[LVG RR micro] Kalmar - Stockholm

MartinC

Aktiv medlem
Kalmar - Stockholm
2 dagar, 45 mil, solo. Lätt sida-med hela resan. Tramp tramp. Tjoff tjoff. Lite grönt,  lite djur. Småvägar,  ibland med grus. Mycket pauser med (av andra) lagad god mat. Tramp tramp, tjoff tjoff. Mest sol men kort ösregn efter Södertälje. Tramp tramp. Framme. Slut.

20160731_113337.jpg

Galen clown

20160731_153410-1.jpg

Hårig get.

20160731_143338.jpg

Mellis

20160801_103551-1.jpg

Cykel-färja-vatten

20160801_125049-1.jpg

Sädesfält

20160801_165326.jpg

Mystiska märken i asfalten. Observerades över hela resan med stora och ojämna mellanrum. Sannolikt positionerings märken av utomjordingar inför den annalkande invasionen.

Jag är väldigt nyfiken på vägvalet, finns gps spår eller liknande?
Jag cyklade Sthlm-Kalmar-Öland t or 2002 då E22 var en cykel vänlig väg. Funderat på att hoja ngt liknande snart.

E22 går bort helt! Sjukt tråkig och suicidalt mycket trafik.

Jag pulade ihop en egen rutt mha stravas heatmap för att få bra men små vägar.
Min tur gick via kompisar i st Anna för övernattning så det "rakaste" valet.

Kan iofs öppna min rutt på gpsies för allmänheten om önskemål finns för inspiration...

MartinC sa:

Kan iofs öppna min rutt på gpsies för allmänheten om önskemål finns för inspiration...
Ja tack, det vore väldigt hyggligt. Jag är ffa intresserad av sträckan Stegeborg - Kalmar. Åkte du via Gamlebyviken, Valdemarsvik?

Senast ändrad:
nieves sa:
MartinC sa:

Ja tack, det vore väldigt hyggligt. Jag är ffa intresserad av sträckan Stegeborg - Kalmar. Åkte du via Gamlebyviken, Valdemarsvik?

Stegeborg - tryserum - edsbruk - gamleby-hallingeberg - ankarsrum - hjorted - ishult - Kristdala - århult - påskallavik - emsfors - Mönsterås - kustvägen till rockneby- Förlösa - Kalmar

En liten varning: sammanlagt 2-3 mil är på grusväg av bitvis skruttig karaktär... Men jag har klarat mig utan punka trots hårt pumpade 25-or...

http://m.gpsies.com/map.do?fileId=qkbsdrchzluqkevu

MartinC sa:
nieves sa:
MartinC sa:

Stegeborg - tryserum - edsbruk - gamleby-hallingeberg - ankarsrum - hjorted - ishult - Kristdala - århult - påskallavik - emsfors - Mönsterås - kustvägen till rockneby- Förlösa - Kalmar

En liten varning: sammanlagt 2-3 mil är på grusväg av bitvis skruttig karaktär... Men jag har klarat mig utan punka trots hårt pumpade 25-or...

http://m.gpsies.com/map.do?fileId=qkbsdrchzluqkevu
Supertack! Jag ska rita i gpsies, grusväg är inga problem på min Kona Rove med 40mm däck.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp