Magura - sram

Poppe92

Medlem
Magura - sram
Tjena ! Idag anlände min nya bike, en focus jam 6.7 seven och är hel nöjd! Men det är en liten detalj som jag stör mig på.. Och det är att sram nx eagle reglaget är fast monterat i magura mt5 bromshandtaget.. Så ställer jag in bromshandtaget som jag villha det så blir det lite svårt att downshifta.
Som min fråga är, Finns det att få tag på ett överfall (eller vad det nu heter) till nx reglaget så jag kan sätta det separat jämt bromshandtaget? Ha en fortsatt trevlig kväll!

Magura - sram
Man kan har en separat montering av växwlreglaget. Men om du har en Magura shiftmix montering kan du flytta växel reglaget upp och när och också i två positioner i sidled.

Magura - sram
Såg på en bild att du har Magura Shiftmix. Om du älskar skruven som fastnar växel reglaget lite kan du vrida växelreglaget upp och ner. Det finns två skruvhål i växelreglaget, så du kan flytta lite horisontellt också.

Magura - sram
Bromshandtaget på Magura MT5 är av någon märklig anledning orimligt långt. Jag skulle starkt rekommendera att köpa nya 1-fingershandtag. Med såna är det inte längre något problem med att växelreglaget hamnar för långt bort, inte för mig iaf.

Magura - sram
Bromshandtaget på Magura MT5 är av någon märklig anledning orimligt långt. Jag skulle starkt rekommendera att köpa nya 1-fingershandtag. Med såna är det inte längre något problem med att växelreglaget hamnar för långt bort, inte för mig iaf.
Har redan beställt ?

Tillbaka
Topp