Magura Durin SL och låsningen

boisare

Medlem
Har nu kört några rundor med min nya Durin SL gaffel. Tycker den är svår att ställa in och dessutom så tycker jag att den så kallade låsningen inte alls funkar så bra när man står upp från sadeln och trampar lite hårdare. Har ca 20-30mm slag när jag står upp och trampar hårt. Har jag missat någon när det gäller inställningen på den? Väger 69-70kg och har ca 60psi i den.

Det tror jag nog inte, Durin SL har ingen låsning. Jag väger 63kg och kör med 50psi. En gaffel utan lockout eller någon slags plattformsfunktion kommer alltid att gunga lite, däremot tycker jag att den omvända progressiva dämpningen gör att den inte känns svampig utan fortfarande distinkt och svarar bra.

Jag väger 78 kg och kör med 50 psi. Den bästa gaffel jag testat, bara att gasa och glömma. Klart att den rör sig litet men inte är det mycket. Tycker mest att den "sätter" sig i ett slag och inte bottnar mer än så utan bara rör sig därifrån.

klart att den rör på sig när man står upp och trycker på, hade den inte gjort det hade den knappast rört sig när man kör på teknisk stig heller. det är som sagt var inte en gaffel med plattformsfunktion.

Tillbaka
Topp