[LVG] Snäckantråden

• Trådstartare Trådstartare DT
  • Start datum Start datum
[LVG] Snäckantråden
Vore kul. Får se hur det känns till helgen. Har en efterhängsen förkylning som har blossat upp igen så fort jag ökat intensitet i träningen. Orkar inte med en vända till...

Thomas

[LVG] Snäckantråden
De tycks ju ha svårt att bestämma sig om vädret i helgen men vi kör på söndag som sagt från början, regnfritt som allra minst.

Hur ser det ut nu inför söndag för DT, Poopzilla, Frille? Fler?

[LVG] Snäckantråden
Tänkte Pålamalm - Grödby - Stora Vika - Torö / Ankarudden - Ösmo plantshop (fikastopp) - Gamla 73:an - Västerhaninge - Jordbro - klart.

Ser ut att bli ca 13 mil så borde väll ta nätt 4h. Plus fikastoppstiden.

[LVG] Snäckantråden
Tack starkingar för en finfin runda, DT, Frille och Trampedalen kom med och även ett litet gästspel av Per Coronius. Fick mina KOM's och ett bra pass så fick ut precis vad jag ville :-)

Lite drygt 13 mil blev det (13,5) men medvinden från Ösmo kompenserade ju för det så vi ändå klarade "nätt 4h" med marginal.

Senast ändrad:
[LVG] Snäckantråden
Tack skälva grabbar, detta behövde jag ;)) men det gick sakta till jobbet i dag 04:48 rullade jag lugnt ut till Barkarby.

Detta måsta vi göra om snart igen???

[LVG] Snäckantråden
Tack för igår! Det var riktigt trevligt.

Tyvärr uppskattade mitt vänsterknä tydligen inte gårdagens övningar. Jag fick känningar redan vid Pålamalm men struntade i det. Sedan blev det lite värre (fast man ville ju inte hålla på och klaga...) och idag haltar jag fram. Perfekt timing 12 dagar före PBP. Hmm nåja, vi får väl se hur det artar sig. :-/

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för igår! Det var riktigt trevligt.
>
> Tyvärr uppskattade mitt vänsterknä tydligen
> inte gårdagens övningar. Jag fick känningar
> redan vid Pålamalm men struntade i det. Sedan
> blev det lite värre (fast man ville ju inte
> hålla på och klaga...) och idag haltar jag fram.
> Perfekt timing 12 dagar före PBP. Hmm nåja, vi
> får väl se hur det artar sig. :-/

Aj då, tråkigt. Hoppas lite vila kan hjälpa.
Annars finns det väl kemisk hjälp också...kolla med IAAF.

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
>

Hoppas verkligen det släpper helt med lite vila och bara innebär att knät blir lite tåligare till PBP!

En snäckantur får ju inte bli din orsak (planerade ursäkt ;-) att inte klara det!

[LVG] Snäckantråden
DT skrev:
>

Trist Danne, kanske lite antiinflamatoriskt, typ Ipren, för säkerhets skull? Annars verkar ni ju ha haft en riktig solskenstur. Lyllosar.

Thomas

[LVG] Snäckantråden
Distanspass med finfika på lördag någon? Jag är flexibel, men här är en idé:

Start: Snäckan, 9:30
Fika på Taxinge. Hem över Nykvarn, Järna, Mörkö. Borde bli runt 16 mil. Om det är för långt kan vi vända norrut efter Nykvarn och köra mot Södertälje istället.

Vädret ser ut att bli fint men svalt.

Thomas

[LVG] Snäckantråden
Poopzilla skrev:
> Distanspass med finfika på lördag någon? Jag
> är flexibel, men här är en idé:
>
> Start: Snäckan, 9:30
> Fika på Taxinge. Hem över Nykvarn, Järna,
> Mörkö. Borde bli runt 16 mil. Om det är för
> långt kan vi vända norrut efter Nykvarn och
> köra mot Södertälje istället.
>
> Vädret ser ut att bli fint men svalt.
>
> Thomas

Kan kanske vara nått, men känner mig inte upplagd för 16 mil nu. Får tvångstankar att knäppa på bastun bara vid tanken.

[LVG] Snäckantråden
Bra initiativ, tyvärr funkar det inte riktigt för mig.

Jag funderar istället på en lugnare mysCX-runda från HBB ner till Lida och däromkring på söndag. Typ en 3-4 timmar höstcrossande i fint höstväder med gulnande löv och fika på mitten. Vet inte om det skulle kunna vara något...

[LVG] Snäckantråden
Bump.
Ingen mer som är sugen på Taxinge i morgon?

DT: Jag och ordens skall gruscrossa södertörn på söndag. När har du tänkt rulla från HBB? Vi kanske kan sammanstråla nånstans mellan sköndal och ågesta, typ?

[LVG] Snäckantråden
Härligt att se att Trampe fortfarande cyklar :-)
För min del blir det dock bara Monark ett par veckor framöver. Testade cykling på Kreta och kraschade med brutet nyckelben som följd.

150923-DSC_0647sm.jpg

[LVG] Snäckantråden
Väntade lite med att dra ut så att det blev någraplusgrader, sen blev det Årsta HB, och långsittning i plantshopen i Ösmo. Testade vegobuffén där för första gången och den var riktigt bra. Med kaffe och kaka på det så gick det knappt att trampa sen. Skrapade ihop 103 km i sol på vägen ner och mulet på vägen upp.

lissma.jpg

Thomas

[LVG] Snäckantråden
Mötte dig (i bil) vid Dalsta. Var en fin dag men såg kallt ut! Jag var ut en sväng på CX'en för att hålla mig lite varmare med mindre fartvind, men blev bara 1,5h. Svårt med suget just nu

[LVG] Snäckantråden
BC skrev:
> Härligt att se att Trampe fortfarande cyklar
> :-)
> För min del blir det dock bara Monark ett par
> veckor framöver. Testade cykling på Kreta och
> kraschade med brutet nyckelben som följd.
>
>
Hur länge hade du ont..pajade mitt för 6 dagar sen och går med en mittella nu och hoppas på att det någon gång ska börja göra mindre ont ; (

[LVG] Snäckantråden
En stilla undran: varför starta så tidigt? Andra åtaganden? Vid starten är det ju förmodligen bara med nöd och näppe över nollan. Framemot eftermiddagen kan det bli 7 grader, sol och kanske t.o.m. hyggligt behagligt.

[LVG] Snäckantråden
Har fått kontraorder från familjen, så jag kommer att dra ut runt 14 istället. Drar förbi Snäckan och ut via Pålamalm, skriv här om du vill haka på.

Thomas

[LVG] Snäckantråden
[/quote]

Om jag ska cykla 10 mil i snäckantempo i helgen, även "lugnt tempo", så bör en dhlr -kunnig person följa med. Jag kan ta med mig hjärtstartare... :)[/quote]

Härligt, jag kan allt om dhlr, syns om ett tag :-)

Blir snitt ett par snäpp under 30, tror jag. Vill inte vara helt stekt inför söndagens runda med klubben.

Thomas

[LVG] Snäckantråden

Om jag ska cykla 10 mil i snäckantempo i helgen, även "lugnt tempo", så bör en dhlr -kunnig person följa med. Jag kan ta med mig hjärtstartare... :)[/quote]

Härligt, jag kan allt om dhlr, syns om ett tag :-)

Blir snitt ett par snäpp under 30, tror jag. Vill inte vara helt stekt inför söndagens runda med klubben.

Thomas[/quote]

Toppen! Bra att veta för framtiden... Blir dock ingen cykling för mig idag. Kör nog en extremt lugn sväng i morgon. Ska bara göra en RSA först ;)

Den här vintern har verkligen dragit ner mig till en all time low när det gäller fysisk status :/

Tillbaka
Topp