[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Roadrunner skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu ser det bättre ut för min del rent
> tidsmässigt också, jag möter upp vid typ
> Pålamalm.
>
> Borde vara där typ 18:20 då va? ;-) Eller 18:22
> kanske eftersom ni tydligen tänker mjuka upp
> benen lite över Tullingebackarna först också.

Ok, då startar vi 18:00 och rullar vägen över Tullinge, så vet du ungefär.

> Ja, fast jag slänger såklart in en brasklapp
> för det där regnet som SMHI anser ska komma.

Dito, men tyvärr ser det ut på himlen som att den ursäkten kommer att försvinna...

[LVG] Snäckantråden
Johan A skrev:
> Dåligt att du inte svarade när jag skrek ditt
> namn på Katrinebergsvägen i Tullinge!!

Haha, ja jag hörde någon ropa Andreas.
Men vem känner jag i Tullinge liksom :-)

[LVG] Snäckantråden
Skön runda ikväll. Blev en backig sväng över Tullingeberg, Pålamalm, Kagghamra, Rosenhill och tillbaka. Fast jag orkade bara köra hårt i de första två backarna, sedan var benen rätt rökta.

Bjuder på en taggig pulskurva och en stämningsbild.

LVGStockholm2013-06-18Puls.jpg

IMG_0664b.jpg

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Bjuder på en taggig pulskurva och en
> stämningsbild.

Ser ut som cykling när det är som bäst. Lyllosar...

Thomas

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
> Vi diskuterade vad det var för fyllo som ropade
> åt oss. Men då vet vi nu. :-)

När någon skriker efter en i Tullinge stannar man INTE!!!

[LVG] Snäckantråden
Johan A skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vi diskuterade vad det var för fyllo som
> ropade
> > åt oss. Men då vet vi nu. :-)
>
> När någon skriker efter en i Tullinge stannar
> man INTE!!!

Speciellt inte när hen ser upprörd ut och viftar med armarna!

2000

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
Stämningsfulla bilder, flashiga grafer, ointressanta siffror.

Jobbat som chefsekonom på Panaxia? Mig lurar du inte, fram med rullsnittet!

[LVG] Snäckantråden
En riktigt skön tur, vädret inbjuder verkligen till mysiga sköna turer nu. cykling alla borde ansluta till och njuta av, var jämnt och mysigt tempo som borde locka :-)
(eller det kanske bara var medans jag var med, ni kanske hade kört som tusan och sprängt klungan tidigare? ;-)

En riktigt snyggt långspurt på Rosenhill Trampedalen, hade tänkt försöka utmana på den men hade inte en chans mot din tajming på det lilla krönet.

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> Jobbat som chefsekonom på Panaxia? Mig lurar du
> inte, fram med rullsnittet!

Omvandlat till rullsnitt på Haningeleden så hade det nog varit närmare 40.

[LVG] Snäckantråden
Mr Orange skrev:
> DT skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> Stämningsfulla bilder, flashiga grafer,
> ointressanta siffror.
>
> Jobbat som chefsekonom på Panaxia? Mig lurar du
> inte, fram med rullsnittet!

Vi hade ett rulsnitt på 25, åkte och luktade på blommorna och hade det asskönt. Det tänker vi fortsätta med så kommande turer är det fritt fram för alla med tveksam vinterform eller nydliga skador att ansluta och lättsamt glida runt andandes genom näsan med stängd mun. :-)

[LVG] Snäckantråden
Cyklade vilse på väg hem från jobbet, så det råkade bli en lite omväg mot de normala 6km:

Vilse.jpg

Vad sägs förresten om en fikarunda på söndag om vädret tillåter? Var längesedan sist...

[LVG] Snäckantråden
Ja, det var ingen liten omväg. Jag cyklade min sedvanliga 6-milare idag i ett halvstressigt tempo för att undvika mörkret. Fantastiskt cykelväder idag. Fantastiskt väder rentav.

Jag är på för fikarunda om det inte blir för långt. Eller ja, jag kan ju faktiskt korta den...

[LVG] Snäckantråden
Ska vi prella kl 9 på söndag då? Med någon form av fika och en rutt som gör att man kan cykla lagom långt om man vill. Givet bra väder och de sedvanliga förbehållen.

Nu kan nersnacket börja!

[LVG] Snäckantråden
Frille66 skrev:
> Ja träna ni bara...
>

Träna? Vad då träna, det skulle ju vara en fikarunda. Känner mig lite lurad här.

[LVG] Snäckantråden
..mmm, man förstår ju hur knarkarna känner sig. Såå sugen. Bara en fix till sen inge mer. Asså lååvar!
Sen. Ska jag ta hand om hus och tomt och sånt där annat. Oviktigt. Betala lån. Gå till jobbet.
Men nu. Bara liite cykling till. Jag är hemma snart, absolut.
Och klart, ska man knarka vill man ju vara med dom hårdaste killarna på byn.
Så när dom ska ut och "fika" kan man ju inte hålla sig utan bara Måste Hänga Med.
Och dom är ju så schyssta, typ kul att du hänger på, vi är dina kompisar och så där va.
Sen mysrunda jo jag tackar.
Fikat i Ösmo var ju toppen. Dom satt kvar en stund efter jag anlänt i alla fall.
Sen: Hem. Ska jag dö i ett dike vill jag göra det ensam. Så hejhej vid Segersäng.
Sen kom dom riktiga knarkarna fram.
Första rondellen i V-haninge, liten röhårig tjej slinker in i rondellen ett par cm framför cykeln. Vid nästa rödlyse får jag henne att veva ner rutan och upplyser om väjningsplikten. Jag såg dig inte blir det sura svaret, hon vevar upp och drar iväg. Påtänd?
I Trångsund blir jag upphunnen av snabbklunga, den lyckas jag slita sönder då jag just där svänger vänster och halva klungan hänger på haha, det blev rörigt.
Sen i Fagersjö, attackerad av riktigt påtänd mobilpratande cyklist med fin (snodd?) mtb, han skrek och svor.
Ja så håller det på.
Tack iaf alla för en sedelärande tripp i dag! 10 mil exakt. Summa 51 mil denna vecka.

[LVG] Snäckantråden
Ojoj, snäckanrundorna kan man lita på. Fikastund på snäckanspråk betyder inte fikatempo. Det betyder bara att fika ingår:-)

Några km efter grindsjön var det dags för mig att lukta på blommorna. Anslöt senare när tåget tog en paus och väntade in.

Dagens haveri: har aldrig sett en styrstam man inte kan dra åt...

Och så en liten incident på hemvägen. Jag skulle ifatt DT som rullade ca 20 meter framför för att få sällis hem. Då fick jag en getingjävel inuti hjälmen som stack mig i bakhuvudet. Gjorde slut på dess lidande (och mitt)

Tack alla för en underbar runda. Tråkigt med knarkarna staine. Eller det kanske bara var underhållande?

Bilagor

• DSC_0016.jpg
    DSC_0016.jpg
    40.1 KB · Besök: 28
  • DSC_0017.jpg
    DSC_0017.jpg
    36.9 KB · Besök: 29
  • DSC_0018.jpg
    DSC_0018.jpg
    109.1 KB · Besök: 30
Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
Tack för idag!
Gott fika och några sköna pulshöjare. Härligt!

Det finns gott om folk som inte älskar cyklister...
Evo; Bra att du dokumenterade getingen, kan behöva art-bestämmas om du hade blivit tvungen till sjukhus!
Jag har råkat ut för samma grej och stannade och kände mig dålig. Hög puls tyckte jag. Tills jag kom på att jag var ute och tränade...

[LVG] Snäckantråden
@staine Poesi!

Älskar hur myten om Snäckanrundorna vårdas och förfinas med åren. Själv lyckades jag nästan döda mig själv tvåfaldigt: Först genom att trycka upp nya maxpulsen till nya rekordnivåer i minsta lilla backe, tror 104% blev max, sedan efter min sista förning över Pålamalm när jag vek undan och missade att vi höll på att bli omkörda av en SL-buss. Detta resulterade i att jag även höll på att döda DT, som råkade ligga i vägen när jag ryggade in mot vägrenen för att undgå nämnda buss. Sorry DT, jag betalar tvätten om byxorna behöver saneras.

Thomas

P.s. Någon som har distans och tid? Råkade fumla bort halva mitt pass.

Tillbaka
Topp