[Lvg] VM i Montreal, 20-27 september, 2026

Man blir ju lite förbannad i soffan när de börjar frihjula och sprida ut sig över hela vägen när de nästan är ikapp McNulty.

Men en otrolig tävling!

Man blir ju lite förbannad i soffan när de börjar frihjula och sprida ut sig över hela vägen när de nästan är ikapp McNulty.

Men en otrolig tävling!

Ja det där va riktigt frustrerande. Dom körde in typ 40s i backen, vars en rejäl förning utför hade de kört ikapp honom.

Kul för gonom att bli världsmästare men känns mer som det var pga hur det (inte) kördes bakom snarare än hur han körde som avgjorde det.

Ja det där va riktigt frustrerande. Dom körde in typ 40s i backen, vars en rejäl förning utför hade de kört ikapp honom.

Kul för gonom att bli världsmästare men känns mer som det var pga hur det (inte) kördes bakom snarare än hur han körde som avgjorde det.
Två lagkamrater bakom som täckte allt, Jorgensen och Del Toro....

Jo, men det är ju lite grejen med linjelopp som körs på det här sättet, det kan vara att rätt cyklist som "råkar" lägga in en attack vid rätt tillfälle vinner.

Jo, men det är ju lite grejen med linjelopp som körs på det här sättet, det kan vara att rätt cyklist som "råkar" lägga in en attack vid rätt tillfälle vinner.

Jo jag vet men känns som det är väldigt sällan någon "råkar" vinna vm.

Ah jag ska inte sitta o sura bara för att McNulty i världsmästartröja inte var vad jag hoppats på.

Jo jag vet men känns som det är väldigt sällan någon "råkar" vinna vm.

Ah jag ska inte sitta o sura bara för att McNulty i världsmästartröja inte var vad jag hoppats på.
Japp, nyliga exempel: Dylan Van Baarle i Paris-Roubaix, Christophe Laporte i em, Jasper Stuyvens i MSR.
Tillräckligt underdog för att klungan bakom inte ska bevaka för mycket, och/eller en lagkamrat eller bara fel cyklist längst fram som släpper hen.

Med två, senare tre, spurtare i klungan var det ju ingen annan som ville dra fram dem. Nu blev det trots allt silver och brons. Jag kan glädjas över Mathews silver. Den gamle kunde få till det en gång till.

Har svårt att glädjas åt segraren.
-USA
-UAE
-Lite oskön bodyguard för Pogi

Men, jag menar lagkamraten Del Toro.
Vem släppte honom när han drog? Del Toro, täppte alla attacker som Jorgensen inte täppte, men slutade cykla så fort lucka var täppt? Del Toro.
Och kör för samma lag? Del Toro.
Jag tyckte det var en väldig majoritet av de som täppte luckor som sen satte sig på hjul. Sannolikt p.g.a. att de var rätt trötta efter att ha täppt en lucka.

Sen är Del Toro uppe och håller rätt bra fart i täten på den jagande gruppen med knappt 15 km kvar men slår av när han märker att Jorgenson sitter på rulle. I mina ögon är det ett hårdare tempo än rimligt om man vill "maska" för en lagkamrats skull.

Med två, senare tre, spurtare i klungan var det ju ingen annan som ville dra fram dem. Nu blev det trots allt silver och brons. Jag kan glädjas över Mathews silver. Den gamle kunde få till det en gång till.

Har svårt att glädjas åt segraren.
-USA
-UAE
-Lite oskön bodyguard för Pogi
Personligen har jag, rent känslomässigt, lättare för honom än Simmons i alla fall.

Men, visst, hade någonstans varit roligare med en cyklist som inte (rimligen) kommer att ägna huvuddelen av tiden i världsmästartröjan till att vara hjälpryttare.

Personligen har jag, rent känslomässigt, lättare för honom än Simmons i alla fall.

Men, visst, hade någonstans varit roligare med en cyklist som inte (rimligen) kommer att ägna huvuddelen av tiden i världsmästartröjan till att vara hjälpryttare.
Jag hoppas verkligen att UAE ger honom ett world champ-schema där han faktiskt kan köra som ledare och vinna. Typ .1/.Pro-etapplopp med ett tempo och lite endagslopp där han kan försöka köra solo efter ett gäng backar.

Bling imponerade stort idag, väldigt förvånad.
Och Jorgenson MVP, han borde få någon slags medalj också. Han var ju där och rörde till det hela tiden, utan honom hade racet sett helt annorlunda ut.

Ja, utan att jag är kalenderbitare och kan varenda gubbe utan och innan, så är känslan att världsmästartröjan liksom blev lite devalverad i sitt värde... Det är naturligtvis en duktig cyklist, men det bara känns så....

Tillbaka
Topp