAPPY klunga. Tanken med att börja snabbt var att även speedfreaksarna skulle vara med och dra alla andra :-)

Jag vet inte hur andra tänker - men det verkar inte var många som tycker subnånting är av största vikt. På Sofiatrampet hade vi en rätt så stor, mestadels happy-klunga som funkade riktig fin. Att den splittras till slut när alla känner sig olika stark är väl ganska naturligt.

Jag hann inte anmäla mig, tänkte dock printa ut den där anmälningsblanketten och ha den ifylld och fin... som jag förstår är det lugnt att bara dyka upp och ändå starta med Happy 9:35, bara man är där tillräckligt tidigt?

/Kalle

KalleA: Det gå alldeles utmärkt.
Stervelo: Häng på, jag orkar inte heller i 36 knyck hela vägen. Vi höll 34-35 i Sofiatrampet
som bara var 80 km (iofs mer kuperat) och med 3 dragstarka happyiter. Och jag hängde inte
med på slutet. 36? Jag? Nej nej. Men vi kör i alla fall!

Vi kör så länge det ryker helt enkelt. Pallar jag så förvandlas svettoambitionerna till en cykeltur i vackra Roslagen. Då har man gott om tid att hitta på en ursäkt till varför man släppte klungan. Efter Sofiatrampet tex, så skyllde jag på att vevlagret pajade. Tror faktiskt alla gick på det!

Senast redigerad av en moderator:
Mattias... skrev:
------------------
>> Nån som har en banprofil över banan?

Jag gjorde en sökning på www.motionbased.com

Där fanns en profil upplagd från Roslagsvåren 2007.

http://trail.motionbased.com/trail/activity/2779910

Kolla denna länk så får du en hel del fakta.
(Klicka bara i vänsterkant "Activity Dashboard" så kan du få fram
allt möjligt om detta lopp från denna person)

Ett tips. Uppe i högra hörnet kan du switcha om till metric skala om du
skulle få något annat default.

/Pilen

Stervelo skrev:
> Hmm, så blir det en happyklunga då? Som ska
> försöka snitta 36? Då får jag banga, har bara
> 50 mil på racern i år, så fixar inte 36. Kan
> kanske klara lite över 30, säg 33 men 36 fixar
> jag definitivt inte.
>
> Så, är alla speedfreaks?

Alla är inte speedfreaks. I första inlägget har jag skrivit att jag tror på en snittfart på 30 km/h. De som har anmält sig att kroka på har jag skrivit in vad de siktar på för medelhastighet. Men det är i alla fall 11 som inte har angett någon annan hastighet och dessa antar jag att siktar på ungefär 30 km/h i snitt.

/Johan

Om ni vill åka fort så är det tidig start som gäller, grupperna släpps iväg i hastighetsordning, med +38-gruppen som startar klockan 9:00, sedan i fallande hastigheter. Siktar ni på att snitta 36 bör ni dyka upp tidigare än strax före 9 skulle jag rekommendera.

Spelar ingen roll, vänta på mig bara:-)

Skämt å sido, ju tidigare desto bättre. Men kanske inte med 38-gruppen.

JLarsson skrev:
> I funkismailet som skickats ut står 0900: Första
> start, 38+

jo, därav mitt första inlägg. men eftersom den "offentliga" informationen på hemsidan anger 9:30 tror jag att det är den tiden som gäller.

kommer du bara ha mazariner förresten? kanske kan det slinka med lite delicatobollar också?

Tillbaka
Topp