[LVG] Våra pedalforcecyklar

• Trådstartare Trådstartare xet
  • Start datum Start datum
Johnsenpowerboy skrev:
-------------------------------------------------------
> tacka vet jag min Bianchi FG Lite 07 , den sviker
> aldrig i några situationer;). Italienskt när det
> är som bäst

Vad är det som är Italienskt med dagens Bianchi?
Alla Bianchi som är tyill salu för oss vanliga cyklister, även de i kolfiber, är tillverkade i sydostasien.
Det skall bara vara de måtttillverkade ramarna som är Italienska.

Och vad spelar det öht för roll VAR ngnstans en ram/cykel är tillverkad? Eller vilket namn den har?
Det är väl HUR ramen/cykeln är som är det viktiga, eller?

Men tillbaka till PF, Nollo och Skogling nu....

/Håkan

HåkanC skrev:
> Och vad spelar det öht för roll VAR ngnstans en
> ram/cykel är tillverkad? Eller vilket namn den
> har?
> Det är väl HUR ramen/cykeln är som är det
> viktiga, eller?
>

Det är därför man kör på en Canyon!

HåkanC skrev:
> har?
> viktiga, eller!

Jag trodde det viktiga var vad det stod i Tour.

Senast redigerad av en moderator:
HåkanC skrev:
> har?
> viktiga, eller!

Det viktigaste måste väl ändå vara varifrån man köpt ramen/cykeln. Postorder eller LBS

/Jari

Jag skulle hellre köpa europeiskt om priset var densamma. Även om den var ngt "sämre".

En vacker dag ska jag köpa en fin stålis, european made.

Jag säljer den för att den inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Ramen är inte dåligt på nåt sett. Köpet var en chansning från början. Om jag inte får den såld så får den bli träningshoj.
Har kollat på lite andra ramar. Nu lutar det mellan Canyon F10 och Specialized Roubaix Pro. Roubaix passar nog min sorts cykling bäst, samtidigt som Canyon verkar lite roligare. Jag får sova på saken. Skulle gärna köpa en Cervelo om de kostade 10 tusenlappar mindre.
På Mallis kommer jag nog köra min gamla Trek. Its not about the bike. :)
/J

bigmollo skrev:
> Jag säljer den för att den inte riktigt levde
> upp till mina förväntningar.

Hoppas att du får en ram och en cykel som du blir nöjd med, åtminstone i mer än två månader.

/Håkan

Nja, det har inget med Skoglings hoj att göra. Jag vill ha en annan ram helt enkelt.
Skogling däremot verkar väldigt nöjd med sin R3.
/J

skall du inte kolla in LOOK, Roslins ordnade oslagbart pris till mig i vintras. Jag tror att han har fler kvar som han vill kränga ut.

/Jerka

Ska genast spana in Look. Är fotfarande lite sugen på Specialized Roubaix från Alviks cykel och den Happykorrekta Canyon F10. Plus ett annat nytt märke jag blev tipsad om, Python. Det blir mycket att läsa och klura på framöver. :)
/J

Om du inte redan har läst den så kan senaste numret av Tour vara en input, de testade en väldig massa kolfiber-ramar i senaste numret. Blir förstås ingen absolut sanning, men lite vägledning på vad de olika ramarna är bra på. Senaste numret av Kadens hade oxå cykeltest, bland annat Roubaix, som var omtyckt bland testarna.

Tack. Jag har hört mycket bra om Roubaix. Ari har haft sin i 4 år och är jättenöjd. Min gamla Trek kändes lite stötig idag jämfört med kolfiberramen.
/J

Jaha då var premiärturen med den bespottade avklarad (ca 80 km). Det intryck jag hittills har är att den är bra mycket komfortablare än min andra rejsare. Det jag är mest nöjd med än så länge är växlarna SRAM FORCE. Jä**** vad distinkta dom är, här är det ord och inga visor. Man hinner knappt peta i en växel innan den har utfört sitt jobb jämfört med shimano som är lite mer finlir vilket inte alls behöver vara till någon nackdel.
Läste även i instruktionerna att SRAM inte rekommenderar att använda de två största på kassetten när man har stora klingan fram och vise versa när man kör lilla fram (för extrem vinkel på kedjan hävdar dom).

So far so Good
p

IMG_05631.JPG ht=544

vurparKungen skrev:
> komfortablare

Det är en bra sammanfattning av ZX3:an. Så här långt är jag nöjd med mitt bygge (Framgaffel från PF, Campa Veloce, Easton Tempest II med ProRace2:or, och en Selle An-Atomica -- bilder kommer). Visst, det är inget lättviktsbygge. Den väger 8200 gram med en 545 grams sadel, men eftersom jag också skulle kunna förlora lite vikt i sadelregionen ska jag inte bråka om det :-p

Jag har bara gjort ca 20 mil på den än så länge, men den är otroligt förlåtande på dålig väg. I gropar där gammelbianchin skulle slagit loss styret ur händerna på mig gungar den här cykeln bara till på ett kontrollerat sätt. Håller bara ramen ihop så blir det här nog bra :-)

/s-o

vurparKungen skrev:
> Läste även i instruktionerna att SRAM inte
> rekommenderar att använda de två största på
> kassetten när man har stora klingan fram och vise
> versa när man kör lilla fram (för extrem vinkel
> på kedjan hävdar dom).
>
> So far so Good
> p
>
>

det där är ju en oskriven regel annars. så inget konstigt me det

Pedalforce ZX3....å vad hände sedan?
Med tanke på att vi var en smärre indianby som shoppade loss på pedalkraftsramarna så har det varit förvånansvärt tyst på forumet när det gäller rapporter från provkörningar. Vid denna tidpunkt borde det vara rätt många som hunnit lägga några mil med karbång-åken. Ok, bigmollo har ju givit sin recension och den var väl av karaktären "årets sågning" sedan har omdömet bekväm setts i spalterna.
Vore intressant att höra fler recensioner, eller har samtliga klättrat in i förnekelsestadiet angående köpets varande och nu ligger i hårda pengarna-tillbaka-fejder med PF?

Nu så här efter ett tag så måste jag bara sammanfatta min cykel:
Så jäkla skön att cykla på!
20080826386.jpg ht=544

Måste bara fixa ett nytt styre och stam i kolfiber.
Uppgraderad idag med nya däck och nya bromsklossar, tidigare hade jag Michelin pro2race på.
Alldrig mera!
Vilket helvete att laga punka med dom på, bröt av däckavtagaren och nästa mina tummar i försök att få på dom. Så det slutade med att jag tog fram avbitaren och klippte av skiten.
Så nu ligger det 2 meter gummiorm på golvet i garaget:)

Min PF går som pendlar/regncykel. Den är riktigt bekväm och skön, men den saknar klippet när man spurtar. Den Ritcheygaffeln jag har hjälper också till att göra den lite svampigare i kurvorna.
Ramen höll också fint på Paris-Roubaix. För de pengarna så var det en helt ok hoj.
/J

Tillbaka
Topp