[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Det här var ju mystiskt likt vår planerade söndagsrunda: http://www.endomondo.com/routes/324037704. Men eftersom vi är laglydiga medborgare startar vi kl 8. Sträckan över Väggarö till Ösmo tror jag inte att jag har provat. Borde jag lägga om vår rutt och Skippa Sorunda och Vika? Vägen från Ösmo och ner har jag kört flera gånger och den är ju fin.

Var nere och rekade Torö häromdagen. Om jag minns rätt var det en vänsterkurva ute på Torö (på nervägen) där det låg rätt mycket oljegrus över halva vägbanan, annars var det finfina vägar.

[LVG] Snäckantråden
Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan vi inte köra en gemensam tur och kompromissa
> om tiden och starta kl 9?

+ 1 färre förningar, och med andra ord mindre risk att jag blir avhängd innan Pålamalm ;)

[LVG] Snäckantråden
Försöker du provocera mig? :-) Jag är uppe med tuppen varje dag. Cyklar gör jag så fort det blivit dräglig temperatur. På söndag verkar det ju vara fint redan tidigt. Än så länge är vi 4 och jag vet inte om det skulle bli så mycket hjälp med dragjobb. Jag gissar på att jag jag skulle kunna dra en del, en kille har jag ingen aning om, en brukar ha dålig vårform och den siste tror jag helst gömmer sig och bara attackerar i backe och vid skyltar. :-) Fast jag tror inte att han riktigt har fått ordning på formen än. Slog honom i skyltspurt häromveckan och det har aldrig hänt förut. Men jag kan ju alltid kolla med mina kamrater i "Örby Superelit" om intresse finns för gemensam förnedring ^H^H^H start.

[LVG] Snäckantråden
Givetvis är alla varmt välkomna att haka på! Beror på Roadrunner om vi kan kompromissa med starttiden, han brukar vara lite morgontrött.

Bara inte någon förväntar sig en lugn runda. :-)

[LVG] Snäckantråden
Kollar vad de andra tycker. Åker någon av mina polare av är det ju inte värre än att vi bildar gruppetto. Så farten spelar ju ingen roll. Bara ni inte skall hålla på och krascha. :-) Det gör så ont att bryta ben.

Förresten, är det stravaförbud på snäckanturer? Inte för jag har någon jättekoll men på de segment där jag ligger hyfsat till verkar det mest vara Valhall- och Hovfet-klungor som bråkar.

[LVG] Snäckantråden
tuta skrev:
> Förresten, är det stravaförbud på
> snäckanturer? Inte för jag har någon jättekoll
> men på de segment där jag ligger hyfsat till
> verkar det mest vara Valhall- och Hovfet-klungor
> som bråkar.

Ehrm, Roadrunner har KOM på Kagghamra (åt båda hållen), Fituna och Pålamalm samt är tvåa på Rosenhill. :-)

Jag ligger (helt oförtjänt ska tilläggas) tvåa på Väggarövägen söderut: http://www.strava.com/segments/4217129

(en jäkla massa happyiter där för övrigt)

[LVG] Snäckantråden
Lägg förresten till Hallbacken och serpentinen i Stora Vika på Roadrunners CV. Han har KOM på alla backar värda namnet på Södertörn. :-)

[LVG] Snäckantråden
Märk väl att jag sa snäckanturer, inte snäckancyklister. Dessutom la jag ju in brasklappen att jag inte har någon vidare koll. :-) Jo, jag har noterat en del (antagligen många) fina prestationer från folk som jag tror kör med snäckan men då jag kollat brukar det stå något i stil med hovfetpass eller valhallpass, alternativt att de kört ihop med ett gäng Valhall- eller Hofvetcyklister eller solo. Kollade nu på några slumpmässiga roadrunner-koms och ingen verkade vara från någon snäckanrunda.

Såklart kan jag ha missat något eller så kan det finnas snäckanpass där tiden var 1 sekund sämre än deras bästa. Dessutom har jag ju inte koll på vad alla Snäckancyklister eventuellt skulle kunna tänkas heta på Strava.

Det var helt enkelt en ärlig fråga eftersom de gånger jag klickat runt på Strava inte sett något som liknar "snäckangänget" i en "stravaklunga". Att det finns snabba snäckancyklister visste jag.

Så frågan var alltså precis som den var ställd. Inte om det finns duktiga cyklister som kör från Snäckan.

Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
Roadrunner tar det nog lite lugnt när han kör med oss faktiskt. :-)

Själv lägger jag nästan aldrig upp något på Strava. Tror inte det är så vanligt bland Snäckancyklister överlag, annars hade nog tex Trampedalen haft en del topplaceringar. Sedan är det klart att när Valhalls elitgrupp är ute och sprätter på Södertörn så tar de rätt många segment.

[LVG] Snäckantråden
Som sagt, undrade mest om det var nån sorts hederskodex att inte köra Strava (kan nämligen själv tycka att det är lite fusk att ligga i klunga och ta bra tider). Om vi skulle dyka upp på söndag vill jag ju inte häda. :-) Själv har jag oftast Strava igång. Ibland för att det är kul att försöka ta en KOM, ibland för att jag har privata segment som jag kan jämföra över tid men mest för att det är en social grej för att hålla kontakt med en del andra cykelpolare runt om i världen.

[LVG] Snäckantråden
Verkar ju skitstressigt att cykla i grupp nuförtiden. Inte nog med att man ska vinna skyltspurter, risken att bli avhängd eller att hela gruppen mobbas i Snäckantråden pga lågt rullsnitt. Nu är det tydligen en massa Strava-sträckor som det gäller att prestera på också...

[LVG] Snäckantråden
Jag tror vi har bäst chanser att finna en uppgörelse med brett stöd hos både morgonpigga från byggbranschen såväl som IT-folk med annan dygnsrytm om vi satsar på start kl nio. Eller är det någon som har en viktig tid att passa?

[LVG] Snäckantråden
Globalistic skrev:
> Vill köra men vågar fortfarande inte dyka upp
> :)
>
> Skyller på taskiga knän och fet buk.

Jag lovar att göra dig sällskap när du blir avhängd. (Som om jag kunde påverka det;)

[LVG] Snäckantråden
Tycks som det blir 9 och det går väll bra men då är risken att jag väljer möta upp, så många på plats vid Snäckan från start ändå nu. Såg ut som planen var ut via Jordbro - VH - gamla 73:an!?

Det finns varken kodex eller heder i Snäckanklungan, där körs det på där man önskar åka fort ;-)

[LVG] Snäckantråden
Värmer upp med lite CX idag, men först en kopp kaffe i nyinköpta muggen fr Moderna museet :)

image.jpg

[LVG] Snäckantråden
Synd att ni inte hänger med tuta!

Kör vi 10 enligt ursprungsplan då eller har ni fått blodad tand för kl 9 nu?

Mmm, snyggt thomalin, dags för en ny kaffekopp här hemma med kanske :-)

[LVG] Snäckantråden
För mig går både 9 och 10 bra, och väg via Jordbro-Ösmo eller Pålamalm-Ösmo kvittar också. Någon annan får bestämma så hakar jag på.

[LVG] Snäckantråden
Roadrunner skrev:
> Det tycks finnas ett något större intresse för
> start kl 9, så vi kör på det, med utfart via
> Pålamalm så möter jag er där.

Bra då spikar vi det!

Ska bli kul med en riktig Snäckanrunda i finväder. Mina ben är lite sega efter gårdagens 30 mil, så det kan hända att jag bildar grupetto i backarna. Fast just nu har jag LBL-utväxling på cykeln så jag ska väl ta mig upp i alla fall. :-)

[LVG] Snäckantråden
thomalin skrev:
> Nu är det iofs ett tag sen jag var med på
> snäckantur... men då samlades vi utanför
> Pressbyrån.

Stämmer fint det,vi brukar stå på "förbjudet att cyklamärket" så det inte syns

[LVG] Snäckantråden
Supertramp skrev:
> Jag kanske inte är rätt person att svara vad vi
> 'brukar" göra men jag ser till att vi kör genom
> Tullinge villastad.

Tack, då fick jag ihop tiden lite bättre, utan stress ;)

[LVG] Snäckantråden
Tack alla för en kanonrunda i det fantastiska vädret! Jättebra kört, tidvis stenhårt och så lite lugnare ibland så man kunde återhämta sig.

Min växelvajer gick av vid Pålamalm så det blev att köra på 50/12 till Tullinge och ta pendeln därifrån. Min cykelmekaniker har lite att svara för då jag hade inne den på service i veckan... ;-)

Ser fram emot bilder. Nu hem och slänga sig i soffan framför Amstel Gold Race.

[LVG] Snäckantråden
Propagandacykling, för att inte säga väder!

Fick ihop 14mil på lite drygt 4h. Ett par bilder kan jag bistå med.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    69.4 KB · Besök: 30
  • image.jpg
    image.jpg
    92.5 KB · Besök: 26
[LVG] Snäckantråden
Det det blev en riktig bra resa det här för mig, helt slut redan i Tullingebacken,men bet ihop rejält för att slippa köra solo.

Släppte tillslut i Tungelsta, där jag slog följe med tomalin mot Tullinge

Några bilder:

DSCN3080.JPG

DSCN3083.JPG

DSCN3085.JPG

DSCN3090.JPG

DSCN3091.JPG

DSCN3092.JPG

DSCN3093.JPG

DSCN3094.JPG

DSCN3095.JPG

DSCN3102.JPG