LVG Siljan Runt 2015

LVG Siljan Runt 2015
De 2 Siljan runt jag avverkat har bara varit kalas. Är det bra väder så njut.... *avis* (backarna runt Tällberg är såååå fina!)
PS: Hett tips... ät o drick, sträckan kräver en hel del energi - börja ät efter 30 min... o fortsätt!

LVG Siljan Runt 2015
Det var en riktig propagandarunda! Fast tvärt om.. ;)

Gick nog snabbare än tänkt i störtskurarna för man ville bara i mål Mendez var sjukt segt de sista milen.

Inofficiell tid

Plats 1186 Bib 826
Manni Harri ( SWE)
HappyMTB
Siljan och Orsasjön 160km - Herrar
5:56:26.5 2:04:19.3

Senast ändrad:
LVG Siljan Runt 2015
Ja det var en blöt och kall tillställning, fick Vättern 2004 vibbar. Landade på 5.04, helt ok för en dåligt tränad i dessa förhållanden

LVG Siljan Runt 2015
Man fick liksom välja mellan glasögon, inget grus i ögonen och ingen sikt eller grus i ögonen och sikt.

Kombinerat med en bromsverkan som inte direkt imponerade blev det grus i ögonen. Men man grät ju bort det ändå.

Senast ändrad:
LVG Siljan Runt 2015
Ja. Det blev en blöt runda med obefintliga bromsar som redan har nämts här, trots förkylning och matpaus så rullade jag in på 5:30, känner mig nöjd med det.

LVG Siljan Runt 2015
Det var blött o det var kallt men kändes bra, men den jävel som tappat en sadelväska
på bron i Leksand är skyldig mig ett nytt bakhjul o nytt växelreglage! :(

LVG Siljan Runt 2015
HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite lök på laxen:
> Nu har det klarnat upp och solen skiner igen över
> Siljan.
>
>
> /Håkan

Märker det.. Stannar med familjen till imorgon.. Kanonväder igår. Kasst på dagen. Och bra nu.. Svensk sommar när den är som bäst!!

LVG Siljan Runt 2015
Tittar ut över ett solglittrande Siljan... Inte riktig som i förmiddags. Läskigt i nerförskörningar när fingrarna stelnat av kylan och man inte får grepp om styret. Bonkade på slutet och rullade in på 4:37.

LVG Siljan Runt 2015
Riktigt fint motionslopp, vädret var väll inte direkt det man hade hoppats på, men man fick i alla fall träna på att cykla i klunga i regniga förhållanden. Men när man knappt kan se igenom glasögonen pga. alla regndroppar så har det gått rätt långt ;)

LVG Siljan Runt 2015
Jaha då var det gjort. Jobbigt pga utebliven distansträning och allmän misär. Obra tid, 6 tim precis. Behållningen var att jag träffade på en trevlig snubbe från Huddinge som heter Magnus, vi cyklade andra hälften tillsammans. Gick mot mina principer in i en depå, den sista och där träffade vi RAAM Gunnar. Kaffe och bulle var gott och gav lite liv till döda ben.

LVG Siljan Runt 2015
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var en riktig propagandarunda! Fast tvärt
> om.. ;)
>
> Gick nog snabbare än tänkt i störtskurarna för
> man ville bara i mål Mendez var sjukt segt de
> sista milen.
>
> Inofficiell tid
>
> Plats 1186 Bib 826
> Manni Harri ( SWE)
> HappyMTB
> Siljan och Orsasjön 160km - Herrar
> 5:56:26.5 2:04:19.3

Snudd på att vi borde stått vid dalahästarna samtidigt. Hade varit kul att säga hej.

LVG Siljan Runt 2015
Svårt att veta om man är där samtidigt med tanke på att alla inte startar samtidigt. Jag såg 42Hz vid hästarna. Han såg trött ut i sina långkalsonger...

Tillbaka
Topp