Magura mt6

drevet

Ny medlem
Magura mt6
Vad har ni för erfarenheter av magura mt6 bromsar? Måste ha nya och kan köpa ett par för 1500 är det värt det eller ska jag söka mig andra bromsar?

Magura mt6
Jag hade det förut på min XC. Gillade inte alls känslan i reglagen och byte till XT istället, som jag tycker passar mig betydligt bättre

Magura mt6
Jag hade Magura på en Cannondale hardtail för några år sedan. Gillade dem då iaf. Du kan ju alltid köpa ett par MT7:or och känna dig som Danny MacAskill :-)

Magura mt6
Fina bromsar, smidigt med magnet som håller klossarna på plats, men riktigt jäkliga att lufta.... Shimano vinner till slut på grund av det sistnämnda.

Magura mt6
Nisse 40+ sa:
Fina bromsar, smidigt med magnet som håller klossarna på plats, men riktigt jäkliga att lufta.... Shimano vinner till slut på grund av det sistnämnda.
Är väl bara äldre modeller som är tuffa att lufta?
Mina MT trail var hur enkla som helst när jag inte gjorde fel. Två sprutor i vardera hål, sen dra fram och tillbaka några gånger.

Magura mt6
toga sa:
Nisse 40+ sa:
Är väl bara äldre modeller som är tuffa att lufta?
Mina MT trail var hur enkla som helst när jag inte gjorde fel. Två sprutor i vardera hål, sen dra fram och tillbaka några gånger.

Mina mt5 var inte kul att lufta. Finns, till skillnad från Shimano, inget sätt att stänga ventilen på oket medans sprutan sitter i. Vilken gör att det alltid läcker lite när man tar ut sprutan och sätter i skruven igen.

Tillbaka
Topp