LVG-rundor i Stockholm?

LVG-rundor i Stockholm?
Ta pendeln från Kalhäll till Upplands väsby eller dylikt (söderut fungerar också). Det spar du en hel del tid på och du slipper stads och förortscycklingen. Det finns mycket fina småvägar i Roslagen. Det går såklart att cyckla dit också.

LVG-rundor i Stockholm?
Om du väljer att åka söderut från Kallhäll så finns det massor av riktigt fina vägar från Tullinge eller Västerhaninge (två olika linjer på pendeltåget). På Södertörn finns det få långa backar men MASSOR av korta och branta backar, på en 100 km lång tur blir det lätt 1000 höjdmeter. Norr om stan är det betydligt plattare. En annan fördel med Södertörn är att det finns fler bra fik där jämfört med norr om stan.

KjellF

LVG-rundor i Stockholm?
För att inte förvirra TS så bör det påpekas att stationen heter Karlberg inte Kallhäll. Kallhäll har visserligen också en pendeltågsstation, men då är vi en bra bit ut mot Kungsängen/Bålsta till.

LVG-rundor i Stockholm?
Standardstället för lvg-cyklister boendes i innerstan att härja på är väl annars Ekerö/Färingsö. I mitt tycke inte lika trevligt som Roslagen eller Södertörn, men "inom cykelavstånd" från innerstan.

Senast ändrad:
LVG-rundor i Stockholm?
Södertörn är bäst! Glest med biltrafik, backigt och bra vägar. Trevliga fik och gott om snygga, artiga, trevliga cyklister som hälsar glatt på alla! Sveriges bästa övningsbana.

Oki finns mycket fina vägar nere i sörmland också, men det fallet utanför TS böjelser.

LVG-rundor i Stockholm?
nypan sa:
GoranS sa:
nypan sa:
GurraG sa:
Ta pendeln till Kungsängen eller Bro, där börjar världen :-)

+1

Åka norrut för att cykla? Ni är inte kloka! ;-)

Kungsängen/Bro och +ANNAT ligger västerut :-)
Skämt åsido så kommer man ut på bra vägar direkt om man utgår från Kungsängen.
Skokloster :-)

Om man ska vara riktigt petnoga (och det ska man förstås) så är det nordvästut!

Skokloster ... har fortfarande mardrömmar om det efter Barkarbys 20-milare. :-(

Om man ska vara lite seriös så tycker jag att Skoklostersvängen + vägen mellan I1 och 269:an är helt OK, men i övrigt så är det egentligen först efter Bålsta det blir riktigt trevligt så om jag bara ville ha fin cykling skulle jag nog ta tåget hela vägen till Bålsta om jag hade begränsat med tid och kände för att utforska den delen av världen.

Tillbaka
Topp