Girot i Danmark.
Vi körde 125km i dag i girots motionslopp som gick innan Prologen startade.
Vi var 200st i varge klunga som startade och dom första startade kl 0800 och vi släpptes iväg kl 08:48 i grupp H, kan bara säga att vi cyklade om många men ingen grupp bakom oss körde om oss;-)).
Vi kom runt på 3,26,58 och ett snitt strax över 36 km/t
Blåste var bara förnamnet... runt 12 sekundmeter i motvinden som var dom första 30km sen sid vind i 5km så man lutade cykeln i 30grader nästan.
Men i medvinden snittade vi 44km/t i 2mil.
Banan var på 2varv så man visste vad som väntade sig efter medvinden på det första varvet.
MOTVIND IGEN:-(((
På det andra varvet hände det som jag befarade då vi i CK-Älta hade varit frontfigurer under den största delen av loppet, KRAMP i vaderna så jag tankade på med snickers och gel så mycket det gick men i den kraftiga sid vinden vid 95km så höll mitt högerlår på att krampa i hopp sig, men klarade mig med ett nöd rop klarade jag mig 500m till då vi vek 90g vänster och så var det medvind men den startade med en liten upp försluta som jag fick slita hårt för att överleva innan jag kunde trycka i mig mina sista gel och min sista DL vätska som var kvar i flaskan.
Spurtade in som nr 4a av våran grupp som bara var ca 20 st från startens 200, vi trampade in i samma mål fålla som Gustav L och alla andra som startade Girot i dag.
Kör ifrån dessa killar om ni kan med hihi