Magic shine MS-628 fel på lampa eller ack?

Har inför hösten köpt en Lumonite Navigator 3000 från valostore. Imorgon blir första riktiga turen med den men nån hundpromenad och en kort sväng på några stigar vid huset är helt klart imponerande! Redan på läge tre av fem lyser det mer än det mesta jag har provat innan så det ska bli intressant att se hur den presterar imorgon!

Nu har jag provat nya 602C som jag köpte på XXL's rea. Lyser fantastiskt för att bara vara en LED.

Hade tidigare en 628C men där gav batteriet upp, bytte till en 610C som jag tyckte lyste tillräckligt bra i mycket smidigare format. Nu också en 602C i samma smidiga format :) blir perfekt hjälmlampa.

Sambal Oelek sa:
Nu har jag provat nya 602C som jag köpte på XXL's rea. Lyser fantastiskt för att bara vara en LED.

Hade tidigare en 628C men där gav batteriet upp, bytte till en 610C som jag tyckte lyste tillräckligt bra i mycket smidigare format. Nu också en 602C i samma smidiga format :) blir perfekt hjälmlampa.

Vet du om 602C har samma problem som vissa andra Magicshine, dvs att den stänger av tidigt om man har förlängningskabel?

magnil sa:
Vet du om 602C har samma problem som vissa andra Magicshine, dvs att den stänger av tidigt om man har förlängningskabel?
Mja, den har den här otroligt dumma finessen som stänger av/sänker effekten om spänningen blir för låg. Så, risken finns ju. Men jag tror inte det blir så mycket spänningsfall eftersom lampan är så klen. Men det kan jag inte svära på. Bästa är ju om man köper en lampa utan den här dumma finessen, vet inte om årets modeller har det kvar?! Eller om det går att få tag på från MagicShine direkt, den heter väl MJ-900 utomlands (?).

#1725 sa:
Olov.L sa:
Har inför hösten köpt en Lumonite Navigator 3000 från valostore. ....klipp
För över 3k så ska det faen lysa

Undrar hur många magicshine man får på styret och ända stanna under 3000?
Det räknade jag med och blev inte besviken. Det hade säkert lyst mer med två eller tre ms men så mycket vikt vill inte jag ha på hjälmen och det är där jag vill ha mest ljus.

roefv sa:
BjornR sa:
Ungefär så! Visst är det spännande? Finns annars fintyskar för 2,5-4k att köpa ifall man verkligen vill ha kvalité.

Vilka fintyska lampor finns, och som rekommenderas?!
Det finns en annan lamptråd, men i korthet så har jag testat MÅNGA lampor. 3st olika Magic Shine bl.a.
(Valostore är endast återförsäljare av lampior, men de har också både bättre och sämre i sitt sortiment.)

Skall du ha nåt som verkligen är bra, så är det i min mening två som sticker ut, Mila eller LedX. Ja, de är dyra. Ja, det finns en anledning.

mvh Jonas

Olov.L sa:
Har inför hösten köpt en Lumonite Navigator 3000 från valostore. Imorgon blir första riktiga turen med den men nån hundpromenad och en kort sväng på några stigar vid huset är helt klart imponerande! Redan på läge tre av fem lyser det mer än det mesta jag har provat innan så det ska bli intressant att se hur den presterar imorgon!

Har du testat den än?

Jag har med köpt en sådan till i år. Har redan en Lumonite Air 1500 så jag tänkte köra med båda. 1500 på hjälmen och 3000 på styret.

Mr. Withfeldt sa:
Olov.L sa:

Har du testat den än?

Jag har med köpt en sådan till i år. Har redan en Lumonite Air 1500 så jag tänkte köra med båda. 1500 på hjälmen och 3000 på styret.

Igår var jag ut en kort sväng och jag är sjukt imponerad av den! I princip dagsljus och Strava sa då att det gick lika fort som dagtid. Ska testa en längre tur för att se hur den håller temperaturen och hur länge batteriet räcker nästa vecka.

Tillbaka
Topp