[LVG]Tour de France 2006

[LVG]Tour de France 2006
Kristoffer skrev:
-------------------------------------------------------
> Det tråkiga är att det är halvbra cyklister och
> team som är inblandade.. ...
> Men det måste innebära att de team som (mer eler
> mindre) systematiskt dopat sina cykliste har
> cyklister som egentligen inte alls är bra.

Halvbra? Nja, jag skulle inte säga att den övre halvan av topp 500 är halvbra cyklister.

[LVG]Tour de France 2006
Jämför t.ex. med skidsporten där Müleg (stavas säkert inte så) var en halvbra åkare. Inför OS dopar han sig och är överlägsen. Där funkade doping han blev markant bättre äm sina konkurenter. Det antyder att de andra inte var (tok-)dopade.

I cyklingen är det cyklister som inte vinner etapper utan är med som hjälpryttare som med doping fortfarande inte vinner. Visst de är betydligt snabbare än vad jag är men jämfört med resten av proffsklungan är de bara vanliga vattenbärare.
I cykelsporten hjälper det altså inte att dopa sig. Det beror antingen på att alla är dopade, så att även hjälpryttare måste dopa sig för att hänga med.
Eller så behöver man inte dopa sig utan bara träna och då är dessa herrar som dopat sig en samling lata idioter med dåliga rådgivare.

Det vore ju bra om det regler som finns om bl.a. hematokritvärde (stavas säkert inte heller så) gör att man kan komma upp på sådana värden utan fusk. Då borde man med bra träning, kost o.s.v kunna vinna.

Markus F skrev:
> Halvbra? Nja, jag skulle inte säga att den övre
> halvan av topp 500 är halvbra cyklister.

[LVG]Tour de France 2006
51? Det är fett snabbt, for sure!

edit: fast, det kanske inte var så mycket mot/medvind där bland alla hus?

Senast redigerad av en moderator:
[LVG]Tour de France 2006
rayy skrev:
> 51? Det är fett snabbt, for sure!
>
>
> edit: fast, det kanske inte var så mycket
> mot/medvind där bland alla hus?

Såg vid någon intervju ett par flaggor som stod rätt ut så det verkar dessutom ha blåst ordentligt.

[LVG]Tour de France 2006
Parodin från 2006 tar vist aldrig slut.

Landis hög på testostiron och nu är Oscar Pereiro i blåsväder sen det uppdagats att han använt en astmamedicin(Salbutamol). Han har dock tillåtelse från UCI att använda medicinen men fransmännen är ju knappast kända för att räta in sig i ledet och säger att tillståndet inte gäller i Frankrike.
Samma sak som "drabbade" Igor Gonzalez de Galdeano kan alltså hända Pereiro, avstängning i Frankrike och eleminering ur tävlingen. Även om det blir så så kommer Pereiro att få tävla i alla UCI tävlingar som inte arrangeras i Frankrike.

Vinner Andreas Klöden touren 2006?

Place your bets!

[LVG]Tour de France 2006
Tänkte så sent som igår, -Undrar om någon egentligen vann TdF 2006?
Vilket ingen tydligen har gjort.. Pinsamt!!

[LVG]Tour de France 2006
Dom håller bara på att jobba bort en massa utläningar i resultatlistan.
Fransmänen börjar bli desperata efter en fransk vinnare. Snart visar det sig att Klöden gått på muggen vid fel tillfälle och därför också blivit diskad osv.

[LVG]Tour de France 2006
JT skrev:
> Jag heja på "Gotland". Hur många fler behöver
> åka fast för att vi ska ha vår första svenska
> Tour-vinnare?

Gotland var 62:a så bara 59 kvar att ta bort ur listan. Jag tycker att det börjar gå till överdrift. Periero hade ju trotts allt ett godkännande från UCI och WADA att använda medicinen, men fransmänn är och förblir alltid fransmänn.

[LVG]Tour de France 2006
bjorre skrev:
> Tour de France 2006, det är så...... 2006 på
> någevis?!

=D

[LVG]Tour de France 2006
Är det klart vem som vann Touren egentligen? Landis blev ju anklagad för doping, sen en massa juridiskt babbel men är det någon som vet om han kvarstår som segrare eller hur det ligger till i frågan?

[LVG]Tour de France 2006
orienteraren skrev:
> Är det klart vem som vann Touren egentligen?
> Landis blev ju anklagad för doping, sen en massa
> juridiskt babbel men är det någon som vet om han
> kvarstår som segrare eller hur det ligger till i
> frågan?

Óscar Pereiro kom i alla fall i mål sammanlagd 2:a, 57 sekunder efter Landis. Han är väl vinnaren som det ser ut nu, om jag inte misstar mig helt. Tror att det var så!

Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/2006_Tour_de_France) sa mig just att en överklagan för att bevisa vinnaren är i procedur, så att vinnaren just nu står oklar..

[LVG]Tour de France 2006
Jag tror att Landis kommer att stå som segrare. Det har begåtts så många misstag och felmärkningar mm av labbet att "bevisen" troligtvis inte håller.

Tillbaka
Topp