Mälaren runt 6/8 Vilka kör?

AxelSthlm

Aktiv medlem
Hovets Mälaren runt går nästa lördag. jag har anmält mig, ska någon mer härifrån köra?
Jag har anmält mig till en mastergrup som skall snitta 30-ish men enligt infon ska rundan ta omkring 13 timmar med rejäla matstopp. Jag tycker det är i överkant långa stopp.....så jag undrar över intresset här att köra lite snabbare, läs inte stanna så mycket?

Jag gjorde 30 milaren från Tumba i våras på omkring 10 timmar i behagligt snacktempo tex.

Blev sugen, men kom på hur slut jag blev av min solotripp Solna-Uppsala t o r förra veckan. Det var ju bara drygt 15 mil och ensam, men ändå...
Avvaktar nog!?!

Tille! Du kanske kan vara reseledare/guide som sist på flickrundan. Tille Tornado Tours! Kanske kan ordna Mattias som lok, fint väder och medvind. Kan bli riktigt trevligt!

Jag är också rejält sugen nu när mitt deltagande i Tour of Jämtland blev inställt. Men liksom AxelSthlm tycker jag också att det låter lite träligt med "långa" pauser för fika och punkor och att hålla på i över 13 timmar totalt... Det där 10 timmars upplägget verkar ju OK men inte ensam eller i par, ge mig Happy 8:58 klungan från VR i år!

Hur många av Er som är "typ" intresserade skulle ställa upp på en klunga som kör runt på 10-11 timmar med något enstaka mat och pissestopp?

AxelSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Hovets Mälaren runt går nästa lördag. jag har
> anmält mig, ska någon mer härifrån köra?
> Jag har anmält mig till en mastergrup som skall
> snitta 30-ish men enligt infon ska rundan ta
> omkring 13 timmar med rejäla matstopp. Jag tycker
> det är i överkant långa stopp.....så jag
> undrar över intresset här att köra lite
> snabbare, läs inte stanna så mycket?
>
> Jag gjorde 30 milaren från Tumba i våras på
> omkring 10 timmar i behagligt snacktempo tex.

Vänta nu Axel... Du körde 30-milaren från Tumba på 12:50. :-)

Nja, vet inte om MR är så väl lämpat för hetsiga SUB-klungor, det finns väl andra sjöar som man kan köra runt i så fall. Bland annat därför att en rätt stor del av rundan går genom tätorter.

DT skrev:
> ... en rätt stor del av rundan går
> genom tätorter.

Ja, men genom Stockholm kör man så tidigt att det funkar bra ändå. De övriga 31 milen går på landsbygden.

DT skrev:
> Nja, vet inte om MR är så väl lämpat för
> hetsiga SUB-klungor, det finns väl andra sjöar
> som man kan köra runt i så fall. Bland annat
> därför att en rätt stor del av rundan går
> genom tätorter.

Det behöver inte alls bli hetsigt, vad jag är ute efter är några likasinnade som håller 30+ km/h och inte vill/behöver stanna för långa fika/mat/pisse stopp. Jag tänker mig liknande tempo som vi höll runt Vättern i år, ca 34 km/h, och ett par snabba stopp, max 10 min vardera, för lite snabbt intagande av mat eller uträttande av andra behov. Det blir inte hetsigt och funkar det under förhållandena som råder vid Vättern så funkar det definitivt på de vägar Mälaren runt går på. Jag åkte korta, 22 mil, varianten några gånger innan loppet las ned så jag har åkt en hel del där nere.

Tille skrev:

>
> Vänta nu Axel... Du körde 30-milaren från Tumba
> på 12:50. :-)

Men gör nått vettigt nu Tille!!

:)

Fikastopp, färjestopp mm, skitsamma, 13 timmar är för segt....det var poängen...

Selast skrev:
> Det behöver inte alls bli hetsigt, vad jag är
> ute efter är några likasinnade som håller 30+
> km/h och inte vill/behöver stanna för långa
> fika/mat/pisse stopp. Jag tänker mig liknande
> tempo som vi höll runt Vättern i år, ca 34
> km/h, och ett par snabba stopp, max 10 min
> vardera, för lite snabbt intagande av mat eller
> uträttande av andra behov.

Ah OK. Ja jo, det är ju inte omöjligt.

Fast jag skulle nog vilja ha iaf ett matstopp där man får lite riktig (snabb)mat i magen. Vi får se.

mzi skrev:
> Johan, falsk blygsamhet klär dig inte. Du är ju
> både bergsget och spurtfantom nu!

Hur mång hm är det då?? Allt under 800 känns jobbigt..

Jag avser att köra.
Tänker mig 30-32 i rullsnitt.

Och varför cyklar man egentligen. Handen på hjärtat. För att kunna äta transfett såklart. Således behövs minst ett pizza- och/eller bearnaisestopp.

/ Henrik

Två killar har anmält sig för att köra för Rudolph Lewis Award. Och det är inte BigMollo och Tille.
I år kan det bli hjältar i Barkarby. Medaljen bäres vid Kungamiddag och Nobelfest.
Sub hit och sub dit.
/Velocio

Velocio skrev:
> Två killar har anmält sig för att köra för
> Rudolph Lewis Award. Och det är inte BigMollo och
> Tille.

Och inte jag heller. Har till och med rekat banan annars. Men så fick jag annat att göra den helgen, kommer inte ens att kunna heja på er.

Tillbaka
Topp