..mmm, man förstår ju hur knarkarna känner sig. Såå sugen. Bara en fix till sen inge mer. Asså lååvar!
Sen. Ska jag ta hand om hus och tomt och sånt där annat. Oviktigt. Betala lån. Gå till jobbet.
Men nu. Bara liite cykling till. Jag är hemma snart, absolut.
Och klart, ska man knarka vill man ju vara med dom hårdaste killarna på byn.
Så när dom ska ut och "fika" kan man ju inte hålla sig utan bara Måste Hänga Med.
Och dom är ju så schyssta, typ kul att du hänger på, vi är dina kompisar och så där va.
Sen mysrunda jo jag tackar.
Fikat i Ösmo var ju toppen. Dom satt kvar en stund efter jag anlänt i alla fall.
Sen: Hem. Ska jag dö i ett dike vill jag göra det ensam. Så hejhej vid Segersäng.
Sen kom dom riktiga knarkarna fram.
Första rondellen i V-haninge, liten röhårig tjej slinker in i rondellen ett par cm framför cykeln. Vid nästa rödlyse får jag henne att veva ner rutan och upplyser om väjningsplikten. Jag såg dig inte blir det sura svaret, hon vevar upp och drar iväg. Påtänd?
I Trångsund blir jag upphunnen av snabbklunga, den lyckas jag slita sönder då jag just där svänger vänster och halva klungan hänger på haha, det blev rörigt.
Sen i Fagersjö, attackerad av riktigt påtänd mobilpratande cyklist med fin (snodd?) mtb, han skrek och svor.
Ja så håller det på.
Tack iaf alla för en sedelärande tripp i dag! 10 mil exakt. Summa 51 mil denna vecka.