[lvg] Södertörn - Årsta Havsbad nyasfalterat!

anderski

Aktiv medlem
Plötsligt händer det "mirakel" den sunkiga, gropiga och katastrofal lappverks asfalteringen är fixad I årsta havsbad, till min stora förvåning!
Det var nyasfalterat mellan vitsåvägen - bryggan (om man kommer söderifrån) nu i Fredags.
de är nån smal passage bara där de ska fixa nåt vägg gupp. Hoppas det fixar efter bryggan sen oxå.

Senast ändrad:
Ådravägen! Om Velothon drar om sin bana så man passerar där kan jag tänka mig ställa upp igen. Det närmaste Paris-Roubaix vi kan komma i Sverige.

Ebbadalsvägen förresten, har den inte blivit bättre där på någon delsträcka? Cyklade där häromveckan och tyckte den var helt OK. Eller är det bara sittfläsket som har blivit tjockare?

gerrardsdobbar sa:
Ådravägen! Om Velothon drar om sin bana så man passerar där kan jag tänka mig ställa upp igen. Det närmaste Paris-Roubaix vi kan komma i Sverige.

Huva. Skulle gå tjäna ihop till ett stenhus på att sälja slangar där då...

tuta sa:
Skulle hellre fått lite ny asfalt på Ebbadalsvägen. Inte stört mig på ÅHB på sistone.

Med tanke på att den har väldigt lite trafik så finns det en risk att den kommer att långsamt förfalla till Ådravägen-skick.

Kanske. Men de hade ju skrapat en del, gissningsvis som förberedelse för nyasfaltering, för ett eller två år sen. Men Huddinge verkar vara bättre på att förstöra än att fixa. Å andra sidan säger ju DT att det var bra. Mycket ny asfalt i Stockholm senaste veckorna. Kanske har Huddinge fått tummen ur också? Får åka och spana om ingen annan inkommer med rapport. Är ändå inte riktigt i form för att ta tillbaka mina KOM:s från Måns på Lännavägen. :)

tuta sa:
Kanske. Men de hade ju skrapat en del, gissningsvis som förberedelse för nyasfaltering, för ett eller två år sen. Men Huddinge verkar vara bättre på att förstöra än att fixa. Å andra sidan säger ju DT att det var bra.

Uppdatering efter att ha cyklat där ikväll. Tycker att det mesta av vägen är i normalt mindre-landsvägs-skick. Det är ca en kilometer av den norra delen som är mindre bra, men ändå inte jättedålig. Större delen av den sträckan har de som sagt skrapat men ännu inte gjort något åt.

Ådranvägens kvalitet är väl av en helt annan (låg) kaliber tycker jag.

Asfalten får med beröm godkänt. Tyvärr spiller grusbilar junk så en del vasst grus finns det.

Meeeen - ändå en bra väg numera!

Bilagor

• thetaplus_20170609122635330.jpg
    thetaplus_20170609122635330.jpg
    200.9 KB · Besök: 29
DT sa:
tuta sa:
Kanske. Men de hade ju skrapat en del, gissningsvis som förberedelse för nyasfaltering, för ett eller två år sen. Men Huddinge verkar vara bättre på att förstöra än att fixa. Å andra sidan säger ju DT att det var bra.

Uppdatering efter att ha cyklat där ikväll. Tycker att det mesta av vägen är i normalt mindre-landsvägs-skick. Det är ca en kilometer av den norra delen som är mindre bra, men ändå inte jättedålig. Större delen av den sträckan har de som sagt skrapat men ännu inte gjort något åt.

Södra biten är inget problem, men norra delen (typ från infarten från 259:an till strax norr om första anslutningen till 259:an (vid busshållplats Smedstorpsvägen) kräver här och var lite uppmärksamhet. Sen tycker jag det är lite skumt när man hyvlar på vägen och låter den vara så under 1-2 år.

Södra delen av Ådravägen är ju bitvis mer utställning av tjälskador än väg. Synd, för hade den varit i fint skick hade det varit en utmärkt anslutning ner mot södra delarna av Södertörn. Nu använder jag den mest som nödväg om jag totalbonkat och vill ha närmaste vägen hem och vet att farten kommer att vara låg.

GoranS sa:
DT sa:
tuta sa:

Södra biten är inget problem, men norra delen (typ från infarten från 259:an till strax norr om första anslutningen till 259:an (vid busshållplats Smedstorpsvägen) kräver här och var lite uppmärksamhet. Sen tycker jag det är lite skumt när man hyvlar på vägen och låter den vara så under 1-2 år.

Södra delen av Ådravägen är ju bitvis mer utställning av tjälskador än väg. Synd, för hade den varit i fint skick hade det varit en utmärkt anslutning ner mot södra delarna av Södertörn. Nu använder jag den mest som nödväg om jag totalbonkat och vill ha närmaste vägen hem och vet att farten kommer att vara låg.

Ja tyvärr är den nästan farligt dålig. Synd som sagt då det ruttplaneringsmässigt är en intressant väg.

Tillbaka
Topp