[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Tack Frille & co för en trevlig runda. Nu lyckades jag ju hänga med skapligt tills jag var tvungen att vika av. Typiskt, för då började väl det roliga? Medvind!?

[LVG] Snäckantråden
Det var ju kul, en riktigt bra genomkörare! Några 40+ blev det väl inte i snitt (förutom åldern då) men kanske 36-37? Jag skrapade iaf ihop 15 mil, låren känns lagom möra, jag har inmundigat vin och lasagne och kommer förmodligen nicka till snart. :-)

[LVG] Snäckantråden
Tackar grabbar:)) härligt o se gamla snäckan ansikten igen.
Hoppas att FI kan ta några flera lugna fika rundor i sommar.
Fick ihop 124km / 36i snitt så det var sköt inför kvällens 50 års skiva att vi tog det luuuugnt i dag???
Var ju lite trött efter dotterns studentfirande i natt???

[LVG] Snäckantråden
Min första riktiga Snäckanrunda för året, i Juni, liksom. Räknas det som återfall, eller har man "hittat tillbaka"? Bortsett från punkorna så var det ju en riktigt bra runda. Mer sånt, och lycka till på Vättern ni som ska köra.

Thomas

[LVG] Snäckantråden
Ser ut att bli finfint väder på lördag. Läge för en lååång fikarunda? Det är ju Vätternhelg så man slipper trängas på Södertörn med en massa andra cyklister.

[LVG] Snäckantråden
Trampedalen skrev:
-------------------------------------------------------
> Perfekt.

+1 kör lugnt nu gubbar:))
Kom nyss ut från massagerummets tortyr kammare? hoppas nu på bra ben i morgon???☀️

Start nr 27366.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    111.5 KB · Besök: 74
[LVG] Snäckantråden
Supertramp skrev:
> Hur snabbt åker ni på dom där rundorna
> nuförtiden?
> Kanske ev kan komma loss i morgon. Men vet inte om
> jag hänger med i ett tempo.

Inte överdrivet snabbt, speciellt inte nu då vi ser ut att bara bli några stycken. Kanske 33-35, det är klart att du hänger med om du kan komma loss! :-)

10 funkar för mig.

[LVG] Snäckantråden
Lovar inget men söka försöka.

Har cyklat en gång solo i lugnt tempo Huddinge -Sigtuna t.o.r. i år, annars tror jag längsta sträcka är 14 km (avstånd till jobbet). Men just därför känner jag att det skulle vara kul med ett lite längre pass! Saknar tiden då jag var ute och körde +10 mil två gånger i veckan med Hofvet hela sommaren och kunde ligga och mata på i flera timmar utan att jag kände att jag blev tröttare mot slutet.

[LVG] Snäckantråden
Efter att ha lovat att spendera resterande del av helgen till att storhandla, sätta upp gardinstänger, mura kantsten i rabatten och inte sitta i "efter-cykel-koma" hela lördagkvällen så fick jag OK att hänga med! :-)

Kl 9 HuddingeC alltså?

[LVG] Snäckantråden
Supertramp skrev:
> Och det ska väl inte rena va?
> (Jag tänker inte cykla årets kanske enda
> långpass i misärförhållanden)

Det ska bli 23 grader, sol och svaga vindar!

[LVG] Snäckantråden
Supertramp skrev:
> Och hur långt kör vi?

10-12 mil beroende på vad vi känner mig låter väl lagom? Tänkte mig ner till Ösmo, fika på plantshopen och så tillbaka på lämpliga vägar.

[LVG] Snäckantråden
Ja, tack för sällskapet. Har inte blivit så mycket södertörncykling för mig i år, så det var riktigt kul att få en runda i pangväder med starka medcyklister!

[LVG] Snäckantråden
Och den minst starka medcyklisten var han med aerohoj, aerohjälm, högorofilhjul, lägsta styret, mest välrakade ben (tillsammans med DT) och TdF wannabe teamkläder... ;-)

Men ni var väldigt snälla som höll igen lite när jag hade det som jobbigast! :-) Men det var en riktigt bra genomkörare för mig. Hoppas kunna köra nån mer Snäckantur i år, ska försöka köra lite halvlånga pass i alla fall nu under semestern så kanske jag till och med kan ta lite förningar nästa gång.

[LVG] Snäckantråden
Du kämpade på bra Supertramp! Fördelen när Snäckangänget inte är så många verkar vara att de som blir avhängda får chansen att komma in på rullen igen ;). Jag var också lite mör när vi närmade oss Tullingekorset. Fick sänka ansträngningen en gnutta så gick det bättre.

Hur mkt jag än drack hade jag fortfarande vätskebrist i lördags kväll :). Varmt var det och en flaska på hojen var lite för lite. Å andra sidan kan man ju inte cykla o dricka hela tiden.

[LVG] Snäckantråden
Trampedalen skrev:
> Ja, bra kämpat. Elitpendling ger starka ben. :-)
>
> Tack för en bra runda! Lite dokumentation av
> 2i1-punkan.
> Djupanalys av slang och däck.
>
>

Haha, det där ser faktiskt riktigt löjligt ut :)

[LVG] Snäckantråden
ToddyKrycka skrev:
> Haha, det där ser faktiskt riktigt löjligt ut :)

Ja verkligen! Hur många happy-ingenjörer krävs det för att laga en punka typ... :-)

På bilden står jag och funderar över om jag på något sätt skulle kunna, utan att DT märker något, sno hans nya fina bakhjul. Tydligen designat av någon F1-ingenjör och antagligen svindyrt så det måste ju spara några Watt mot mina simpla Shimano RS80. Och de ser ungefär lika dana ut eftersom jag har tagit bort klistermärkena på mina så jag tänkte att han märker nog inget om jag byter. Och framhjulet byter jag lite diskret sen när vi fikar. Men sen kom jag på att DT kör nog 11-delat så det funkar nog inte att byta rakt av... :-(

Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
Är det inte läge för en Snäckandistans i helgen?! Söndag ser just nu bäst ut vädermässigt och start 10 tycker jag är lagom.

Jag och Trampedalen är spekulanter och har gärna fler med som vi kan sitta på rulle på ?

Tillbaka
Topp